صابون گیاهی دلخواه شما با تضمینی برای زیبایی و دوام

حسام آرین
طرز تهیه صابون گیاهی : در این مقاله به چگونگی درست کردن صابون گیاهی و طرز تهیه صابون گیاهی به روش های متفاوت می پردازیم . همچنین در ادامه به انواع صابون گیاهی می پردازیم . تا شما بتوانید در انتخاب مواد اولیه صابون دست ساز گیاهی خود آگاهی کامل داشته باشید . اگر میخواهید […]

طرز تهیه صابون گیاهی :

در این مقاله به چگونگی درست کردن صابون گیاهی و طرز تهیه صابون گیاهی به روش های متفاوت می پردازیم . همچنین در ادامه به انواع صابون گیاهی می پردازیم . تا شما بتوانید در انتخاب مواد اولیه صابون دست ساز گیاهی خود آگاهی کامل داشته باشید . اگر میخواهید بهترین صابون دست ساز گیاهی را طبق میل خود برای خواصی که مورد نظرتان است درست کنید .این مقاله می تواند کمک به بزرگی به شما بکند .

صابون دست ساز گیاهی :

هنگامی که صحبت از صابون دست ساز گیاهی می شود مطمئن هستم که اولین چیزی که در ذهن شما می آید طولانی بودن درست کردن صابون گیاهی  است . اما بهتر است بدانید که این تفکر کاملا اشتباه است . زیرا هر شخصی در صورت آگاهی های کاملی که در این مقاله در اختیار شما قرار داده شده است. به راحتی می تواند یک صابون دست ساز گیاهی را در کمتر از یک ساعت درست کند .

چرا باید از صابون دست ساز گیاهی صورت استفاده کنیم ؟

●       اطمینان از بی زیان بودن صابون گیاهی صورت  :

شما با استفاده از صابون دست ساز گیاهی می دانید صابون گیاهی شما از مواد ارگانیک و طبیعی ساخته شده نه مواد شیمیایی حتی اگر خودتان صابون دست ساز گیاهی را درست نکرده باشید . اما بازهم می دانید که این مواد طبیعی مشکلی برای پوست شما ایجاد نمی کنند . تنها خاصیت های مواد استفاده شده از هر صابون با صابون دیگر متفاوت است .

●       پرداخت هزینه کم برای خرید صابون گیاهی صورت :

برای خرید صابون دست ساز گیاهی یا درست کردن صابون گیاهی مبلغی که پرداخت می کنید حداکثر نصف هزینه خرید یک صابون شیمیایی از یک فروشگاه  است .

●       صابون گیاهی صورت طبق سلیقه خودتان :

شما پس از آشنایی با چگونگی ساخت صابون دست ساز گیاهی در این مقاله می توانید از مواد دلخواه و مورد علاقه خودتان برای درست کردن صابون گیاهی به آن اضافه کنید . و خاصیت های مورد علاقه خودتان را به آن اضافه کنید . تنها کافی است با انواع صابون دست ساز گیاهی آشنا شده و بدانید کدام یک از آنها برای پوست شما مفید است .

●       سمی نبودن مواد استفاده شده در صابون گیاهی صورت :

پوست هر انسان به گونه ای عمل می کند . که می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن تمامی سم ها موجود را به خود جذب کند . به همین دلیل است که استفاده از صابون شیمیایی برای صورت مضر است . زیرا پوست در معرض مواد شیمیایی ، سموم را به عضلات و بافت های بدن جذب می کند .و باعث به خطر انداختن سیستم ایمنی بدن شما می شود . اما صابون دست ساز گیاهی بدن شما را از ایجاد حساسیت ، صدمه به سیستم ایمنی بدن ، عفونت های ویروسی و باکتری ها ، آلرژی ها و... حفظ می کند .

چرا نباید از صابون های شیمیایی استفاده کنیم :

خوب برای اینکه خیلی خلاصه به شما بگویم چرا نباید از صابون های شیمیایی استفاده کنید . ترجیح میدهم تنها مواد اولیه این صابون ها و مضرات آنها را برای شما بیان کنم

مواد اولیه استفاده شده در صابون های شیمیایی و مضرات آنها :

  • بنزیل استات : سرطان زا برای پانکراس ، چشم ها و ریه ها
  • اتانول : تحریک دستگاه تنفسی ، اختلال در دید افراد در طولانی مدت
  • بنزالدهید : عاملی خطرناک برای سیستم عصبی ، عاملی برای استفراغ ، پایین آمدن فشار خون و سرگیجه
  • تریکلوزان : از بین برنده باکتریهای مفید بدن .
  • سولفات سدیم : از بین برنده رطوبت پوست ، تغییر دهنده مواد ژنتیکی بدن

مواد اولیه صابون گیاهی :

مواد اولیه صابون دست ساز گیاهی برخلاف مواد اولیه صابون های شیمیایی همه مواد طبیعی هستند که نمی توانند ضرری به پوست شما وارد کنند . البته مواد اولیه صابون گیاهی به صابونی دست ساز گیاهی بستگی دارد که شما می خواهید درست کنید . ممکن است شما بخواهید صابون گیاهی رزماری ، بابونه ، ان جی ، گل ختمی و... درست کنید . و باید برای هر کدام از این صابون ها از مواد اولیه خاص خود استفاده کنید . صابون های گیاهی می توانند با طیف های گسترده ای از چربی ها و رایحه ها ساخته شوند . برای مثال شما ممکن است برای درست کردن صابون گیاهی از روغن نارگیل ، روغن کرچک ، روغن زیتون ، کره انبه ، روغن آووکادو ، کره کاکائو و... استفاده کنید . اما باید توجه داشته باشید بیشتر از نوع مواد اولیه صابون کیفیت مواد اولیه صابون مهم است . بهترین راه حل برای استفاده از مواد اولیه  با کیفیت برای درست کردن صابون گیاهی استفاده از مواد ارگانیک است . مواد اولیه صابون را به صورت کلی می توان به صورت زیر معرفی کرد :

وسایل مورد نیاز برای درست کردن صابون دست ساز گیاهی چیست ؟

برای درست کردن صابون گیاهی وسایل مورد نیاز  و همیشگی را می توان لیوان ، مخلوط کن ، ترازوی اندازه گیری دیجیتال ، قاب های صابونی ، یک بطری بزرگ ، قابلمه ، سرکه سفید و یک کاسه  و کاغذ پوستی معرفی کرد . درست است که بیشتر افرادی که این متن را میخوانند این وسیله ها را در خانه دارند . اما باید توجه داشته باشید برای درست کردن صابون گیاهی باید این وسیله جدا از وسیله های آشپزی شما باشند . تا موادی از صابون دست ساز گیاهی در غذاهای شما وجود نداشته باشد .

مواد اولیه مورد نیاز برای درست کردن صابون گیاهی چیست ؟

  • مخلوط قلیاب صابون پزی
  • روغن زیتون برای هر صابون حدود 455 گرم
  • روغن نارگیل برای هر صابون حدود 455 گرم
  • روغن های متفاوت و مورد علاقه شما قبیل روغن کرچک ، روغن زیتون ، روغن نارگیل و...
  • گیاهان خشک شده طبق سلیقه خودتان قبیل گیاه بابونه ، گل ختمی و...
  • آب حدود 345 گرم برای هر صابون
  • سرکه
توجه داشته باشید در ادامه این متن و مطالعه متن های دیگر شما با آشنایی با انواع صابون دست ساز گیاهی و خواص آنها می توانید تصمیم بگیرید از چه موادی برای افزودن خواص و تاثیر گذاری بیشتر در صابون خود استفاده کنید . در اینجا تنها به مواد مورد نیاز و حتمی اشاره شده است .

انواع صابون دست ساز گیاهی :

برای مثال شما برای درست کردن صابون گیاهی در هر کدام از موارد زیر به مواد اولیه متفاوتی نیاز دارید . و این ها تنها قسمتی از انواع صابون دست ساز گیاهی هستند . در ادامه متن بعد از توضیح طرز تهیه صابون گیاهی به انواع صابون های گیاهی و خاصیت های آنها نیز خواهیم پرداخت .
  • صابون لوندر (اسطخدوس)
  • صابون دست ساز گیاهی حنا
  • صابون دست ساز گیاهی گوگرد
  • صابون دست ساز گیاهی جوانه گندم
  • صابون دست ساز گیاهی گل ختمی
  • صابون دست ساز گیاهی زیتون
  • صابون دست ساز گیاهی هفت گیاه
  • صابون دست ساز گیاهی بادام
  • صابون دست ساز گیاهی رازیانه
  • صابون دست ساز گیاهی سدر
  • صابون دست ساز گیاهی کره کاکائو
  • صابون دست ساز گیاهی گزنه و...
برای خواندن ادامه مقاله لوازم مواد اولیه ساخت صابون گیاهی اینجا کلیک کنید
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ