ویروس کرونای انگلیسی 56 درصد مسری تر است!

Shabnam Khesal
براساس ادعای یک مطالعه سویه جدید ویروس کرونا 56 درصد مسری تر است. در حالی که ویروس کرونا زندگی ما را همچنان ویران می کند
براساس ادعای یک مطالعه سویه جدید ویروس کرونا 56 درصد مسری تر است. در حالی که ویروس کرونا زندگی ما را همچنان ویران می کند جهش جدید ویروس وحشت را در بین مردم نه تنها در انگلیس بلکه حتی در خارج از این کشور افزایش داده است. دانشمندان سخت در تلاش هستند تا منشا ویروس جدید را ردیابی کنند، اما هنوز به مورد قابل تاییدی دست نیافته اند. بر اساس اظهارات کارشناسان خبر وحشتناک تر این است که ویروس جدید 56 درصد مسری تر است بله درست خواندید 56 درصد. بر اساس نتایج مطالعه اخیر ویروس جدید انگلیسی مسری تر است و می تواند با سرعت بیشتری گسترش یابد.
به گزارش ایندیاتایمز، در مطالعه ای که اخیرا در دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن انجام شده است، کارشناسان ادعا کرده اند ویروس جدید کرونا می تواند باعث مرگ بیشتر در انگلیس شود و اعمال قرنطینه تا زمانی که مدارس و دانشگاه ها درگیر نشوند قادر به مهار عفونت است.
به دلیل افزایش انتقال و سرعت انتشار تعداد موارد ابتلا نیز در حال افزایش است. کارشناسان از افزایش موارد ابتلا به ویروس جدید و مرگ و میر ناشی از آن در سال 2021 در مقایسه با سال 2020 وحشت دارند، همچنین کارشناسان اذعان می دارند تسهیل قوانین قرنطینه باعث افزایش تعداد بیماران می شود بنابراین ممکن است سرعت واکسیناسیون بتواند راهکار موثری برای سرکوب بار بیماری باشد.

مدل جدید ویروس کرونا از کجا کشف شد؟

مدل جدید ویروس کووید-19 در ماه نوامبر در جنوب شرقی انگلیس کشف شد و پس از آن دولت انگلیس محدودیت ها را در انگلیس و مناطق مجاور اعمال کرد. نه فقط انگلیس بلکه بسیاری از کشورهای دیگر نیز محدودیت های سفر را اعمال کرده و تمام پروازهای خود را از انگلیس در حال حاضر متوقف کردند. قرنطینه 14 روزه برای افرادی که از انگلیس آمده اند نیز اجباری شده است.

اطلاعات بیشتر در مورد نسخه جدید

نوع جدید ویروس کرونا “VUI 202012/01” نام دارد و شامل یک جهش ژنتیکی در پروتئین “سنبله” است که می تواند منجر به انتشار آسان و فوری ویروس و مرگبارتر شدن آن شود. این نوع جدید دارای 17 جهش است که بر شکل ویروس از جمله پروتئین سنبله ای که از آن خانواده ویروس کرونا نام گرفته است، تاثیر می گذارد.

علائم نوع جدید ویروس کرونا

با نوع جدید ویروس کرونا 3 علامت رایج تب، سرفه خشک و از دست دادن بویایی و چشایی بیشتر رخ می دهد. اما هفت علامت دیگر وجود دارد که با نوع جدید همراه است که شامل خستگی، از دست دادن اشتها، اسهال، سردرد، درد عضلانی و گیجی ذهنی است.

ویروس جدید کرونا چگونه بر کودکان تاثیر می گذارد؟

جهش ویروس ورود به سلول های انسان را آسان کرده است و این باعث می شود کودکان بیشتر در معرض آلودگی قرار بگیرند و به اندازه بزرگسالان به ویروس حساس باشند، بنابراین در نوع جدید ویروس کرونا ممکن است کودکان بیشتری به ویروس آلوده شوند.
مترجم: الهه زارعی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ