علائم ویروس جدید کرونا چیست؟

حسام آرین
آغاز واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در انگلستان با یک سویه جدید و جهش دنبال شد که در ابتدا ویرانی های زیادی را در مناطقی از جنوب شرقی انگلیس، لندن و شرق انگلیس ایجاد کرد. از ماه دسامبر هنگامی که خبر ویروس جهش یافته کانون توجه قرار گرفت، دانشمندان و متخصصان پزشکی در جستجوی منبع مشکل […]

آغاز واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در انگلستان با یک سویه جدید و جهش دنبال شد که در ابتدا ویرانی های زیادی را در مناطقی از جنوب شرقی انگلیس، لندن و شرق انگلیس ایجاد کرد. از ماه دسامبر هنگامی که خبر ویروس جهش یافته کانون توجه قرار گرفت، دانشمندان و متخصصان پزشکی در جستجوی منبع مشکل هستند و در تلاش هستند ریشه منشا آن را بیابند.

ویروس جدید کرونا چیست؟

دانشمندان انگلیس نوع جدید را اواخر دسامبر شناسایی کردند. ویروس جهش یافته به نام VUI 202012/01”“، شامل یک جهش ژنتیکی در پروتئین “سنبله” است که می تواند دلیل انتشار فوری و آسان ویروس در میان مردم باشد. این بدان معنی است که گونه ای که در جنوب شرقی انگلیس شناسایی شده دارای 17 جهش است که بر شکل ویروس تاثیر می گذارد از جمله پروتئین سنبله ای که نام آن را به خانواده ویروس کرونا می دهد.

بیشتربخوانیم:آیا سرگیجه نشانه ابتلا به ویروس کرونا است؟

علت ویروس جهش یافته

بر اساس مطالعه منتشر شده در مرکز مدل سازی ریاضی بیماری های عفونی، ارتباطات اجتماعی و داده های تحرک نشان می دهد افزایش شیوع نسبی در انگلیس بعید است ناشی از اثرات بنیانگذار باشد یعنی اگر مناطق خاصی انتقال بیشتری داشته باشند به عنوان یک نتیجه از تعاملات اجتماعی بیشتر، انواع ژنتیکی که در این مناطق شیوع بیشتری دارند می توانند به طور کلی رایج تر باشند.

محققان افزودند: با این حال، ما شواهدی از تفاوت در تعاملات اجتماعی بین مناطق با شیوع بالا و پایین پیدا نکردیم که توسط داده های نظرسنجی تحرک Google و ارتباط اجتماعی اندازه گیری می شود.

همچنین این مطالعه ادعا می کند: جدا شدن آشکار بین تماس های اجتماعی و انتقال در ماه های نوامبر و دسامبر می تواند نشانگر تغییر در ویژگی های ویروس باشد.

بیشتربخوانیم:انگلیس زیر سایه ویروس جدید انگلیسی

4 علامت که باید مراقب آن باشید

در حالی که به نظر می رسد سویه اصلی و جدید ویروس کرونا علائم یکسانی دارند، اما تمایز بین این دو بدون تشخیص صحیح تقریبا غیرممکن است. با این حال، طبق مطالعه انجام شده توسط دانشگاه جنوب کالیفرنیا، افرادی که نگران این نوع جدید هستند می توانند به دنبال این علائم و ترتیب علائم باشند تا همان موارد را شناسایی کنند.

– درجه حرارت بالا

– سرفه خشک و درد عضلانی

– حالت تهوع

– اسهال

علاوه بر این علائم، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری طیف وسیعی از علائم اضطراری را برای ویروس کرونا ذکر کرده است.

– تنگی نفس

– درد قفسه سینه

– سردرگمی ذهنی

– ناتوانی در بیدار ماندن

– لب ها یا صورت مایل به آبی

بیشتربخوانیم:ویروس کرونای انگلیسی 56 درصد مسری تر است!

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ