چه مواد غذایی برای داشتن مژه های بلند بخوریم؟

حسام آرین
برای بسیاری از خانم ها زیبایی و حجم دهی مژه ها بسیار حائز اهمیت است. هنگامی که مژه ها به خوبی مورد درمان قرار می گیرند زیبایی و جذابیت بیشتری را برای شما به ارمغان می آورند. اگر می خواهید رشد مژه های خود را تقویت کنید باید به دنبال نکات غذایی در این مقاله باشید. درست مثل بسیاری […]

برای بسیاری از خانم ها زیبایی و حجم دهی مژه ها بسیار حائز اهمیت است. هنگامی که مژه ها به خوبی مورد درمان قرار می گیرند زیبایی و جذابیت بیشتری را برای شما به ارمغان می آورند. اگر می خواهید رشد مژه های خود را تقویت کنید باید به دنبال نکات غذایی در این مقاله باشید. درست مثل بسیاری از موارد دیگر در زندگی راز داشتن مژه های قوی و بلند در غذا است. غذاهای خاصی وجود دارد که مسئول رشد مو هستند و می توانند بسیاری از مشکلات مربوط به مژه ها را برطرف کنند، بنابراین برای دستیابی به این هدف فقط در غذا سرمایه گذاری کنید و منتظر نتایج چشمگیر آن باشید!

امروزه برخی محصولات صنعتی در بازار وجود دارند که نوید کمک به رشد و تقویت مژه ها را می دهند. با این حال، این محصولات با مواد فعال طبیعی که در غذا یافت می شوند فرموله می شوند، بنابراین هیچ دلیلی برای نادیده گرفتن رژیم غذایی مناسب و مصرف مکمل ها وجود ندارد، به گزارش شیک گرل آنلاین، برای کمک به شما فهرستی از مواد غذایی تهیه کرده ایم که می تواند در سرعت رشد مژه های شما تاثیرگذار باشند.

تاثیر ماهی سالمون بر رشد مژه

ماهی سالمون فهرست نامحدودی از مزایا دارد که از جمله آن می توان به تاثیر آن بر سلامت قلب، کنترل وزن، بهبود عملکرد مغز، محافظت از استخوان ها اشاره کرد، همچنین این ماهی برای چشم مفید است و بله غذایی است که به رشد مژه های ضخیم و بلند کمک می کند!

این بدان دلیل است که ماهی سالمون سرشار از امگا 3 است که به طور طبیعی در بدن ما تولید نمی شود، بنابراین باید از طریق مواد غذایی کسب کنیم. امگا 3 به سلول های پوست رطوبت می دهد و تولید کلاژن و الیاف الاستین قوی را تحریک می کند. با تغذیه فولیکول های مو به رشد سالم مو و مژه کمک و از ریزش مو جلوگیری می کند، همچنین ماهی سالمون غنی از پروتئین و روغن ماهی است و اگر هنوز قانع نشده اید باید به ویتامین D، ویتامین B و سایر ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن که رشد سریع مژه را تقویت می کنند نیز اشاره کنیم.

تاثیر مصرف تخم مرغ بر رشد مژه

تخم مرغ سرشار از آهن، بیوتین و به ویژه پروتئین است. همانطور که می دانید مو به طور عمده از پروتئین تشکیل شده و تخم مرغ منبع بسیار خوبی از آن به شمار می آید به طوری که مصرف آن باعث تقویت فولیکول های مو و تسریع رشد آنها می شود. جای تعجب نیست کمبود هر یک از آنها باعث ریزش مژه به طور قابل توجهی می شود. تخم مرغ چربی کمی دارد در صورتی که می خواهید چربی کمتری بخورید این انتخاب یک گزینه عالی محسوب می شود. شما می توانید روزانه یا یک روز در میان تخم مرغ بخورید، اما در نظر داشته باشید تخم مرغ به مقدار متوسط ​​به شما کمک می کند، بنابراین در مصرف آن زیاده روی نکنید زیرا این کار می تواند مانع جذب بیوتین در بدن شود.

تاثیر مصرف آجیل بر رشد مژه

بادام، بادام زمینی، گردو، فندق استرالیایی و بادام هندی همه آنها برای مو از جمله مژه ها مفید هستند. آنها غنی از اسید چرب امگا 3، ویتامین E و یک اسید آمینه به نام ال آرژینین هستند که نقش اساسی در بهبود سلامت دیواره شریان ها دارد و منجر به جریان خون بهتر در فولیکول های مو می شود.

آجیل ها برای رشد مژه های جدید مهم هستند زیرا حاوی مقدار زیادی بیوتین در میان همه این مواد مغذی است چیزی بیش از یک ویتامین B که توسط متخصصان برای مقابله با هر نوع ریزش مو استفاده می شود. به دلیل دارا بودن مقدار بالای بیوتین بادام باعث رشد سریع و ضخیم شدن مژه ها می شود. یک فنجان از این آجیل ها حاوی یک سوم بیوتین مورد نیاز روزانه موهای شما است. اگر هر روز بادام بخورید طی دو ماه خواهید دید که مژه های شما چقدر تقویت می شوند.

بیشتر بخوانید: ازگیل ؛ نیروگاه آهن

تاثیر مصرف صدف خوراکی بر رشد مژه

اگر شما در گروه افرادی قرار دارید که به مصرف صدف اهمیت نمی دهند شاید وقت آن رسیده باشد که به او فرصتی بدهید. آیا می دانید کمبود روی نوعی بیماری است که باعث ریزش مو حتی مژه های شما می شود؟ صدف ها منبع طبیعی عالی این ماده معدنی هستند. خوردن صدف به مژه های شما قدرت کافی می دهد تا از سلامت و قدرت بیشتری برخوردار شوند. اگر صدف بخورید به طور قطع متوجه خواهید شد که چگونه شوره سر به شدت کاهش می یابد، همچنین صدف دارای آهن است که به جلوگیری از ریزش مژه کمک می کند. ویتامین B12 موجود در صدف باعث سالم ماندن موهای شما می شود. همه اینها باید شما را متقاعد کند که این غذای دریایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. خوب، شما از صدف متنفر هستید! پس بدانید گوشت گاو و خرچنگ جایگزین مناسبی برای آن برای تامین روی مورد نیاز بدن هستند.

تاثیر مصرف عدس، سویا و لوبیا بر رشد مژه

غلات مانند سویا و عدس وقتی به رژیم غذایی اضافه شوند می توانند به رشد سریع و سالم مژه ها کمک کنند. آنها دارای مواد مغذی قوی مانند آهن هستند که ماده معدنی کلیدی برای سلامت بدن و مو به شمار می آیند. این ماده مغذی در چندین ماده غذایی دیگر یافت می شود که به انتقال اکسیژن از بدن کمک کرده و گردش خون را بهبود می بخشد.

لوبیا منبع خوبی از آهن و اسیدهای آمینه است که مسئول تشکیل کلاژن و کراتین هستند و به طور مستقیم در برابر ریزش مژه مقابله و رشد آنها را نیز تحریک می کنند. طبق مطالعات آنچه اتفاق می افتد این است که آهن گردش خون را در سراسر بدن تقویت می کند و وظیفه عادی سازی چرخه رشد مژه را بر عهده دارد. از طرف دیگر کراتین و کلاژن مقاومت مورد نیاز مژه ها را برای ایجاد و جلوگیری از مشکلات ایجاد می کنند.

علاوه بر این، لوبیا دارای مقدار قابل توجهی ویتامین B یک متحد بزرگ در مبارزه با کم خونی است. یکی از بزرگترین دلایل مشکلات ریزش مو فقدان برخی مواد مغذی از جمله بیوتین در بدن است همانطور که می دانیم یکی از مواد ویتامین B کامل است که با متابولیسم چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها ارتباط دارد. انواع دانه ها مواد مغذی مورد نیاز مو را تامین می کنند. با این حال، لوبیای سیاه توسط افرادی که می خواهند مژه هایشان به سرعت رشد کند، بیشتر توصیه می شود. به این دلیل که این نوع صریحا به اسید فولیک متکی است که در درمان ریزش مو ضروری است.

تاثیر مصرف اسفناج بر رشد مژه

اسفناج غذایی پر از مواد مغذی است که به حفظ آب بدن کمک کرده و از شکستن و ریزش مژه جلوگیری می کند. این بدان دلیل است که آن سبزی غنی از ویتامین A، ویتامین C، اسید فولیک (بتاکاروتن) و آهن است. اسید فولیک در جایگزینی سلول های قدیمی بدن با سلول های جدید که شامل سلول های مویرگی است کمک می کند. همه این عناصر با هم کار می کنند تا پلک را برای رشد مجدد فولیکول های جدید سالم و بارور نگه دارند.

تاثیر مصرف سیب زمینی شیرین بر رشد مژه

سیب زمینی شیرین سرشار از بتاکاروتن، آنتی اکسیدان قوی است که به محض ورود به بدن به ویتامین A تبدیل می شود. این ماده مغذی می تواند به مبارزه با خشکی مژه و تولید سبوم کمک کند که به نوبه خود برای رشد مجدد و تقویت مژه ها ضروری است. بتاکاروتن را می توان در سبزی های نارنجی رنگ دیگر مانند هویج، کدو، خربزه و انبه نیز یافت، بنابراین می توانند غذاهای خوبی برای رشد موها باشند. یکی دیگر از فواید سیب زمینی شیرین این است که کالری کمی دارد و فاقد چربی است و به کاهش قند خون کمک می کند.

تاثیر مصرف آووکادو بر رشد مژه

به دلیل غلظت بالای اسیدهای چرب ضروری آووکادو غذایی مناسب برای سرعت بخشیدن به رشد مژه به شمار می آید زیرا تولید کلاژن را تحریک می کند، همچنین سرشار از ویتامین B و E است که در سطح سلول برای محافظت و تقویت مژه های شما کار می کنند. ویتامین B برای متابولیسم سلول بسیار مهم و برای رشد مژه ضروری است و ویتامین E به ترمیم آسیب کمک می کند. این ویتامین های کلیدی موجود در آووکادو اطمینان حاصل می کنند که دیواره های مویرگی اکسیژن کافی دریافت می کنند، بنابراین گردش خون را تقویت می کنند.

تاثیر مصرف ماست یونانی بر رشد مژه

ماست یونانی غذایی غنی از پروتئین و ویتامین  B5 است که به آن پانتوتنیک اسید نیز گفته می شود، دو ماده مغذی ضروری برای رشد سالم و سریع مژه ها. این بدان دلیل است که در حالی که پروتئین ها پایه و اساس ساختار مو هستند ویتامین E به بهبود گردش خون کمک می کند و به “تولد” و رشد موها و مژه های جدید کمک می کند.

پانتوتنیک اسید را می توانید در محصولات پوست و مو نیز پیدا کنید، اما مصرف آن از طریق ماست بسیار سالم تر و اثربخش تر است. اگر طعم آن را دوست ندارید می توانید گزینه های دیگری مانند پنیر کوکتی، پنیر کم چرب و شیر بدون چربی را امتحان کنید.

تاثیر مصرف فلفل دلمه ای زردرنگ بر رشد مژه

فلفل دلمه ای زردرنگ یکی از غذاهای اصلی در فهرست ما است. این ماده به حفظ سطح مناسب کلاژن کمک می کند، ماده ای که به مژه های شما قدرت و درخشندگی می بخشد. یک واقعیت جالب این است که فلفل دلمه ای زرد حدود پنج برابر پرتقال ویتامین C دارد. این خبر بسیار خوبی است زیرا ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند علاوه بر جلوگیری از شکستن و ریزش فولیکول های موی مژه را نیز تقویت کند. این امر باعث می شود فلفل دلمه ای زرد یک انتخاب عالی برای ارتقای سلامت مویرگ ها باشد.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ