ترس های رایج در زمستان +عکس

حسام آرین
زمستان از بسیاری جهات یکی از سخت ترین فصول سال به شمار می آید. حفظ سلامت جسمی در این فصل نه تنها چالش برانگیز است بلکه کمبود نور خورشید و روزهای کسل کننده به سلامتی ذهنی ما نیز آسیب می رساند. یکی از نگرانی های معمول در فصل سرما ترس های مرتبط با فصل زمستان است. بله، برخی […]

زمستان از بسیاری جهات یکی از سخت ترین فصول سال به شمار می آید. حفظ سلامت جسمی در این فصل نه تنها چالش برانگیز است بلکه کمبود نور خورشید و روزهای کسل کننده به سلامتی ذهنی ما نیز آسیب می رساند. یکی از نگرانی های معمول در فصل سرما ترس های مرتبط با فصل زمستان است. بله، برخی از هراس های رایج به ویژه در ماه های سرد زمستان ظاهر می شوند و عبور از ماه های خاکستری را سخت تر می کند. فوبیا به خودی خود خطرناک نیست در واقع از آن به عنوان ترس واهی از چیزی که بعید است مضر باشد یاد می شود. وقتی شخصی از یک شی یا موقعیت خاص هراس داشته باشد هنگامی که در آن موقعیت گیر کند یا شی خاصی را می بیند ترس یا اضطراب شدیدی را تجربه می کند. به گزارش ایندیاتایمز، در اینجا فهرستی از ترس های رایج که مردم در فصل زمستان تجربه می کنند معرفی می شوند.

ترس یا هوا

انواع مختلف فوبیا یا ترس ها مربوط به هوا وجود دارد. افرادی که از این نوع فوبیاها رنج می برند اغلب از وزش باد شدید یا طوفان احساس ترس می کنند در حالی که برخی دیگر حتی می ترسند هوا آنها را ببلعد. این گروه از افراد این تصور را دارند که هوا قصد دارد آنها را آزار دهد. در برخی موارد ممکن است این ترس ها ریشه در اتفاق ناخوشایندی در گذشته داشته باشد و بسته به نوع علت ممکن است ترس از خفیف تا شدید باشد.

ترس از برف

در جاهایی که برف شدید می بارد افراد نیز دچار چیونوفوبیا یا ترس از برف می شوند. این ترس از حالت خفیف تا شدید است و حتی ممکن است حرکت افرادی که در آب و هوای سردتر زندگی می کنند را محدود کند. در موارد شدید این گروه از افراد علائم فیزیولوژیکی مانند ضربان قلب سریع، لرزش، تنگی نفس، ناراحتی معده، تعریق و لرز را نیز نشان می دهند.

ترس از سرما

ترس از سرما نیز به عنوان کریوفوبیا شناخته می شود که با کاهش دما تشدید می شود. افرادی که از این فوبیا رنج می برند اغلب از لمس اشیای سرد یا از دمای سردتر می ترسند. این امر بیشتر در میان افرادی که در منطقه کوهستانی زندگی می کنند، وجود دارد که در آن زمستان ها بسیار سخت و طولانی است. کریوفوبیا ممکن است به دلایل مختلفی در فرد دیگری نیز ایجاد شود، اما بیشتر با درک فرد از چیزهای سرد یا آب و هوا در ارتباط است.

ترس از رانندگی در زمستان ها

زمستان شدید حتی ممکن است باعث ترس مردم از رانندگی در طول این فصل شود. این بیشتر در افرادی دیده می شود که با محل آشنایی چندانی ندارند یا از آب و هوای گرم به سرد منتقل شده اند. این ترس آنقدر شدید است که اغلب مردم ترجیح می دهند در خانه بنشینند تا اینکه قدم بیرون بگذارند. آنها اغلب فکر می کنند اگر پا به بیرون بگذارند صدمه می بینند یا در جایی گیر می افتند. ترس از رانندگی در زمستان ها که به آن chinophobia می گویند بیشتر در افرادی دیده می شود که از برف، هوای سرد یا گرفتار شدن می ترسند.

ترس از استفراغ

زمستان مجموعه ای از نگرانی های سلامتی را مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و ناراحتی معده با خود به همراه دارد. استفراغ یکی دیگر از بیماری های شایع است که در این فصل افراد را آزار می دهد. برخی از افراد از استفراغ بیش از حد یا مریض شدن می ترسند، بنابراین زمستان ها از بیرون رفتن اجتناب می کنند که از این هراس به عنوان امتوفوبیا یاد می شود.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ