عوارض واکسن مدرنا برای افراد دارای فیلر زیبایی 

Shabnam Khesal
واکسن کووید-19 شرکت مدرنا در افرادی که از فیلر زیبایی استفاده کرده اند باعث ایجاد تورم و التهاب می شود. به گزارش ای بی سی سون، کمیته مشورتی سازمان غذا و داروی آمریکا در مراحل بررسی واکسن مدرنا متوجه شد چندین شرکت کننده در آزمایش بالینی این واکسن یک عارضه جانبی خاصی را گزارش داده اند. دکتر شرلی چی، […]
واکسن کووید-19 شرکت مدرنا در افرادی که از فیلر زیبایی استفاده کرده اند باعث ایجاد تورم و التهاب می شود.
به گزارش ای بی سی سون، کمیته مشورتی سازمان غذا و داروی آمریکا در مراحل بررسی واکسن مدرنا متوجه شد چندین شرکت کننده در آزمایش بالینی این واکسن یک عارضه جانبی خاصی را گزارش داده اند.
دکتر شرلی چی، متخصص پوست اذعان می دارد: در این موارد افرادی که فیلر صورت زده بودند بعد از تزریق واکسن تورم و التهاب را در نواحی که فیلر زده شده بود تجربه کردند. یک زوج از 6 ماه قبل از تزریق واکسن به گونه هایشان فیلر تزریق شده بود و یک نفر نیز که بعد از تزریق واکسن فیلر زده بود پس از واکسینه شدن با تورم و التهاب مواجه شدند البته تمام افرادی که این واکنش را نسبت به واکسن از خود نشان دادند تحت درمان قرار گرفتند و با استروئیدها و آنتی هیستامین ها تمام واکنش های آنها برطرف شد.
میلیون ها نفر برای صاف کردن خطوط ریز، چین و چروک ها و تقویت گونه ها و لب ها از فیلر پرکننده های استفاده می کنند.
چی می گوید: سیستم ایمنی بدن شما که باعث التهاب می شود وقتی واکسن می گیرید دوباره احیا می شود این نحوه کارکرد نیز ضروری است، تشدید واکنش ایمنی بدن با زدن واکسن ممکن است واکنش سیستم ایمنی بدن را نسبت به جسم خارجی نیز تشدید کند.
چی می افزاید: این مسئله مانعی برای تزریق واکسن مدرنا نیست ولی باید متخصصین در صورت بروز تورم و التهاب داروی مناسب را تجویز کنند، بنابراین اجازه ندهید این واکنش مانع از واکسینه شدن شما شود زیرا همه واکنش ها توسط پرسنل پزشکی به راحتی درمان می شوند.
مترجم: الهه زارعی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ