چرا باید در زمستان نمک کمتری مصرف کنیم؟

Shabnam Khesal
زمستان زمان مناسبی برای لذت بردن از غذاهای لذیذ مورد علاقه خود است. همه ما در این فصل تمایل به خوردن بیشتر داریم که طبیعی است، اما تا زمانی که بدن خود را فعال نگه داریم. اما یکی از مواد غذایی که باید در این هوا کمتر از آن استفاده کنیم نمک است. بله، مصرف نمک زیاد می تواند باعث بروز مشکلات قلبی عروقی در فصل زمستان شود. به گزارش ایندیاتایمز، در اینجا نحوه و روش های کاهش مصرف نمک آورده شده است.
زمستان زمان مناسبی برای لذت بردن از غذاهای لذیذ مورد علاقه خود است. همه ما در این فصل تمایل به خوردن بیشتر داریم که طبیعی است، اما تا زمانی که بدن خود را فعال نگه داریم.
اما یکی از مواد غذایی که باید در این هوا کمتر از آن استفاده کنیم نمک است. بله، مصرف نمک زیاد می تواند باعث بروز مشکلات قلبی عروقی در فصل زمستان شود. به گزارش ایندیاتایمز، در اینجا نحوه و روش های کاهش مصرف نمک آورده شده است.

چرا باید در فصل زمستان نمک کمتری مصرف کنیم؟

برخلاف تابستان ما در فصل زمستان عرق نمی کنیم. تعریق نکردن باعث حفظ نمک در بدن می شود که در نهایت منجر به افزایش فشار خون می شود، بنابراین افرادی که پمپاژ قلبی ضعیفی دارند که به آن اختلال عملکرد LV نیز می گویند. احتمال نارسایی احتقانی قلب در این گروه در زمستان افزایش می یابد.
در اینجا روش های ساده ای برای کاهش مصرف نمک در زمستان وجود دارد:
بیشتربخوانیم:نمک ، خوب یا بد؟

غذای فرآوری شده کمتری بخورید

نخستین گام برای کاهش مصرف نمک، دوری از مصرف غذاهای فرآوری شده است. کراکر، بیسکویت شور، وعده های غذایی منجمد و هات داگ به طور قطع می توانند مصرف نمک شما را بیش از مقدار توصیه شده روزانه افزایش دهند. در این غذاها از سدیم به عنوان ماده نگهدارنده استفاده می شود که به افزایش ماندگاری آنها کمک می کنند.

نمکدان را از روی میز حذف کنید

ساده ترین راه برای کاهش نمک این است که در زمان صرف غذا نمکدان کمتر در دسترس تان باشد، بنابراین برای رسیدن به این هدف می توانید به راحتی نمکدان را از روی میز بردارید تا میزان نمک مصرفی روزانه خود را کاهش دهید.

از چاشنی های بدون نمک استفاده کنید

از بین ترکیبات مختلف گیاهان و ادویه ها از فلفل لیمو گرفته تا ریحان سیر را می توانید برای بخشیدن طعم به غذاهایتان انتخاب کنید، بنابراین مصرف کمتر نمک به معنای غذای کم طعم نیست.

غذاهای کنسروی را آب کشی کنید

برخی اوقات استفاده از غذاهای کنسروی اجتناب ناپذیر هستند. اگر سبزی های کنسرو شده یا هر چیز دیگری را که کنسرو شده خریداری می کنید در صورت امکان سعی کنید قبل از پخت آنها را بشویید تا نمک و مواد افزودنی آن حذف شود. شستشو و آبکشی می تواند شما را از شر مقدار زیادی نمک در غذاهای کنسرو شده خلاص کند.

هنگام صرف غذا در محیط بیرون گزینه های کم نمک را انتخاب کنید

بیشتر غذاهایی که بیرون می خورید دارای مقدار زیادی سدیم هستند. نمک باعث خوشمزه شدن غذا می شود، بنابراین آشپزها تمایل دارند مقدار زیادی از آن را استفاده کنند، بنابراین بدانید کدام غذا کم نمک است آن را انتخاب کنید.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ