مواد غذایی مفید برای افزایش وزن

Shabnam Khesal
اگر چاقی برای سلامتی مضر است، کمبود وزن نیز ضرر دارد. داشتن اندامی لاغر همیشه به معنای سلامت بودن نیست در واقع شما را مستعد ابتلا به برخی مشکلات در زمینه سلامتی مانند پوکی استخوان، شکستگی، مشکلات باروری و ضعف سیستم ایمنی می کند. هنگامی که فردی شاخص توده بدنی اش (BMI) زیر 18.5 باشد، کم وزن محسوب می شود. اگر کمبود […]
اگر چاقی برای سلامتی مضر است، کمبود وزن نیز ضرر دارد. داشتن اندامی لاغر همیشه به معنای سلامت بودن نیست در واقع شما را مستعد ابتلا به برخی مشکلات در زمینه سلامتی مانند پوکی استخوان، شکستگی، مشکلات باروری و ضعف سیستم ایمنی می کند. هنگامی که فردی شاخص توده بدنی اش (BMI) زیر 18.5 باشد، کم وزن محسوب می شود. اگر کمبود وزن دارید باید مقدار توده عضلانی متعادل و چربی زیر پوستی بدست آورید که تنها با خوردن غذاهای سالم و پیروی از یک سبک زندگی سالم به دست می آید. به گزارش ایندیاتایمز، در اینجا برخی از مواد غذایی معرفی شده که ممکن است به افزایش توده عضلانی و تقویت سلامت کلی کمک کند.

تاثیر برنج بر افزایش وزن

برنج یک ماده غذایی مملو از کربوهیدرات و کالری است که می تواند به شما در افزایش سریع وزن کمک کند. یک فنجان برنج پخته حاوی 200 کالری، 44 گرم کربوهیدرات و مقدار بسیار کمی چربی است. بهترین بخش استفاده از برنج این است که پختن آن آسان است و می توان با هر نوع سبزی آن را سرو کرد به علاوه می توانید برای افزودن طعم بهتر به آن مقداری کاری یا لوبیا به برنج خود اضافه کنید.
بیشتربخوانیم:بیماری های خطرناکی که فقط شکم را بزرگ می کنند!

تاثیر آجیل و کره مغزها بر افزایش وزن

کره مغزها و آجیل منابع چربی مناسبی هستند و می توانند به شما در افزایش توده عضلانی کمک کنند، به علاوه میان وعده مناسبی برای غلبه بر گرسنگی محسوب می شوند. بادام، بادام هندی یا گردو همه گزینه های سالمی هستند که برای افزایش وزن گزینه های خوبی به شمار می آیند، همچنین می توانید ترکیبی از آجیل و دانه های مختلف برای به دست آوردن مواد مغذی مختلف مصرف کنید.

تاثیر مرغ و گوشت بر افزایش وزن

افزایش مصرف پروتئین نه تنها هنگامی که می خواهید لاغر شوید بلکه هنگام افزایش وزن نیز ضروری است. پروتئین برای عضله سازی لازم است و مرغ و گوشت دو تا از بهترین منابع تامین پروتئین با کیفیت بالا هستند، همچنین حاوی چربی های سالم و مفید برای سلامت قلب هستند.

تاثیر ماهی چرب بر افزایش وزن

ماهی های چرب مانند سالمون هنگام تلاش برای افزایش وزن بهترین گزینه در خانواده ماهی ها محسوب می شوند. ماهی سالمون حاوی حدود 240 کالری و بسیاری از مواد مغذی از جمله امگا 3 و پروتئین است. ماهی حلوا و نقره ‌ماهی نیز از دیگر ماهی های مناسب برای افزایش وزن هستند.
تاثیر سبزی های نشاسته ای بر افزایش وزن
داشتن سبزی های نشاسته ای راهی آسان برای افزودن کربوهیدرات و کالری بیشتر به رژیم غذایی است، این نوع سبزی ها به شما در افزایش وزن و ذخیره گلیکوژن عضلات کمک می کنند. ذرت، سیب زمینی، لوبیا و سیب زمینی شیرین از منابع مهم نشاسته به شمار می آیند، بنابراین باید سعی کنید بخشی از رژیم غذایی شما در هنگام افزایش وزن باشند. به علاوه، این مواد غذایی دارای مواد مغذی زیادی هستند و می توانند به تغذیه باکتری های روده کمک کنند.
تاثیر شیر بر افزایش وزن
آخرین مورد در این فهرست شیر است. شیر برای افزایش وزن گزینه بسیار عالی است و قرن هاست که به دلیل مزایای سلامتی اش از آن استفاده می شود. شیر سرشار از کلسیم، پروتئین، کربوهیدرات و چربی است که هنگام تلاش برای به دست آوردن عضله یا افزایش وزن باید در رژیم غذایی گنجانده شود، همچنین این نوشیدنی باعث تقویت استخوان ها و دندان های شما نیز می شود.
مترجم: الهه زارعی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ