زمستان ها در فضای باز ورزش کنید

Shabnam Khesal
اگر احساس می کنید در زمستان ها وزن اضافه پیدا می کنید، فقط تصورات شما نیست. افزایش وزن در زمستان واقعی است و عوامل مختلفی از جمله اشتهای زیاد، تغییرات هورمونی، تغییرات خلقی و عدم فعالیت بدنی ممکن است در آن موثر باشد. کاهش وزن در فصل سرما نه تنها دشوارتر است بلکه حفظ وزن سالم […]
زمستان ها در فضای باز ورزش کنید
اگر احساس می کنید در زمستان ها وزن اضافه پیدا می کنید، فقط تصورات شما نیست. افزایش وزن در زمستان واقعی است و عوامل مختلفی از جمله اشتهای زیاد، تغییرات هورمونی، تغییرات خلقی و عدم فعالیت بدنی ممکن است در آن موثر باشد. کاهش وزن در فصل سرما نه تنها دشوارتر است بلکه حفظ وزن سالم نیز به همان اندازه چالش برانگیز است. خبر خوب این است که با مدتی ورزش روزانه در فضای باز می توانید به راحتی از این مانع عبور کنید.
ورزش به شما کمک می کند کالری بسوزانید که برای کاهش وزن بسیار مهم است، اما با کاهش دما همه ما کمی تنبل می شویم و ترجیح می دهیم در خانه بمانیم. چیزی که مردم نمی دانند ورزش در سرما بیشتر از ورزش در دمای گرم باعث سوزاندن کالری می شود. این به معنای ساده این است که با گذراندن وقت کمتری در فضای باز سود بیشتری خواهید برد.

چرا با ورزش در فضای باز کالری بیشتری می سوزانید؟

طبق یافته های مطالعه ای که روی 53 زن و مرد انجام شده است ورزش در سرما به دلیل گرمازایی کالری بیشتری می سوزاند. مشخص شد که داوطلبانی که در برنامه “National Leadership School School“ در وایومینگ شرکت می کردند، هنگام پیاده روی در هوای 14 الی 23 درجه، 34 درصد کالری بیشتری نسبت به دمای گرم سوزاندند.
هنگامی که دمای هوا در محیط بیرون پایین است بدن ما باید بیشتر کار کند تا خود را گرم نگه دارد. برای این منظور طی فرآیندی به نام ترموژنز کالری بیشتری می سوزاند، اما برای اینکه ترموژنز کارساز باشد باید هنگام ورزش کمی احساس سرما کنید. نکته دیگر این است که باید مراقب میان وعده بعد از تمرین خود باشید. ورزش در هوای سرد می تواند شما را دچار گرسنگی کند و بعد از جلسه روزانه کالری بیشتری بخورید این می تواند هدف شما را به راحتی خراب کند. اطمینان حاصل کنید بیش از میزان کالری دریافتی روزانه دریافت نمی کنید.

روش های دیگر آب و هوای سرد می تواند به شما در سوزاندن کالری بیشتر کمک کند

نه تنها با ورزش بلکه می توانید به راحتی و با خوابیدن در یک اتاق سرد کالری بسوزانید. هوای سرد می تواند به افزایش چربی قهوه ای در بدن کمک کند که سیصد برابر بیشتر از هر بافت دیگری در بدن تولید گرما می کند و می تواند به سوزاندن چند صد کالری در روز کمک کند. طبق مطالعه دیگری که توسط دکتر پل لی دانشمند استرالیایی از موسسه تحقیقات پزشکی گاروان در سیدنی انجام شده است خوابیدن در یک اتاق سرد با دمای حدود 19 درجه می تواند حجم چربی قهوه ای بدن را تا 42 درصد و فعالیت متابولیکی را به 10 افزایش دهد. از درصدهای این مطالعه می توان نتیجه گرفت حتی لرزیدن به مدت حدود 15 دقیقه می تواند تا 100 کالری بسوزاند، بنابراین اگر در زمستان ها می خواهید لاغر شوید یا وزن خوبی داشته باشید از هوای سرد نترسید و مدتی را در فضای باز لذت ببرید.
مترجم: الهه زارعی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ