6 توصیه جادویی برای لاک ناخن

حسام آرین
لاک ناخن زدن یکی از روزمره‌ترین بخش‌های آرایش زنان است، آرایشی که از محل کار تا مجلل‌ترین مهمانی‌ها به کار می‌آید و به سادگی جلوه دیگری به ظاهر شما می‌بخشد. لاک ناخن در شکل مدرن آن وسیله به نسبت جدیدی است و وسایل آرایش صورت از آن قدمت بیشتری دارند . ثروتمندان از مدت‌ها قبل […]
لاک ناخن زدن یکی از روزمره‌ترین بخش‌های آرایش زنان است، آرایشی که از محل کار تا مجلل‌ترین مهمانی‌ها به کار می‌آید و به سادگی جلوه دیگری به ظاهر شما می‌بخشد. لاک ناخن در شکل مدرن آن وسیله به نسبت جدیدی است و وسایل آرایش صورت از آن قدمت بیشتری دارند . ثروتمندان از مدت‌ها قبل با طلا و نقره ناخن های خودشان را زینت می دادند. درقرن 19 هم روغن های خوشبویی به بازار آمد که زن‌ها این روغن را بر روی ناخن می‌کشیدند تا ناخن براغ شود. اما آن چیزی که ما امروز به عنوان لاک ناخن می‌شناسیم از سال 1930 وارد بازار شد و روز به روز محبوب‌تر شد. شاید فکر کنید استفاده از لاک ناخن ساده است و نیازی به راهنما ندارید، اما واقعاً این‌طور نیست. همین سادگی باعث شده تا بسیاری استفاده از لاک ناخن را سرسری بگیرند و نتوانند از تمام ظرفیت‌های آن بهره ببرند. برای همین ما چند پیشنهاد کاربردی برای شما داریم.

از روغن کوتیکول استفاده کنید

روغن کوتیکول، روغنی گران قیمت و مخصوص برای مراقبت از ناخن‌ها است. این محصول از روغن‌های مختلفی ساخته شده و طوری طراحی شده که بتوان آن را با برس مخصوص یا پنبه یا قلم مو روی کوتیکول ناخن زد. کوتیکول همان نوار نازک پوستی پایین ناخن است. این روغن هرچند برای پدیکور و مانیکور به کار می‌رود، اما می‌تواند به لاک ناخن شما هم کمک کند. یا اگر روغن کوتیکول در خانه ندارید، روغن زیتون یا نارگیل نیز کاملاً کار خواهد کرد و باعث شادابی ناخن‌های شما می‌شود.

لاک ناخن‌های درخشان

اگر سلبریتی‌های اینستاگرامی را دنبال کنید می‌دانید که لاک ناخن‌های درخشان حسابی روی دور است. برای این کار می‌توانید از تاپ کت استفاده کنید. بعد از چهار دقیقه پودر ناخن کروم یا هولوگرافیک را با استفاده از نرم کننده سایه چشم روی تاپ کت بزنید. بعد از آن باز هم می‌توانید از تاپ کت استفاده کنید.

حتماً از بیس کت و تاپ کت استفاده کنید

شاید کمی از شما وقت اضافه بگیرد اما حتماً از بیس کت استفاده کنید و آن را روند لاک ناخن خود حذف نکنید. این کار باعث دوام مانیکور شما، بهبود کیفیت رنگ لاک و جلوگیری از لکه لکه شدن لاک روی ناخن می‌شود. نکته دیگر استفاده از تاپ کت است. احتمالاً با خودتان می‌گویید همه از تاپ کت استفاده می‌کنند، اما این‌طور نیست و خیلی‌ها از آن غافل می‌شوند. با این وجود باید بدانید استفاده از تاپ کت جلوه فوق‌العاده‌ای به لاک شما می‌دهد.

دست خود را زیر آب سرد بگیرید

حتماً شما هم تصور می‌کنید که لاک خیلی سریع خشک می‌شود، اما واقعیت این است که لاک برای خشک شدن کامل و ثبات یافتن به چند ساعت زمان نیاز دارد. در این چند ساعت یک اشتباه کوچک می‌تواند لاک شما را از فرم درست خارج کند. برای خشک شدن بهتر لاک آن را بعد از چند دقیقه انگشتان خود را زیر آب خیلی سرد بگیرید. البته این آب نباید آب پرفشاری باشد که لاک را بِکّند یا آن را لک کند.

ضربه بزنید

شاید تعجب کنید و با خودتان فکر کنید که لاک را صرفاً باید روی ناخن کشید، اما این‌طور نیست. شما در این روش از سه یا چهار ضربه برای پوشش کلیه سطح ناخن خود استفاده می‌کنید. بعید است که با یک یا دو ضربه بتوانید کل ناخن را پوشش دهید، اما با سه تا چهار ضربه کله سطح ناخن را در بر می‌گیرید.

لاک ناخن تاریخ مصرف گذشته استفاده نکنید

برخی از شما به استفاده از یک لاک ناخن خاص عادت دارید و به اصرار دارید که هر طور که شده یک لاک ناخن خاص را حتی بعد از اتمام تاریخ مصرفش استفاده کنید. این کار اشتباه مهلکی است. لاک ناخن تاریخ مصرف گذشته سخت روی ناخن می‌ماند، درخشان نیست و حتی تکه تکه می‌شود. اما یکی از مهم‌ترین نکات در خرید لاک ناخن و هر وسیله آرایشی دیگری، خرید محصول استاندارد، معتبر و با کیفیت است. شما می‌توانید باکیفیت‌ترین محصولات آرایشی را با مناسب‌ترین قیمت از تیمچه مارکت تهیه کنید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ