ویتامین C در این 9 خوراکی بیشتر از پرتقال وجود دارد! +عکس

حسام آرین
میوه و سبزی های بسیاری وجود دارند که به دلیل دارا بودن ویتامین C بیشتر گوی سبقت را از پرتقال ربوده اند، آیا در مورد آنها اطلاعات دارید؟ اگر نه ادامه مطلب را بخوانید تا در مورد این میوه و سبزی ها بیشتر بدانید. به گزارش فود ان دی تی وی، اهمیت ویتامین C را در حفظ سلامت نمی […]

میوه و سبزی های بسیاری وجود دارند که به دلیل دارا بودن ویتامین C بیشتر گوی سبقت را از پرتقال ربوده اند، آیا در مورد آنها اطلاعات دارید؟ اگر نه ادامه مطلب را بخوانید تا در مورد این میوه و سبزی ها بیشتر بدانید.
به گزارش فود ان دی تی وی، اهمیت ویتامین C را در حفظ سلامت نمی توان نادیده گرفت به ویژه در فصل زمستان که نقش این ویتامین بیش از هر زمان دیگری پررنگ تر می شود. این ویتامین فروتن جدا از حفظ عملکرد کلی بدن دارای یکسری فواید سلامتی است. ظاهرا پرتقال و مرکبات پادشاه ویتامین C هستند زیرا به دارا بودن مقادیر زیادی ویتامین C معروف هستند. گفته می شود یک عدد پرتقال می تواند بخش قابل توجهی از ویتامین C مورد نیاز بدن شما را در رژیم غذایی تامین کند، اما آیا می دانید میوه ها و سبزی هایی وجود دارند که از نظر ویتامین C از پرتقال هم غنی تر هستند؟ در اینجا چندین میوه و سبزی که بیش از پرتقال حاوی ویتامین Cهستند معرفی می شوند.

ویتامین C در گواوا

میوه های زرد و قرمز رنگ معمولا دارای ویتامین بالایی هستند، اما گواوا میوه ای است که به صورت استثنا علیرغم نداشتن این رنگ ها سرشار از ویتامین C است یک عدد میوه گواوا به وزن 100 گرم بیش از 200 میلی گرم ویتامین C دارد که تقریبا دو برابر بالاتر از یک عدد پرتقال است.


ویتامین C در آناناس

آناناس یک نیروگاه مغذی کم مصرف محسوب می شود که حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است. ماده معدنی منگنز که به ندرت در غذاهای طبیعی یافت می شود در آناناس وجود دارد که آن را به یک میوه عالی تبدیل می کند.


ویتامین C در توت فرنگی

توت فرنگی بیشتر به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی اش مشهور است، اما این میوه خوش رنگ و خوش طعم منبع غنی ویتامین C است که حتی می توان گفت محتوای ویتامین C آن کمی بیشتر از یک عدد پرتقال است.


ویتامین C در کیوی

اگر به دنبال یک میان وعده سالم یا راهی برای افزودن “سبز” به رژیم خود هستید میوه کیوی راهی است که باید آن را دنبال کنید. یک عدد میوه کیوی حاوی 84 میلی گرم ویتامین C همراه با سایر ویتامین های حیاتی مانند ویتامین K و E است.

ویتامین C در انبه

انبه به طور طبیعی سرشار از ویتامین C و بتاکاروتن است و در نتیجه به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می کند. در حقیقت باید بدانید انبه سبز دارای ویتامین C بیشتری نسبت به رنگ زرد یا قرمز آن است.

ویتامین C در پاپایا

پاپایا بهتر است به صورت تازه چه به صورت سالاد و چه به شکل آب میوه مصرف شود. نیمی از یک میوه پاپایا اگر به صورت خام خورده شود مقدار ویتامین C قابل توجهی حتی بالاتر از یک عدد پرتقال برای بدن تامین می شود.


ویتامین C در کلم بروکلی

کلم بروکلی جدا از اینکه یک گیاه عالی برای حفظ سلامت بدن محسوب می شود منبع عالی از ویتامین C است که به ترمیم بافت آسیب دیده و حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

ویتامین C در کلم پیچ

کلم پیچ فواید زیادی برای سلامتی دارد و یکی از آنها سرشار بودن از ویتامین C و K است. استفاده از آب کلم یکی از راه هایی است که می توانید آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید یا حتی می توانید در سس پستو آن را جایگزین ریحان کنید.

بیشتر بخوانید: مهم ترین ویتامین ها برای مقابله با کرونا

ویتامین C در فلفل دلمه ای قرمز و زرد

فلفل دلمه ای قرمز و زرد از نظر آنتی اکسیدان بسیار غنی هستند که به حفظ سلامت چشم و قلب کمک می کند. همچنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین C هستند که سطح کلاژن را افزایش می دهد و می تواند به جلوگیری از سرطان ریه کمک کند.
بنابراین، بار دیگر که به دنبال روش هایی برای افزودن میوه و سبزی ها به رژیم خود هستید که به طور طبیعی سرشار از ویتامین C باشند به جای استفاده از پرتقال یکی از این گزینه ها را امتحان کنید.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ