مواد غذایی مناسب برای سلامت دندان ها

Shabnam Khesal
آب به ویژه آب حاوی فلوراید بهترین نوشیدنی برای حفظ سلامت دهان و دندان شما محسوب می شود این بدان دلیل است که فلوراید به مقاومت دندان ها در برابر حملات اسیدی که باعث ایجاد حفره می شود کمک می کند. از سال 2012 تقریبا 75 درصد از جمعیت ایالات متحده به آب فلوره دار دسترسی داشتند، بنابراین نوشیدن آب […]
آب به ویژه آب حاوی فلوراید بهترین نوشیدنی برای حفظ سلامت دهان و دندان شما محسوب می شود این بدان دلیل است که فلوراید به مقاومت دندان ها در برابر حملات اسیدی که باعث ایجاد حفره می شود کمک می کند.
از سال 2012 تقریبا 75 درصد از جمعیت ایالات متحده به آب فلوره دار دسترسی داشتند، بنابراین نوشیدن آب از سینک آشپزخانه خود می تواند به جلوگیری از مشکلات دندان کمک کند.

اگر می توانید لبنیات را انتخاب کنید

شیر و سایر محصولات لبنی مانند پنیر و ماست دارای قند کمی هستند که برای سلامتی دندان مفید است. به علاوه، آنها حاوی پروتئین و پر از کلسیم هستند که می تواند به تقویت دندان های شما کمک کند.

پروتئین های ناب برای سلامت دندان ها

غذاهای غنی از فسفر مانند گوشت، مرغ، ماهی، شیر و تخم مرغ به تقویت دندان های شما کمک می کنند و حاوی پروتئین ارزشمندی هستند.

میوه و سبزیجات مصرف کنید

میوه ها و سبزیجات قسمت مهمی از هر رژیم متعادل به شمار می آیند، همچنین برای دندان های شما مفید هستند. از آنجا که سرشار از آب و فیبر هستند به تعادل قندهای موجود در آن کمک می کنند و به تمیز شدن دندان کمک می کنند، همچنین جویدن به تحریک تولید بزاق کمک می کند که اسیدهای مضر و ذرات غذا را از دندان های شما پاک می کند.

مغزهای مغذی

آجیل حاوی پروتئین و مواد معدنی مهم برای سلامت کلی بدن است. علاوه بر این، آجیل هایی که کربوهیدرات کمی دارند منجر به خطر ایجاد پوسیدگی نمی شوند. فواید دیگر مصرف مغزهای آجیلی این است که جویدن آجیل باعث تحریک تولید بزاق می شود که می تواند خطر پوسیدگی دندان را کاهش دهد.
مترجم:الهه زارعی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ