روش های طبیعی برای رشد مژه ها

Shabnam Khesal
مژه ها مانند موهای سر از الگوی سرعت رشد پیروی می کنند. اگر مژه های شما با ریمل زدن یا رنگ کردن آسیب می بینند و از بین می روند باید صبر کنید تا دوباره رشد کنند. به گزارش ریویو دیس، در حالی که طول و سلامت مژه های شما توسط ژنتیک تعیین می شود، اما […]
مژه ها مانند موهای سر از الگوی سرعت رشد پیروی می کنند. اگر مژه های شما با ریمل زدن یا رنگ کردن آسیب می بینند و از بین می روند باید صبر کنید تا دوباره رشد کنند. به گزارش ریویو دیس، در حالی که طول و سلامت مژه های شما توسط ژنتیک تعیین می شود، اما روش های طبیعی خاصی برای رشد مژه ها وجود دارد.

ویتامین H (بیوتین)

ویتامین H (بیوتین) به تقویت و رشد سریع مو کمک می کند. ویتامین H یک ویتامین B کمپلکس است که در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی، همچنین برخی غذاهای خاص یافت می شود. این ویتامین محلول در آب در ساردین، ​​اسپند، بادام، مخمر آبجو، موز و غلات کامل یافت می شود. علاوه بر این، در زرده تخم مرغ نیز وجود دارد. با این حال، سفیده تخم مرغ خام حاوی آویدین، پروتئینی است که جذب ویتامین H را ممنوع می کند.

بیشتربخوانیم:مکمل های بیوتین، خوب یا بد؟

آنتی اکسیدان ها

ویتامین های C و E، دو ویتامین آنتی اکسیدان برای رشد و نمو طبیعی مو مهم هستند. بدون ویتامین C، موهای شما خشک و شکننده می شود. علاوه بر این، ویتامین C می تواند از آسیب رادیکال های آزاد به مو جلوگیری کند، بنابراین سالم می ماند و به ترمیم و رشد آن کمک می کند. ویتامین E گردش خون مو را برای داشتن پوست سر سالم افزایش می دهد. این ویتامین ها در مرکبات، آووکادو و سبزی های برگ سبز وجود دارد.

روغن زیتون

هر شب مقدار کمی روغن زیتون یا کرچک را روی پلک های خود بمالید تا مژه های بلندتر و ضخیم تر داشته باشید. با استفاده از این روش باید علائم رشد موهای جدید را بعد از یک یا دو ماه مشاهده کنید. رشد موهای جدید سالم و قوی تر از رشد موهای قبلی خواهد بود. حتی می توان از روغن زیتون به عنوان نرم کننده برای بهبود سلامت مژه ها استفاده کرد.

روغن شترمرغ

روغن شترمرغ باعث تحریک رشد مژه ها و بلند و ضخیم شدن شان می شود. با استفاده از پنبه مقدار کمی روغن را به مژه های خود بمالید تا حالت یافته و رشد موهای جدید تحریک شود.

وازلین

این درمان جایگزین تقریبا مشابه روغن زیتون و کرچک عمل می کند. هر شب قبل از خواب کمی از آن را روی مژه های خود بمالید. اگر دوست ندارید با وازلین روی مژه ها بخوابید بعد از 15 دقیقه آن را بشویید. بعد از چند هفته شاهد رشد موهای جدید باشید.

بیشتربخوانیم:با این اشتباهات به مژه‌های خود آسیب نزنید

رژیم غذایی

داشتن یک رژیم غذایی سالم و سرشار از پروتئین و ویتامین به رشد مژه کمک می کند. غذاهای خوب برای رشد مژه ها شامل ماهی، تخم مرغ، لوبیا و ماست است، همچنین پروتئین سویا نیز برای رشد مژه مفید است.

مترجم: الهه زارعی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ