خواص دانه آفتابگردان/ از لاغری تا شفاف سازی پوست

Shabnam Khesal
دانه های آفتابگردان به دلیل ارزش غذایی بالا و طعم مغذی متمایز در سراسر جهان مشهور هستند که آن را به عنوان یک ماده افزودنی ضروری به رژیم غذایی ما تبدیل می کند. 6 دلیل در اینجا آورده شده که چگونه این دانه ها می توانند به تقویت سلامت شما کمک کنند. به گزارش فود ان دی تی وی، دانه […]

دانه های آفتابگردان به دلیل ارزش غذایی بالا و طعم مغذی متمایز در سراسر جهان مشهور هستند که آن را به عنوان یک ماده افزودنی ضروری به رژیم غذایی ما تبدیل می کند. 6 دلیل در اینجا آورده شده که چگونه این دانه ها می توانند به تقویت سلامت شما کمک کنند.
به گزارش فود ان دی تی وی، دانه ها همیشه بخشی از غذاهای مختلف در سراسر جهان بوده اند. آنها در دسرها یا اسموتی های ما نقش بسزایی ایفا می کنند، اما اغلب زیاد مورد توجه قرار نمی گیرند.

دانه ها سرشار از خواص مفید برای سلامتی هستند به عنوان نمونه دانه های آفتابگردان به دلیل ارزش غذایی بالا و طعم مغذی متمایز شناخته شده اند که این مواد را به عنوان یک ماده غذایی ضروری در رژیم غذایی ما می گنجاند. دانه ها داخل مزارع گل آفتابگردان زرد رنگ یافت می شوند، رنگ دانه ها سیاه و سفید مایل به خاکستری است، اما اگر پوسته آن را باز کنید یک دانه نرم سفید رنگ داخل آن مشاهده خواهید کرد. آیا می دانید روغن آفتابگردان معمولی برای پخت و پز هم از همین دانه ها به دست می آید؟ این به تنهایی بیانگر سلامت دانه های آفتابگردان است.

بیشتربخوانیم:انواع روغن ها و خواص آنها را می شناسید؟

آشنایی با مزیت های سلامتی دانه های آفتابگردان


1. غنی از آنتی اکسیدان

دانه های آفتابگردان غنی از ویتامین E، آنتی اکسیدان های محلول در چربی هستند و ممکن است به مقابله با رادیکال های آزاد ایجاد کننده بیماری کمک کنند. همچنین این دانه ها دارای خواص ضد التهابی هستند که می توانند علائم سرماخوردگی و سرفه را از بین ببرند.
2. کمک به کاهش وزن

تخمه آفتابگردان غنی از فیبر غذایی است که معده را سیر نگه می دارد، هضم غذا را تسکین می دهد و گرسنگی بیش از حد را مهار می کند.
3. سوخت با انرژی

ویتامین 1 B (عصاره تیامین) و الکترولیت های موجود در دانه های آفتابگردان ممکن است انرژی کافی در بدن تولید کرده و آن را فعال و چابک نگه دارند.
4. سلامت قلب را تقویت می کند

دانه های آفتابگردان دارای اسیدهای چرب ضروری و فیتواسترول ها هستند که به تنظیم سطح کلسترول کمک می کنند. همچنین فیتواسترول ها در ایجاد ایمنی بدن نقش دارند و خطر بسیاری از بیماری های کشنده را کاهش می دهند.
5. عالی برای پوست

همه ما برای داشتن پوست زیبا و شاداب تلاش می کنیم. دانه های آفتابگردان ممکن است غذای اصلی شما برای داشتن پوستی شفاف و درخشان باشد این دانه ها سرشار از اسیدهای چرب ضروری مانند اسیدهای لینولنیک، اولئیک و پالمیتیک هستند که به تشکیل کلاژن و الاستین کمک می کنند و لطافت به بافت های پوست می بخشند.
6. عالی برای سم زدایی

دانه های آفتابگردان به دلیل داشتن مقدار زیادی منیزیم شناخته شده اند. این ماده مغذی توانایی دفع باکتری ها و میکروب های سلول و دفع سموم از بدن را دارد. همچنین منیزیم دارای خواص آرامش بخش اعصاب است و احتمال می رود در کنترل سطح فشار خون نیز کمک کند.

بیشتربخوانیم:سم زدایی از روده بزرگ با خوردنی های خوشمزه

دانه های آفتابگردان را می توان به صورت بو داده نیز مصرف کرد، اما اگر نمی توانید این دانه ها را خالی بخورید می توانید آنها را روی سالادها یا دسرها بپاشید یا آنها را به کاسه های غلات و اسموتی های خود اضافه کنید.
لازم به ذکر است هر فرد با توجه به شرایط سلامتی خود و مشورت با پزشک می تواند این دانه ها را در برنامه غذایی خود بگنجاند.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ