از کجا بفهمیم در حال حاضر وزن مناسبی داریم!

Shabnam Khesal
وقتی صحبت از سلامتی و تناسب اندام است کاهش وزن نخستین و مهمترین دستور کار شما محسوب می شود. از یک طرف چاقی می تواند شما را به سوی لاغر شدن سوق دهد در حالی که از طرف دیگر این می تواند تمایل به داشتن ظاهری خوب و جذاب را برای شما تقویت کند. با این حال، اگر در حال […]
وقتی صحبت از سلامتی و تناسب اندام است کاهش وزن نخستین و مهمترین دستور کار شما محسوب می شود. از یک طرف چاقی می تواند شما را به سوی لاغر شدن سوق دهد در حالی که از طرف دیگر این می تواند تمایل به داشتن ظاهری خوب و جذاب را برای شما تقویت کند. با این حال، اگر در حال حاضر در وزن ایده آل و مناسب خود قرار دارید و هنوز متوجه آن نشده اید چه می کنید؟ با این اوصاف در مورد حفظ وزن سالم باید بسیار مراقب باشید. کاهش وزن در صورت لزوم می تواند ایمنی بدن شما را کاهش داده و باعث بیماری شود. به گزارش ایندیاتایمز، در اینجا برخی از علائم وجود دارد که به شما نشان می دهد در حال حاضر در وزن ایده آل خود قرار دارید.

بیشتربخوانیم:خوراکی های شگفت انگیزی که به کاهش وزن کمک می کنند +عکس

شما در حال حاضر سبک زندگی سالمی را دنبال می کنید

کلید حفظ وزن مناسب پیروی از یک سبک زندگی سالم و خوردن غذاهای مناسب و سالم است. اگر از قبل این کار را انجام داده اید طبیعی است که تصور کنید در حال حاضر در وزن ایده آل خود قرار دارید. گاهی اوقات سالم بودن به معنای کاهش وزن نیست زیرا حتی توده عضلانی می تواند چند پوند به بدن شما اضافه کند، اما به طور قطع این به معنای اضافه وزن و چاقی نیست.
شما در حال حاضر به یک وزن پایدار رسیده اید
اگر وزن شما ثابت است و نسبت به گذشته احساس راحتی بیشتری دارید به این معنی است که بدن شما در وضعیت خوبی قرار دارد و نیازی به کاهش وزن نیست. وزن ایده آل عددی است که می توانید بدون محدودیت زیاد آن را حفظ کنید و اگر وزن شما مدتی ثابت مانده باشد، نشان می دهد بدن شما از وزنی که دارد خوشحال است، همچنین اگر وزن سالمی دارید به طور دائم لاغر و چاق نمی شوید.
اندازه دور کمر شما مناسب است
چربی شکمی و بیش از حد دور کمر می تواند معنای زیادی داشته باشد می تواند چاقی، خطر بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2 و مشکلات قلبی عروقی را نشان دهد. اندازه کمر کمتر از 40 اینچ و کمتر از 35 اینچ به ترتیب برای مردان و زنان گزینه مناسبی است، بنابراین اگر شما در این گروه قرار می گیرید در حال حاضر در وزن ایده آل خود هستید.

بیشتربخوانیم:دلایل رایجی که نمی‌گذارد شما وزن کم کنید

ضربان قلب در حال استراحت

ضربان قلب در حال استراحت که تعداد دفعات ضربان قلب شما در هر لحظه در حالت استراحت را نشان می دهد می تواند چیزهای زیادی در مورد وزن شما بگوید. ضربان قلب کم در حال استراحت به این معنی است که قلب شما به طور موثر کار می کند. با این حال، ضربان قلب بیشتر در حالت استراحت نیز می تواند نشان دهنده مشکلی باشد. دامنه ضربان قلب سالم بین 60 تا 100 ضربان در دقیقه است تعداد کمتر نشان دهنده سلامت جسمی بهتر است.

شما از ظاهر خود راضی هستید

یکی از گویاترین نشانه هایی که نشان می دهد وزن شما در حد ایده آل است، این واقعیت است که شما از ظاهر خود خوشحال و راضی هستید. محاسبه یا اندازه گیری وزن شما بر اساس شاخص توده بدنی می تواند مفید باشد، اما خیلی دقیق نیست. به همین دلیل است که متخصصان پیشنهاد می کنند وقتی به وزن ایده آل خود می رسید روی روحیه شما تاثیر می گذارد.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ