آیا زیره سبز برای کاهش وزن موثر است؟

Shabnam Khesal
زیره سبز ادویه خاصی است که عطر و طعم غذا را افزایش می دهد. جدا از آن ممکن است برای بیشتر شما تعجب آور باشد، اما همچنین می تواند به شما در روند لاغری و کاهش وزن کمک کند. علاوه بر این، مزایای بسیاری برای سلامتی دارد که می تواند بیماری های مختلف را از شما دور کند. […]
زیره سبز ادویه خاصی است که عطر و طعم غذا را افزایش می دهد. جدا از آن ممکن است برای بیشتر شما تعجب آور باشد، اما همچنین می تواند به شما در روند لاغری و کاهش وزن کمک کند. علاوه بر این، مزایای بسیاری برای سلامتی دارد که می تواند بیماری های مختلف را از شما دور کند.

فواید زیره سبز

وقتی نوبت به محاسبه فواید زیره می رسد محدودیتی برای مصرف آن وجود ندارد. از بهبود هضم غذا گرفته تا پیشگیری از بیماری های مزمن مصرف زیره نعمت بزرگی است. به گزارش ایندیاتایمز، در زیر برخی از فواید زیره سبز برای سلامتی ذکر شده است که باید در مورد آنها بدانید.
– زیره سبز می تواند با کمک به سیستم هضم شما در حفظ سلامت روده نقش بسزایی ایفا کند.
– دانه های زیره منبع غنی آهن هستند و یک قاشق چای خوری از آن حاوی حدود 1.4 میلی گرم آهن است.
– می توان از زیره سبز برای از بین بردن کلسترول های بد بدن استفاده کرد.
– ثابت شده است دانه های زیره برای کاهش چربی و وزن گزینه مفیدی است.
– در آخر دانه های زیره می تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند.

زیره و اثر آن در کاهش وزن

در مورد کاهش وزن زیره نقش مهمی دارد با خوردن روزانه دانه های زیره یا نوشیدن آب آن می توانید چربی را از شکم و همچنین کل بدن خود از بین ببرید. طبق نتایج یک مطالعه، گروهی از 80 زن چاق به دو گروه تقسیم شدند که یک عده از آنها “گروه زیره” نامیده شدند در حالی که گروه دیگر “کنترل رژیم” نام داشتند. مشخص شد زنانی که در این دوره زیره مصرف کرده بودند در مقایسه با گروه دیگر وزن قابل توجهی از دست دادند.
اعتقاد بر این است که با خوردن زیره یا نوشیدن آب آن می توان کالری را سریع تر سوزاند زیرا افزایش قابل توجهی در متابولیسم و بهبود قابل توجه هضم دارد.

چگونه می توان از زیره سبز برای کاهش وزن استفاده کرد؟

ممکن است خواص زیره سبز ناچیز به نظر برسد، اما در صورت استفاده می تواند به شما در جهت دستیابی به اهداف مختلفی کمک کند، بنابراین از بسیاری جهات قابل استفاده و توجه است. به ویژه از نظر کاهش وزن، زیره سبز را می توان به روش های بی شماری مصرف کرد که فقط اثربخشی آن را افزایش می دهد. برخی از راه ها به شرح زیر است:
– نوشیدنی زیره مهم است که شما دانه های زیره را به مدت 5 الی 6 ساعت یا یک شبانه روز در آب خیس کنید. به دنبال آن می توانید زیره را بجوشانید و سپس نوشیدنی را صاف کنید. برای افزایش طعم و مزه آن می توان به آن آب لیمو اضافه کرده و آن را با معده خالی به مدت 2 هفته بنوشید اثر این نوشیدنی برای شما ثابت خواهد شد.
– پودر زیره و ماست یک قاشق چای خوری پودر زیره را با یک قاشق چای خوری ماست مخلوط کنید و بعد از غذا به مدت 15 روز بخورید.
– پودر زیره یک فنجان آب را جوشانده و پودر زیره را به آن اضافه کنید با افزودن کمی نمک می توانید طعم نوشیدنی را افزایش دهید، 20 روز پس از وعده های غذایی آن را بنوشید.

در پایان

زیره یکی از مواد اصلی در همه آشپزخانه ها محسوب می شود. با این حال، مزایای آن به ویژه چگونگی کمک به کاهش وزن برای بسیاری ناشناخته است. علاوه بر اینکه به شما در سوزاندن چربی های سرسخت کمک می کند، التهاب را نیز کاهش می دهد و سلامت روده را بهبود می بخشد.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ