چرا باید مرتب سرکه سیب مصرف کنیم؟

Shabnam Khesal
سرکه سیب به عنوان یکی از مواد اصلی در اغلب آشپزخانه های سراسر جهان شناخته می شود، همچنین این سرکه یک داروی خانگی محبوب است که به درمان بیماری های مختلف و کاهش وزن کمک می کند. علاوه بر این، دارای خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است که به جلوگیری از عفونت کمک و سموم مضر را از بدن آزاد می کند. به گزارش ایندیاتایمز، […]

سرکه سیب به عنوان یکی از مواد اصلی در اغلب آشپزخانه های سراسر جهان شناخته می شود، همچنین این سرکه یک داروی خانگی محبوب است که به درمان بیماری های مختلف و کاهش وزن کمک می کند. علاوه بر این، دارای خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است که به جلوگیری از عفونت کمک و سموم مضر را از بدن آزاد می کند. به گزارش ایندیاتایمز، در اینجا 6 دلیل آورده شده که چرا باید به طور مرتب سرکه سیب بخورید.

سرکه سیبب خاصیت ضد باکتری دارد

سرکه سیب به دلیل خاصیت ضد باکتری و آنتی اکسیدانی به از بین بردن عوامل بیماری زا از جمله باکتری کمک می کند. در قدیم از آن به عنوان نوعی ضدعفونی کننده و برای تمیزکاری استفاده می کردند. جدا از آن، همچنین سرکه سیب به حفظ مواد غذایی برای مدت زمان طولانی کمک می کند.

سرکه سیب به کاهش سطح قند خون کمک می کند

سرکه سیب می تواند دیابت نوع 2 را درمان کند، طبق نتایج یک مطالعه این سرکه می تواند حساسیت به انسولین را طی یک وعده غذایی با کربوهیدرات بالا تا 19 الی 34 درصد بهبود بخشد یا به طور قابل توجهی قند خون و پاسخ انسولین را کاهش دهد.

بیشتربخوانیم:مواردی که باید در هنگام مصرف سرکه سیب به خاطر داشته باشید

سرکه سیب به کاهش وزن کمک می کند

مطالعات مختلف نشان می دهد سرکه سیب می تواند به کاهش وزن کمک کند. مصرف این سرکه می تواند به شما احساس سیری بدهد در نتیجه از دریافت کالری زیاد غذا جلوگیری می کند که به نوبه خود به کاهش وزن کمک می کند.

بیشتربخوانیم:کاهش وزن با این 5 ماده غذایی سالم

سرکه سیب سطح کلسترول را کاهش می دهد

سرکه سیب می تواند کلسترول کل، تری گلیسیریدها و کلسترول LDL را در بدن انسان کاهش دهد. در حالی که برای تایید این ادعا تحقیقات بیشتری لازم است، اعتقاد بر این است که سرکه سیب مطمئنا دارای خواصی است که سطح کلسترول را در بدن کاهش می دهد.

سرکه سیب سلامت قلب را بهبود می بخشد

به همین ترتیب در حالی که سرکه سیب به کاهش سطح کلسترول کمک می کند، اما به نوبه خود در بهبود سلامت قلب و به حداقل رساندن خطرات سکته مغزی نیز نقش بسزایی ایفا می کند. علاوه بر این مشخص شده است اسید آلفالینولنیک خطر بیماری قلبی را در زنان نیز کاهش می دهد.

بیشتربخوانیم:3 معجون برای تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش وزن

سرکه سیب پوست را جوان می کند

سرکه سیب علاوه بر سالم نگه داشتن بدن و کاهش خطرات بیماری های مزمن، به تقویت پوست و جوان سازی حداکثری آن نیز کمک می کند. این سرکه به دلیل خواص ضد باکتریایی می تواند از عفونت های پوستی مرتبط با اگزما و سایر بیماری های پوستی جلوگیری کند.

بیشتربخوانیم:آیا با سرکه سیب آکنه از بین می رود؟

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ