رژیم ضروری مخصوص خانم ها + مواد غذایی

حسام آرین
اگرچه داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای هر فردی امری ضروری محسوب می شود، اما غذاهای خاصی وجود دارد که هر زن باید در رژیم غذایی خود بگنجاند غذاهایی که نه فقط برای سلامت کلی بدن مفید هستند بلکه می توانند از شما در مقابل تعدادی از بیماری ها محافظت کنند. اسفناج ممکن است اسفناج وسوسه انگیزترین چیز برای خوردن نباشد، اما مواد […]

اگرچه داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای هر فردی امری ضروری محسوب می شود، اما غذاهای خاصی وجود دارد که هر زن باید در رژیم غذایی خود بگنجاند غذاهایی که نه فقط برای سلامت کلی بدن مفید هستند بلکه می توانند از شما در مقابل تعدادی از بیماری ها محافظت کنند.

اسفناج

ممکن است اسفناج وسوسه انگیزترین چیز برای خوردن نباشد، اما مواد معدنی و ویتامین هایی دارد که نخوردن آن اشتباه بزرگی است، همچنین مملو از منیزیم است که گفته می شود علائم سندرم پیش از قاعدگی را کاهش می دهد، همچنین این سبزی سلامتی استخوان را تامین می کند و با کنترل قندخون خطر حمله آسم را کاهش می دهد.

تخم کتان

با دوزهای سخاوتمندانه ای از اسیدهای چرب امگا 3 تخم کتان برای قلب و سطح قند خون شما گزینه عالی است. با خواص ضد التهابی قدرتمند خوردن روزانه تخم کتان برای سلامتی شما بسیار مفید خواهد بود. جدا از این، تخم کتان در کاهش علائم سندرم روده تحریک پذیر مفید هستند.

بیشتر بخوانید: غذاهای سرشار از کلسیم را بشناسید

کرن بری

کرن بری جدا از خوشمزه بودن می تواند شما را در برابر بیماری های قلبی، پوسیدگی دندان و تا حدی از عفونت های دستگاه ادراری محافظت کند. این بخاطر این است که کرن بری سرشار از مواد مغذی گیاهی است و خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن شما را در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کند.

گوجه فرنگی ها

در حالی که گوجه فرنگی در بیشتر خانه ها جزو یکی از مواد اصلی شناخته می شود، اما بسیاری از مردم قدرت این میوه را دست کم می گیرند. گوجه فرنگی حاوی لیکوپن از بروز سرطان پستان و بیماری های قلبی جلوگیری می کند، همچنین گوجه فرنگی باعث بهبود سلامت استخوان و کاهش کلسترول می شود.

جو دوسر

جو دوسر علاوه بر اینکه برای قلب شما مفید است باعث بهبود هضم غذا و کنترل فشار خون می شود و از تغییرات خلقی مرتبط با دوران پیش از قاعدگی کمک می کند، به علاوه جو دوسر مملو از فیبرهای غذایی می تواند کلسترول را کاهش دهد و باعث شود دستگاه گوارش روان کار کند.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ