نوشیدنی های مفید با انگور فرنگی برای تقویت سیستم ایمنی 

Shabnam Khesal
آمُله یا انگور فرنگی هندی یک میوه فوق العاده با ارزش زمستانی است که از زمان های بسیار قدیم به دلیل ارزش غذایی بسیار زیاد و فواید سلامتی بسیار مورد استفاده قرار می گرفته است، از تقویت سیستم ایمنی تا حمایت از متابولیسم و کاهش سطح کلسترول تا کاهش خطر بیماری های مزمن را این میوه غنی از ویتامین C برای بدن تامین می کند.
آمُله یا انگور فرنگی هندی یک میوه فوق العاده با ارزش زمستانی است که از زمان های بسیار قدیم به دلیل ارزش غذایی بسیار زیاد و فواید سلامتی بسیار مورد استفاده قرار می گرفته است، از تقویت سیستم ایمنی تا حمایت از متابولیسم و کاهش سطح کلسترول تا کاهش خطر بیماری های مزمن را این میوه غنی از ویتامین C برای بدن تامین می کند.
آمله هر ساله در ماه های زمستان برداشت می شود و بهتر است آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید به ویژه در این مقطع زمانی برای مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا و ویروس کرونا گزینه بسیار عالی است. کالری و چربی این میوه سبز ریز بسیار کم و دارای مواد مغذی سالم مانند ویتامین B5، B6، مس، منگنز و پتاسیم است. خوردن آمله خام بهترین راه برای بهره مندی از خواص این میوه به شمار می آید تا حداکثر فواید آن برای سلامتی حاصل شود. به دلیل محتوای بالای ویتامین C این میوه طعم سیتریک دارند و همه از طعم آن لذت نمی برند، بنابراین راه آسان تر برای مصرف آن نوشیدن آب آمله رقیق است. به گزارش ایندیاتایمز، در اینجا چند نوشیدنی با آمله آورده شده است که می تواند به شما در تقویت سیستم ایمنی و سلامتی در زمستان کمک کند.

آب آمله و زیره سبز

با اضافه کردن مقداری زیره سبز بو داده آب آمله خود را خوشمزه کنید. زیره سبز دارای طعم دلچسب، خاکی و گرم است که می تواند نوشیدنی شما را خوش طعم کند. علاوه بر این، دانه های کوچک قهوه ای سرشار از مواد مغذی مانند آهن، ویتامین A، ویتامین C، پتاسیم و منگنز هستند و نوشیدنی را سالم تر می کنند.
نحوه تهیه آن:
روش 1: یک قاشق چایخوری زیره را در یک لیوان آب گرم خیس کنید تا یک شب بماند، سپس معجون را صاف کرده و نصف فنجان آب آمله را به آن اضافه کنید و بنوشید.
روش 2: نصف فنجان آب آمله را در یک لیوان آب گرم اضافه و مقداری پودر زیره بو داده را به آن اضافه کنید. معجون را خوب مخلوط کرده و بنوشید.

آب آمله و زنجبیل

زنجبیل یکی دیگر از مواد غذایی فوق العاده ای است که برای مقابله با بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه حاوی ترکیبی به نام جینجرول است که در برابر سرفه، گلودرد و سایر بیماری های التهابی بسیار موثر عمل می کند.
نحوه تهیه آن:
1 تا 2 پیمانه آمله خرد شده، 1 قاشق غذاخوری آب زنجبیل، 3 تا 4 برگ نعناع و 1 فنجان آب ولرم را در مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید، سپس آن را در لیوان بریزید و مقداری فلفل سیاه و چات ماسالا به آن اضافه کنید.

چای آمله

هیچ چیز بهتر از نوشیدن یک فنجان چای گرم در روزهای سرد زمستان نیست حتما چای آمله را امتحان کنید که بسیار مقوی و سالم تر از چای معمولی است. این چای از مزایای آمله، زنجبیل و دارچین برخوردار است و همه این سه ماده با هم می توانند شما را در فصل سرما گرم و سالم نگه دارند.
نحوه تهیه آن:
یک ظرف گود برداشته و 1 فنجان آب، 1 عدد آمله خرد شده، یک دوم قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده و یک دوم قاشق چایخوری دارچین به آن اضافه کنید. اجازه دهید آب به مدت 10 دقیقه بجوشد، سپس آن را صاف کرده و از چای گرم خود لذت ببرید. می توانید برای داشتن طعم و مزه بهتر یک دوم قاشق چایخوری شکر زرد به آن اضافه کنید.

نوشیدنی خاص با آمله

اگر به دنبال نوشیدنی خنک و با طراوت هستید حتما این نوشیدنی با آمله را امتحان کنید. این نوشیدنی از مزایای آمله، زنجبیل، برگ نعناع و مقداری پودر زیره برخوردار است.
نحوه تهیه آن:
1 یا 2 عدد آمله خرد شده، یک دوم قاشق چایخوری زنجبیل، مقداری برگ نعناع و 1 فنجان آب در مخلوط کن بریزید و همه مواد را خوب مخلوط کنید. نوشیدنی را در یک لیوان ریخته و یک قاشق غذاخوری عسل و کمی پودر زیره بو داده را به آن اضافه کنید.

زمان مناسب برای مصرف آمله

برای بهره مندی از حداکثر فواید آمله هر روز صبح با معده خالی آب این میوه را میل کنید. بیش از یک دوم فنجان آب آمله به نوشیدنی خود اضافه نکنید، همچنین سعی کنید در طول روز بدن خود را هیدراته نگه دارید. میوه های سبز بسیار سالم هستند و هیچ گونه عوارض جانبی ندارند. با این حال، افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند یا افرادی که قصد انجام هرگونه عمل جراحی را دارند قبل از مصرف آمله باید با پزشک خود مشورت کنند. زنان باردار و شیرده یا زنانی که قصد بارداری دارند نیز باید قبل از مصرف این میوه به هر شکلی با پزشک خود صحبت کنند.
مترجم: الهه زارعی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ