علائمی که نشان می دهد شما قبلا کرونا گرفته اید

Shabnam Khesal
  با شروع ویروس کرونا ویروس و همه گیر شدن آن در سراسر جهان میلیون ها نفر عوارض مختلفی را همراه با این بیماری تجربه کرده اند. از تب گرفته تا گلودرد و خستگی، علائم ویروس کووید-19 می تواند از وضعیت خفیف تا عواقب مرگبار به همراه باشد، همچنین در حالی که این ویروس یک بیماری تنفسی محسوب می شود […]

 

با شروع ویروس کرونا ویروس و همه گیر شدن آن در سراسر جهان میلیون ها نفر عوارض مختلفی را همراه با این بیماری تجربه کرده اند. از تب گرفته تا گلودرد و خستگی، علائم ویروس کووید-19 می تواند از وضعیت خفیف تا عواقب مرگبار به همراه باشد، همچنین در حالی که این ویروس یک بیماری تنفسی محسوب می شود علائم آن اغلب با علائم سایر عفونت های تنفسی مانند آنفولانزا یا سرماخوردگی اشتباه گرفته می شود. بنابراین، برخی با وجود علائم تصور می کنند به سرماخوردگی یا آنفولانزا دچار شده اند. بسیار احتمال دارد فرد همه علائمی که در طول بیماری تجربه کرده خوب شوند و در برخی موارد تعدادی از این علائم بهبود می یابند.

به گزارش ایندیاتایمز، در حالی که برخی از افراد از علائم خفیف ویروس کرونا رنج می برند به نظر می رسد بخی دیگر بدون علامت باشند، بنابراین به هیچ وجه برای تایید ابتلای خود آزمایش نمی دهند. طبق نتایج یک مطالعه اخیر، 5 علامت به عنوان علائمی شناسایی شده است که نشان می دهد شما قبلا کرونا گرفته اید.

علائمی که نشان می دهد شما قبلا ویروس کرونا داشته اید

بر اساس نتایج یک مطالعه متخصصان پزشکی دریافتند در 412 بیمار که مورد ارزیابی قرار دادند 82 درصد آنها علائم مشکلات عصبی را نشان می دهند که حتی پس از بهبودی کامل هنوز همراه فرد است. جدا از آن، این افراد علائم مشخص دیگری نیز دارند که نشان می دهد آنها قبلا به ویروس کرونا مبتلا شده بودند. در اینجا 5 علامت وجود دارد که می تواند به شما بگوید قبلا کرونا گرفته اید یا خیر.

سردرد

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، سردردها به عنوان یکی از علائم رایج کرونا ذکر شده است که این می تواند از درد خفیف در ناحیه سر تا دردهای شدید غیر قابل تحمل باشد.

بیشتربخوانیم:دلیل سردرد در هنگام خم شدن

درد عضلانی

بر اساس نتایج یک مطالعه، 44.8 درصد داوطلبانی که در این آزمایش شرکت کردند در نتیجه ابتلا به ویروس کرونا دچار درد عضلانی شدند. علاوه بر این، درد عضلانی نیز نشانه طولانی مدت ابتلا به ویروس کرونا محسوب می شود.

مه مغزی یا گیجی نیز در بین شرکت کنندگان گزارش شده است، اگرچه یکی از علائم کمتر شناخته شده و نادر ابتلا به ویروس کرونا است، اما حدود 31.8 درصد از داوطلبان در طول تحقیق آن را تجربه کرده اند.

از دست دادن حس بویایی و چشایی

از دست دادن حس بویایی و چشایی یک علامت غیر معمول است که در اغلب بیماران مبتلا به ویروس کرونا بسیار شیوع دارد. گرچه ممکن است این یک وضعیت بسیار ناراحت کننده باشد، اما علامتی است که معمولا می تواند تایید کند ویروس کرونا گرفته اید یا خیر.

بیشتربخوانیم:بوییدن قهوه به پیش بینی ابتلا به کرونا کمک می کند

چشم درد

بسیاری از افرادی که آزمایش ویروس کرونایشان مثبت شده از درد چشم ها شکایت دارند، اما همچنین اعتقاد بر این است این امر به دلیل طولانی بودن ساعاتی است که افراد پای گوشی سپری می کنند و این نشانه هنوز ثابت نشده و تحقیقات پیرامون آن همچنان ادامه دارد.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ