ویروس جدید کرونای انگلیسی برای کودکان پر خطر تر است

Shabnam Khesal
به گزارش ایندیاتایمز، اخیرا انگلیس لحظات تلخ و پر اضطراب تری را تجربه می کند که افراد جامعه اش را به سمت آشفتگی روانی و ذهنی سوق داده است. به دنبال تایید واکسن فایزر که به طور قطع لحظات شادی آوری را برای این کشور به ارمغان آورده بود دانشمندان انگلیسی نوع جدیدی از ویروس کووید-19 را کشف کردند. […]

به گزارش ایندیاتایمز، اخیرا انگلیس لحظات تلخ و پر اضطراب تری را تجربه می کند که افراد جامعه اش را به سمت آشفتگی روانی و ذهنی سوق داده است. به دنبال تایید واکسن فایزر که به طور قطع لحظات شادی آوری را برای این کشور به ارمغان آورده بود دانشمندان انگلیسی نوع جدیدی از ویروس کووید-19 را کشف کردند. در حالی که محققان و متخصصان علم پزشکی به طور خستگی ناپذیری در تلاش هستند تا علت جهش را شناسایی کنند، گزارش ها حاکی از آنست که این نوع جدید خطرات زیادی را برای کودکان که قبلا نسبت به ویروس کرونا حساسیت کمتری داشتند، ایجاد می کند.

بیشتربخوانیم:آیا کودکان کرونا را به بزرگسالان منتقل می کنند؟

ویروس جدید کرونای انگلیسی چیست؟

به منظور اثبات تاثیر ویروس جدید کرونا بر کودکان مهم است که ابتدا درک کنیم این ویروس جهش یافته جدید چیست و در بدن انسان چه کاری انجام می دهد. بر اساس اظهارات دانشمندان انگلیسی نوع جدید ویروس که”VUI 202012/01” نامگذاری شده است شامل یک جهش ژنتیکی در پروتئین “سنبله” است که می تواند دلیل انتشار و انتقال سریع و آسان ویروس در بین مردم باشد این بدان معنی است گونه ای که در جنوب شرقی انگلیس شناسایی شده دارای 17 جهش است که بر شکل ویروس از جمله پروتئین سنبله ای که آن را به خانواده ویروس کرونا نسبت می دهند تاثیر می گذارد.

نوع جدید ویروس کرونا چگونه بر کودکان تاثیر می گذارد؟

بر اساس اظهارات وندی بارکلی، استاد گروه مشاوره ای تهدیدات ویروس تنفسی جدید و نوظهور و متخصص ویروس شناسی در کالج امپریال لندن جهش ها ورود ویروس به سلول های انسان را آسان تر کرده است، بنابراین کودکان بیشتر در معرض ابتلا قرار دارند و مانند بزرگسالان به این ویروس حساس هستند.

وی می گوید: بنابراین كودكان به اندازه بزرگسالان نسبت به این ویروس حساس هستند و با توجه به الگوی اختلاط آنها انتظار می رود تعداد بیشتری از کودکان به این ویروس آلوده شوند.

بر اساس اظهارات دانشمندان در حالی که نوع جدید 50 تا 70 درصد شیوع ویروس را آسان تر می کند، تجزیه و تحلیل اولیه نیز حاکی از آن است که تمایل آن به آلودگی کودکان بیشتر است.

بیشتربخوانیم:سایه خطر کرونا بر سر کودکان

مسئولان درباره ویروس جدید انگلیسی چه می گویند؟

بر اساس اظهارات نیل فرگوسن، استاد و اپیدمیولوژیست بیماری های عفونی در کالج امپریال لندن و همچنین عضو گروه مشاوره ای تهدیدات ویروس تنفسی جدید و نوظهور که تلاش کرده اند منبع اصلی بروز این مشکل را شناسایی کنند نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد ویروس جدید بیشتر به آلوده کردن کودکان تمایل دارد. فرگوسن اذعان می دارد: ما هنوز هیچ نوع علتی را در این مورد مشخص نکرده ایم، اما می توانیم برخی پیش بینی ها را بر اساس داده ها انجام دهیم، بنابراین باید اطلاعات بیشتری را جمع آوری کنیم تا ببینیم رفتارهای ویروس جدید به چه صورت ادامه دارد.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ