مصرف قند و شکر و رابطه آن با سرطان

Shabnam Khesal
نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد مصرف قند و شکر می تواند رشد سلول های سرطانی را چندین برابر کند. به گزارش ایندیاتایمز، قند و شکر در حوزه سلامتی از شهرت خوبی برخوردار نیستند و در افزایش سایز دور کمر، افزایش آکنه، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی نقش دارند. اگر این دلایل برای محدود کردن مصرف قند و شکر […]

نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد مصرف قند و شکر می تواند رشد سلول های سرطانی را چندین برابر کند.

به گزارش ایندیاتایمز، قند و شکر در حوزه سلامتی از شهرت خوبی برخوردار نیستند و در افزایش سایز دور کمر، افزایش آکنه، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی نقش دارند. اگر این دلایل برای محدود کردن مصرف قند و شکر برای شما کافی نیستند یک دلیل دیگر وجود دارد که باعث می شود یکبار برای همیشه دندان شیرین خود را بکشید. بر اساس اظهارات محققان بلژیکی مصرف قند و شکر می تواند رشد تومورهای سرطانی را در بدن تحریک کند.

قند و شکر چگونه بر بدن شما تاثیر می گذارد

در مطالعه نه ساله ای که اخیرا در مجله نیچر منتشر شده است محققان از نزدیک سلول های مخمر را در آزمایشگاه مشاهده کردند که مانند سلول های سرطانی عمل می کنند، در پایان مطالعه آنها دریافتند فرآیند تخمیر سلول های مخمر منجر به تکثیر و گسترش آنها می شود.

نتایج این مطالعه نشان می دهد سلول های سرطانی موجود در بدن از قند تخمیر شده انرژی می گیرند که از آن به عنوان اثر واربورگ یاد می شود. این روند کاملا شبیه رشد سلول های غیر سرطانی است که از اکسیژن برای تبدیل گلوکز به انرژی بدن استفاده می کنند. محققان بلژیکی نشان دادند قندی که ما مصرف می کنیم با بیدار کردن سلول های سرطانی موجود در بدن باعث رشد سریع تومور می شود.

بیشتربخوانیم:خبر خوش برای مبتلایان به سرطان سینه

مطالعات قبلی درباره مصرف قند و شکر

این نخستین مطالعه ای نیست که مصرف قند و شکر را با رشد سلول های سرطانی مرتبط می داند. مطالعات مشابه نیز در این بخش نشان می دهد مصرف مقادیر زیادی قند و شکر می تواند خطر ابتلا به نوع خاصی از سرطان از جمله سرطان مری را افزایش دهد. همچنین مصرف بیش از حد قند و شکر می تواند منجر به افزایش وزن و خطر چاقی، دیابت و سرطان شود. هنوز مشخص نیست که سلول های سرطانی چگونه این چنین رفتار می کنند، اما دانشمندان معتقدند این شواهد می تواند به برنامه ریزی رژیم غذایی برای بیماران سرطانی کمک کند.

هنگام ترک مصرف قند و شکر برای بدن شما چه اتفاقی می افتد

ترک مصرف قند و شکر بسیار چالش برانگیز است و نیاز به اراده قوی دارد، اما هنگامی که از چرخه معیوب ولع مصرف قند و شکر خارج شوید سلامتی و پوست شما به تدریج بهبود می یابد و به راحتی قادر به مشاهده تفاوت ها خواهید بود. در اینجا سه ​​مورد عالی وجود دارد که در صورت ترک مصرف قند و شکر می تواند برای شما اتفاق بیفتد.

با ترک مصرف قند و شکر پوست شما بهبود می یابد

مقدار زیادی قند در جریان خون شما می تواند مانع ترمیم کلاژن پوست شود پروتئینی که پوست شما را جوان تر نشان می دهد. همچنین مصرف قند و شکر بیش از حد در رژیم غذایی می تواند با کاهش خاصیت ارتجاعی پوست منجر به چین و چروک زودرس شود. مطالعات نشان می دهد کاهش مصرف قند و شکر می تواند پوست شما را جوان تر و روند پیری را کند کند.

بیشتربخوانید:چگونه از پوست خود مراقبت کنید؟

با ترک مصرف قند و شکر لاغر می شوید

مصرف زیاد قند و شکر معمولا با افزایش وزن ارتباط دارد، کنترل ولع مصرف می تواند کاهش چربی به ویژه از ناحیه شکم را برای شما آسان تر کند. تجمع بیش از حد چربی در بخش میانی جای خود را به نگرانی های مختلف سلامتی مانند دیابت، کلسترول بالا و سایر موارد می دهد.

بیشتربخوانید:درمان دیسک کمر و کمر درد با طب سنتی

با ترک مصرف قند وشکر انرژی شما بیشتر طول خواهد کشید

قند و شکر چیزی بیش از کربوهیدرات های ساده نیست به این معنی که آنها سریع هضم می شوند و به سرعت وارد جریان خون شما می شوند. این منجر به افزایش قند و افزایش فوری انرژی می شوند، اما وقتی این قند متابولیزه شود منجر به افت انرژی می شود. همین که مصرف قند و شکر را برای همیشه ترک کنید دیگر مجبور نیستید با این مشکل کنار بیایید.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ