مواد غذایی که شما را خوشحال و سرحال می کنند

حسام آرین
چه شما به طور منظم غذای سالم بخورید چه به طور منظم ورزش کنید هر دو از راه هایی هستند که بین ذهن و بدن شما پل ارتباطی برقرار می کنند. بیرون رفتن برای پیاده روی یا خوردن کلم بروکلی ممکن است برای شما دشوار باشد، اما وقتی صحبت از فواید آنچه شما مصرف می کنید در میان است در حقیقت می توانید از انتخاب سلامتی و پذیرفتن فواید تغذیه خوب بهره مند شوید!

چه شما به طور منظم غذای سالم بخورید چه به طور منظم ورزش کنید هر دو از راه هایی هستند که بین ذهن و بدن شما پل ارتباطی برقرار می کنند. بیرون رفتن برای پیاده روی یا خوردن کلم بروکلی ممکن است برای شما دشوار باشد، اما وقتی صحبت از فواید آنچه شما مصرف می کنید در میان است در حقیقت می توانید از انتخاب سلامتی و پذیرفتن فواید تغذیه خوب بهره مند شوید!

به گزارش گلوبال، در حالی که غذا به طور قطع می تواند انرژی فراوانی برای شما فراهم کند همچنین می تواند در شما احساس کندی و کرختی ایجاد کند. مطالعات نشان داده است به سرعت می تواند روحیه شما را بهبود بخشد. ممکن است به نظر برسد نوشیدن و خوردن قهوه و یک تکه کیک ممکن است باعث تقویت خلق و خوی فوری شما شوند، اما در اینجا چند غذای سالم وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را جایگزین کنید تا واقعا سلامت ذهنی شما تقویت شود.

ماهی سالمون

وقتی صحبت از فواید سلامتی و ارزش غذایی می شود، غذاهایی وجود دارند که بتوانند در فهرست “بهترین ها” قرار گیرند. خوشبختانه، برای افرادی که ماهی دوست دارند، ماهی قزل آلا یکی از بهترین منابع برای اسیدهای چرب امگا 3 غنی از ایکوساپنتانوییک اسید و دوکوزاهگزانوئیک اسید است. در حالی که امگا 3 فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد اعتقاد بر این است که می تواند به عملکرد سالم مغز کمک کند و در نتیجه باعث بهبود احساس رفاه در بدن می شود.

بیشتربخوانیم:آیا می توان ماهی سالمون را خام خورد؟

موز

با توجه به سهولت پوست کندن موز، این میوه می تواند یکی از بهترین میوه ها برای استفاده به عنوان میان وعده در محل کار یا دانشگاه و مدرسه باشد. خوشبختانه، موز نیز مملو از تریپتوفان است که می تواند برای تنظیم احساس شما کار کند. علاوه بر این، موز حاوی فولات نیز هست که می تواند به فرد کمک کند تا از روحیه پایین و افسردگی جلوگیری کند. بنابراین، دفعه بعدی که صبح کمی احساس خواب آلودگی می کردید هیچ راه حل ساده تری جز گذاشتن یک موز در کیف تان ندارید.

توت

اغلب مردم از پتانسیل آنتی اکسیدانی توت آگاه هستند، اما طبق تحقیقات موسسه مطالعات Torrey Pines، برخی از توت ها شباهتی به والپروئیک اسید دارند که ثابت می شود خلق و خو را تنظیم می کند و گرچه این ممکن است برای افرادی که بدنبال تقویت انرژی هستند ایده آل به نظر برسد، اما پتانسیل آنتی اکسیدانی توت همچنین در کاهش التهاب که می تواند به جلوگیری از لرزش های بد کمک کند، کار می کند. چه آنها را به بلغور جو دوسر اضافه کنید چه به چای یخ عسلی اضافه کنید می توانید از خواص آن بهره مند شوید البته روش های زیادی برای استفاده از این میوه رنگارنگ وجود دارد.

لوبیا

لوبیا ممکن است منبع بسیار خوبی از پروتئین باشد، اما اتفاقا سبزی است که هنگام تعادل بدن فواید قابل توجهی دارد. طبق مطالعه انجام شده توسط وزارت کشاورزی در ایالات متحده، منیزیم پایین در واقع با کاهش سطح انرژی در ارتباط است، بنابراین غذاهایی که می توانند سطح منیزیم شما را تقویت کنند، انرژی بیشتری برای شما به ارمغان می آورند. چه به دنبال لوبیا گاربانزو بروید و چه به لوبیای سیاه بچسبید گزینه های زیادی سرشار از پروتئین و منیزیم وجود دارد.

بیشتربخوانیم:با این 3 حبوبات قند خون خود را کاهش دهید

تخم مرغ

برای بسیاری از افراد تخم مرغ یک منبع پروتئینی ایده آل به شمار می آید که می تواند به روش های مختلفی مصرف شود از آنجا که سرشار از پروتئین است می تواند قند خون را نیز تنظیم و به حفظ روحیه خوب کمک کند. اگر این کافی نیست، همچنین تخم مرغ سرشار از اسیدهای آمینه ضروری مانند اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین های A و D و روی است که به شما در کنترل اضطراب کمک می کند. به هر شکلی که باشد توانایی سلامتی تخم مرغ ها بسیار عالی است!

بیشتربخوانیم:سالم ترین روش پختن و خوردن تخم مرغ چیست؟

چای سبز

یک لیوان چای سبز ممکن است فقط به عنوان یک نوشیدنی ساده استفاده شود، اما این مایع قوی در سال های اخیر به دلیل مزایای بسیاری که برای سلامتی به همراه دارد شهرت پیدا کرده است. در حالی که اغلب مردم از پتانسیل آنتی اکسیدانی چای سبز مطلع هستند، اما فواید دیگری در این ماده وجود دارد. طبق مطالعه ای از دانشگاه سانفرانسیسکو، پلی فنول های موجود در چای سبز می توانند میزان دوپامین را که برای ایجاد خلق و خوی مثبت مهم است، افزایش دهند.

شکلات تلخ

خوشبختانه هنگامی که نوبت به شکلات می رسد نسخه تیره آن فواید بسیاری برای انسان دارد که فراتر از رضایت مصرف مواد قندی است. در حالی که شکلات تلخ پتانسیل آنتی اکسیدانی را اثبات کرده است، همچنین بر اساس نتایج تحقیقات مقدار هورمون استرس کورتیزول را در سیستم بدن کاهش می دهد. در حالی که شکلات شیری می تواند یک بی ثبات کننده خلق و خو باشد، اما در مورد بهبود روحیه شکلات های تیره و تلخ گزینه های ایده آلی هستند.

اسفناج

غذاهای کمی وجود دارند که از اسفناج برای شما بهتر باشند، اما این سبزی برگ تیره بسیار بیشتر از آنچه در چشم است فایده دارد. اسفناج برای استفاده از سبزی ها در طول روز برای کسب آهن گزینه عالی محسوب می شود، همچنین یک منبع عالی برای اسید فولیک است که به کاهش افسردگی و خستگی کمک می کند.

بیشتربخوانیم:غذاهای سرشار از کلسیم را بشناسید

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ