آیا کاهش سریع وزن گزینه سالمی است؟

Shabnam Khesal
"هرچه سریع تر، بهتر" همه ما این ضرب المثل را شنیده ایم و سعی می کنیم آن را در هر کاری که در طول روز انجام می دهیم به کار ببریم، اما وقتی نوبت به کاهش وزن می رسد به ما اعتماد کنید که در اینجا کارایی ندارد. هنگام شروع برنامه برای کاهش وزن همه ما به دنبال گزینه هایی هستیم که بتوانند به ما کمک کنند تا سریع وزن کم کنیم. عجله برای رسیدن به این هدف ما را به طور معمول دچار یک رژیم غذایی می کند که به طور قطع در ابتدا نتایج چشمگیری را به ما نشان می دهد، اما بعد از مدتی تمام وزن از دست رفته را دوباره بازیابی می کنیم. به گزارش ایندیاتایمز، در اینجا ما برخی توضیحات معتبر را ارائه خواهیم داد که چرا کاهش وزن به آرامی بهتر از استفاده از راه میانبر است. در نظر داشته باشید همیشه کاهش وزن به آرامی گزینه بهتری است.
“هرچه سریع تر، بهتر” همه ما این ضرب المثل را شنیده ایم و سعی می کنیم آن را در هر کاری که در طول روز انجام می دهیم به کار ببریم، اما وقتی نوبت به کاهش وزن می رسد به ما اعتماد کنید که در اینجا کارایی ندارد. هنگام شروع برنامه برای کاهش وزن همه ما به دنبال گزینه هایی هستیم که بتوانند به ما کمک کنند تا سریع وزن کم کنیم. عجله برای رسیدن به این هدف ما را به طور معمول دچار یک رژیم غذایی می کند که به طور قطع در ابتدا نتایج چشمگیری را به ما نشان می دهد، اما بعد از مدتی تمام وزن از دست رفته را دوباره بازیابی می کنیم. به گزارش ایندیاتایمز، در اینجا ما برخی توضیحات معتبر را ارائه خواهیم داد که چرا کاهش وزن به آرامی بهتر از استفاده از راه میانبر است. در نظر داشته باشید همیشه کاهش وزن به آرامی گزینه بهتری است.

بیشتربخوانیم:3 معجون برای تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش وزن

چرا کاهش وزن به آرامی بهتر است؟

اول از همه، از دست دادن وزن یک فرآیند پیچیده است که جدا از عادت غذایی شما توسط عوامل مختلفی مانند فعالیت بدنی، الگوی خواب و سایر عادت های زندگی تعیین می شود. پیروی از یک رژیم غذایی محدود به سادگی نتایج مثبتی به شما هدیه نمی دهد. برای کاهش وزن پایدار ابتدا باید سالم، متناسب، پرانرژی و فعال باشید. پس از رسیدن به همه این اهداف به طور خودکار وزن کاهش می یابد. کاهش وزن آرام، رفتارهای غذایی سالم مانند خوردن میوه و سبزی بیشتر و نوشیدن کمتر نوشیدنی های شیرین در کاهش وزن نقش بسزایی ایفا می کنند. پذیرش عادت هایی از این دست می توانند در طولانی مدت از افزایش وزن شما جلوگیری کنند.

بیشتربخوانیم:7 اشتباه رایج در خوردن صبحانه که باعث افزایش وزن می شود

اشکالات کاهش وزن سریع

کاهش وزن تنها نیمی از جنگ است، آنچه بیش از این چالش برانگیز است جلوگیری از افزایش وزن مجدد است. چندین نوع رژیم غذایی کاهش سریع وزن را تضمین می کنند و با کمک آنها در ابتدا به طور قطع وزن کم می کنید، اما پس از آن دوباره وزن می گیرید.
این رژیم ها به طور کامل محدودکننده هستند و شما را از جذب مواد مغذی ضروری محروم می کنند. رعایت این رژیم ها برای مدت طولانی دشوار است و حتی اگر موفق به انجام این کار شوید شما در آینده با مشکلاتی پیرامون سلامتی تان مواجه می شوید. رژیم های محدود متابولیسم شما را آهسته می کنند و حتی ممکن است منجر به کاهش توده عضلانی شوند.

چگونه می توان به روش سالم وزن کم کرد؟

کاهش وزن به آرامی ممکن است برای شما جذاب به نظر نرسد، اما بهترین گزینه و انتخاب است. به طور قطع می توانید با رعایت برخی از ترفندهای ساده روند کاهش وزن خود را تقویت کنید.
هیدراته ماندن: میزان کافی مصرف آب برای عملکرد مناسب بدن و کاهش وزن مهم است زیرا مانع از پرخوری و افزایش متابولیسم می شود.
داشتن یک رژیم غذایی متعادل: اغلب افراد هنگام تلاش برای کاهش وزن فقط روی پروتئین دریافتی خود تمرکز می کنند در صورتی که برای کاهش وزن کربوهیدرات و چربی نیز به همان اندازه مهم هستند.
نوشیدن چای گیاهی: چای سبز یا چای گیاهی برای کمک به روند کاهش وزن شهرت دارند، بنابراین توصیه می شود آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. فنجان قهوه و چای معمولی خود را با این گزینه های مناسب سلامتی عوض کنید.

بیشنربخوانیم:عوارض مصرف بیش از حد پروتئین برای کاهش وزن

تمرینات قدرتی: تمرینات قدرتی به شما در سوزاندن کالری در حالت استراحت و حتی عضله سازی کمک می کند، بنابراین حداقل دو بار در هفته تمرینات قدرتی را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

مترجم: الهه زارعی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ