گودوچی؛ معجزه ای برای تقویت سیستم ایمنی و جوان سازی پوست

Shabnam Khesal
طبیعت با بسیاری از تقویت کننده های سیستم ایمنی به ما برکت داده و گودوچی یکی از آنهاست. به دلیل همه گیری ویروس کرونا مصرف این گیاه به دلیل مزایای زیادی که برای سلامتی از تقویت سیستم ایمنی بدن تا کاهش وزن و جوان و سالم نگه داشتن پوست دارد، افزایش یافته است. یکی از پادزهرهای قدرتمند بیماری ها ریشه و پودر گودوچی است که […]
طبیعت با بسیاری از تقویت کننده های سیستم ایمنی به ما برکت داده و گودوچی یکی از آنهاست. به دلیل همه گیری ویروس کرونا مصرف این گیاه به دلیل مزایای زیادی که برای سلامتی از تقویت سیستم ایمنی بدن تا کاهش وزن و جوان و سالم نگه داشتن پوست دارد، افزایش یافته است. یکی از پادزهرهای قدرتمند بیماری ها ریشه و پودر گودوچی است که به وفور در هند یافت می شود و در سنین مختلف برای درمان و پیشگیری از عفونت به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع طبق باورهای طب آیورودا، این گیاه یکی از سه گیاه “عمریت” است که تحت عنوان داروی ضد مرگ و میر شناخته می شود و خواص درمانی طبیعی دارد.

بیشتربخوانیم:نکات ساده برای محافظت از پوست در برابر آلودگی هوا

به گزارش ایندیاتایمز، گفته می شود با طعم کمی تلخ ساقه گیاه گودوچی دارای مزایای تغذیه ای زیادی است، همچنین ریشه و برگ آن نوید فواید بی شماری را برای سلامتی می دهد و مشکلات سلامتی را برطرف می کند. ما برخی از بهترین و مفیدترین مزایای مصرف منظم این گیاه خارق العاده و بهترین روش ها را برای مصرف آن توضیح می دهیم:

گودوچی به عنوان تب بر عالی کار می کند

اگر به دنبال یک روش طبیعی برای پایین آوردن تب خود هستید از گیاه گودوچی غافل نشوید. طب آیورودا و علوم مدرن از عملکرد گودوچی در کاهش دما و خنک سازی بدن به ویژه در موارد مزمن و عود کننده پشتیبانی می کنند.
از آنجایی که گودوچی دارای خاصیت تب بر و ضد التهاب است به تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب (که منجر به تب یا افزایش دما می شود) کمک می کند و گرمای بدن را کاهش می دهد، همچنین طب آیورودا پیشنهاد می کند گودوچی برای از بین بردن سموم “آما”، ناشی از هضم یا مصرف ذرات خارجی نامناسب در بدن گزینه خوبی است.
گودوچی با دور نگه داشتن سموم و تنظیم درجه حرارت بدن می تواند سطح التهاب را کنترل کرده و فرد را سالم نگه دارد. نوشیدن آب این گیاه دو بار در روز می تواند در مبارزه با تب هنگام مبارزه با عفونت کمک کند. به علاوه، می تواند برای کودکانی که دوست ندارند دارو مصرف کنند گزینه مناسبی باشد.

تاثیر گودوچی بر سلامت قلب و بدن

به افرادی که از مشکلات خستگی مزمن رنج می برند اغلب توصیه می شود مکمل هایی مانند گودوچی را به برنامه غذایی خود اضافه کنند. این گیاه برای قلب شما فوق العاده است و برای احیای کل بدن به خوبی کار می کند. سطح استرس را کاهش می دهد، با سموم مبارزه می کند، اضطراب را کاهش می دهد و خواص تسکین دهنده آن می تواند بدن را آرام کند.
شاید تعجب کنید اگر متوجه شوید مصرف مکرر یک گیاه طبیعی قدرتمند مانند گودوچی می تواند قدرت ذهنی، حافظه و عملکردهای شناختی را نیز تقویت کند.

گودوچی غنی از آنتی اکسیدان و خواص ضد سرطانی

گودوچی حاوی دوز زیادی آنتی اکسیدان و عوامل ضد التهابی است که زندگی سالم را تقویت می کند. مطالعات کوچک حاکی از آن است که این گیاه می تواند به عنوان یک داروی ضد سرطان خوب عمل کند.
نتایج مطالعات حیوانی نشان داده است تجویز بخشی از ریشه گودوچی که حاوی یک ماده شیمیایی طبیعی به نام Tinospora cordifolia است می تواند اندازه پتانسیل متاستاتیک سلول های ملانوم را کاهش دهد.
همچنین یک مطالعه آزمایشی انجام شده توسط محققان نشان داد برخی از داروهای آیورودا مانند گودوچی می تواند برای درمان سرطان و بهبود سلامت بیمارانی که شیمی درمانی قوی انجام داده اند به واقع مفید باشد، آیا این فوق العاده نیست؟

بیشتربخوانیم:12 میوه معجزه گر

گودوچی سیستم ایمنی بدن را جوان و سالم نگه می دارد

یکی از قوی ترین دلایل احیای مجدد مصرف گودوچی در عصر جدید مزایایی است که برای مصونیت فرد به همراه دارد. این گیاه نه تنها به طور طبیعی با عفونت ها و سموم مقابله می کند بلکه حاوی اثرات تنظیم کننده سیستم ایمنی بدن است که سلامت، قدرت آن و متابولیسم را تقویت می کند. یک سیستم ایمنی قوی و سالم به عنوان نخستین خط دفاعی در بدن ما در مقابل بسیاری از بیماری ها و میکروب ها برای از بین بردنشان عمل می کند. مصرف گودوچی و سایر گیاهان تقویت کننده سیستم ایمنی باید پس از افزایش سن یا افرادی که دچار مشکلات ایمنی ضعیف یا بد هستند، افزایش یابد. از آنجا که سیستم ایمنی بدن را زنده و شارژ می کند از گودوچی برای درمان برخی از عفونت های کبدی، مجاری ادراری و روده نیز استفاده می شود.

بیشتربخوانیم:3 معجون برای تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش وزن

گودوچی به هضم غذا کمک می کند

گودوچی به طور شگفت انگیزی برای ریشه یابی مشکلات مربوط به هضم غذا و عملکرد روده کمک می کند. طبق مطالعات و تحقیقات متعدد انجام شده در سراسر جهان، گودوچی با داشتن خواص حیاتی می تواند به هضم غذا کمک کند، بنابراین با مصرف منظم آن می توان از بروز مشکلاتی مانند عفونت معده، اسهال، اسیدیته، حالت تهوع و کولیت جلوگیری کرد، همچنین با مراقبت از سطح استرس می تواند مشکلات روده ای و سوءهاضمه را کنترل کند.

گودوچی به مدیریت سطح قند خون کمک می کند


گودوچی فواید دیگری نیز برای مبتلایان به دیابت و مشکلات مربوط به سلامتی پیرامون این بیماری دارد. بر اساس اظهارات متخصصان طب آیورودا، گودوچی به عنوان یک عامل کاهش قند خون به درمان دیابت نوع 2 کمک می کند. آب گودوچی نتایج فوق العاده ای را در افرادی که سطح قند خون بالایی دارند نشان داده است.
همچنین مصرف منظم این گیاه می تواند مشکلات اضافی را که ممکن است با قند خون کنترل نشده شعله ور شود مانند چاقی، التهاب و حتی کاهش سرعت پیری کنترل و از آنها جلوگیری کند.

گودوچی بینایی را بهبود می بخشد

طبق اعتقادات سنتی ترکیب گودوچی با آب می تواند روی پلک ها زده شود یا مصرف آن به صورت منظم مزایایی برای بینایی و بهبود بینایی دارد، همچنین از آنجا که گفته می شود حاوی خواص ضد پیری قوی است بیشتر در بهبود بینایی و کاهش علائم تحلیل رفتن، خطوط ریز و چین و چروک موثر است.
بهترین راه مصرف گودوچی
گودوچی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و به اشکال مختلف اعم از ریشه، پودر، کپسول یا شربت نیز موجود است. یک فرد می تواند ریشه این گیاه را به عنوان یک مکمل روزانه یا از نوع پودری آن را استفاده کند. به خاطر داشته باشید برای اطمینان از حداکثر سود حاصل از تقویت کننده ایمنی آن از نسخه های تهیه شده از مواد ارگانیک استفاده کنید.
گودوچی را می توان روزانه و با خیال راحت به طرق مختلف مصرف کرد. در حالی که متداول ترین روش استفاده از آن مخلوط پودر گودوچی در شیر یا آب و مصرف منظم آن است. بسیاری از افراد نیز ترجیح می دهند که آب گودوچی را با معده خالی صبح ها ناشتا بنوشند.

آیا مصرف گودوچی عوارض جانبی دارد؟

گودوچی به عنوان یک گیاه هیچ عوارض جانبی عمده ای ندارد و به سلامتی شما آسیب وارد نمی کند. با این حال، افرادی که به برخی بیماری ها مانند دیابت مبتلا هستند یا از داروهای خاصی استفاده می کنند باید درباره مصرف این گیاه با پزشک خود مشورت کنند. برای افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید مصرف زیاد گودوچی ممکن است بیش از حد سیستم ایمنی بدن را شارژ کرده و مشکلات خود ایمنی ایجاد کند، بنابراین بهتر است به صورت متعادل از این گیاه مصرف کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید.
مترجم: الهه زارعی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ