نکات طلایی برای حفظ سلامت در زمستان

Shabnam Khesal
فرا رسید فصل سرما و زمستان همه ما را کمی تنبل و در برابر بیماری ها آسیب پذیر می کند. قرار گرفتن در معرض دمای سرد سیستم ایمنی بدن را سرکوب و متابولیسم ما را کند می کند. بزرگ ترین چالش در این فصل حفظ فعالیت و سلامتی بدن است. اهدافی که تنها با رعایت نکات تغذیه ای سالم و پیروی از […]
حفظ سلامت در زمستان
فرا رسید فصل سرما و زمستان همه ما را کمی تنبل و در برابر بیماری ها آسیب پذیر می کند. قرار گرفتن در معرض دمای سرد سیستم ایمنی بدن را سرکوب و متابولیسم ما را کند می کند. بزرگ ترین چالش در این فصل حفظ فعالیت و سلامتی بدن است. اهدافی که تنها با رعایت نکات تغذیه ای سالم و پیروی از عادات سبک زندگی سالم به دست می آیند.
بر اساس اظهارات یک متخصص طب آیورودا در نیویورک هوای سرد باعث بسته شدن منافذ ما و باعث حرکت مایع در بدن می شود. مایعات وظیفه انتقال گرما در بدن را دارند و هنگامی که مکانیسم تعریق شکسته می شود تمام گرما در روده حفظ می شود به همین دلیل زمستان ها فصلی عالی برای آموزش آتش هضم و دادن غذاهای خوب و مغذی تلقی می شوند. به گزارش ایندیاتایمز، در اینجا چند نکته مهم برای سلامتی و تناسب اندام در این فصل آورده شده است.

مصرف چربی های سالم  در فصل زمستان

مصرف چربی های سالم  در فصل زمستان
چربی های سالم بیشتری مانند روغن حیوانی، روغن خردل و کره یا روغن نارگیل را در رژیم غذایی خود اضافه کنید. این کارشناس می گوید چربی ها توسط عمیق ترین بافت ها جذب می شوند که به مرطوب نگه داشتن پوست و جلوگیری از خشکی آن کمک می کند. علاوه بر این، چربی ها در زمستان برای جذب ویتامین های A ، E ، K و D مورد نیاز است. کمبود این ویتامین ها به ویژه ویتامین D می تواند منجر به افسردگی شود و حتی ممکن است بر سیستم ایمنی بدن شما تاثیر بگذارد.

مصرف غلات کامل  در فصل زمستان

مصرف غلات کامل  در فصل زمستان
مصرف غلات کامل برای سلامتی در هر فصلی گزینه مفیدی به شمار می آید و دارای چندین ماده مغذی ضروری برای بدن است و از بروز انواع بیماری ها جلوگیری می کند. غلات مانند جو دوسر، جو و ذرت به گرم شدن شما در فصل سرما کمک می کنند. بر اساس طب آیورودا، آتش سوزی های گوارشی در زمستان ها بسیار زیاد است و خوردن غلات کامل می تواند بدن شما را برای شکستن کربوهیدرات های پیچیده در طول سال آموزش دهد.

مصرف سبزی های ریشه دار در فصل زمستان

مصرف سبزی های ریشه دار در فصل زمستان
زمستان ها فصلی سرشار از سبزی های ریشه ای هستند و افزودن آنها در رژیم غذایی گزینه خوبی محسوب می شود. این سبزی ها از نظر مواد مغذی مانند ویتامین ها، آهن، پتاسیم، کلسیم و ید سرشار هستند، همچنین شما را سیرتر نگه می دارند و مانع از پرخوری می شوند که این یک مشکل شایع در فصل سرما است. به علاوه، به حفظ سطح قند خون شما کمک می کند و خطر دیابت را کاهش می دهد. بیشتر هویج، سیب زمینی شیرین، چغندر و کدو تنبل بخورید.

مصرف ادویه ها در فصل زمستان

مصرف ادویه ها در فصل زمستان
ادویه ها نه تنها به غذا عطر و طعم می بخشند بلکه به گرم تر شدن بدن نیز کمک می کنند. علاوه بر این، ادویه ها از نظر روانشناختی نیز تسکین دهنده هستند و به شما کمک می کنند تا در فصل خاکستری روحیه خود را تقویت کنید، همچنین می توانند قند خون را کنترل کنند، گردش خون را افزایش دهند و سلامت هضم را تقویت کنند.
از مصرف غذاهای سرد در فصل زمستان پرهیز کنید
در این فصل از مصرف هرگونه ماده غذایی سرد و خام باید خودداری شود. آب میوه های سرد، اسموتی ها، قهوه و غذاهای خام می توانند باعث شوند بدن شما راکد بماند. در عوض سوپ گرم، چای گیاهی و شیر زردچوبه بنوشید.

ورزش در فصل زمستان

ورزش منظم در تمام فصول تابستان یا زمستان مهم است زیرا به سوزاندن کالری اضافی، فعال نگه داشتن شما، تقویت استخوان ها و کاهش خطر بیماری های مزمن کمک می کند.

ماساژ ابیانگا

ابیانگا، باستانی ترین نوع ماساژ با روغن گرم تعریف می شود. استفاده از روغن روی بدن قبل از ورزش و دوش گرفتن به صورت روزانه در زمستان می تواند شما را گرم و پوست را سالم نگه دارد. این روغن به عمق بافت ها نفوذ کرده و پوست شما را مرطوب نگه می دارد.
مترجم: الهه زارعی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ