راه های به تاخیر انداختن پریود بدون مصرف قرص!

Shabnam Khesal
یک تعطیلات خاص، یک اتفاق یا یک دلیل پزشکی پیش می آید که بسیاری از اوقات در زندگی یک زن آرزو می کند چرخه قاعدگی خود را به تعویق بیاندازد. حتی اگر چرخه قاعدگی شما مانند ساعت کار کند و شما یکی از خوش شانس ترنی زنان در این مورد باشید باز این احتمال وجود دارد […]
یک تعطیلات خاص، یک اتفاق یا یک دلیل پزشکی پیش می آید که بسیاری از اوقات در زندگی یک زن آرزو می کند چرخه قاعدگی خود را به تعویق بیاندازد. حتی اگر چرخه قاعدگی شما مانند ساعت کار کند و شما یکی از خوش شانس ترنی زنان در این مورد باشید باز این احتمال وجود دارد که همیشه هم طبق برنامه پیش بینی شده تقویم تان کار نکند. از گرفتگی، نوسانات خلقی تا تحریک پذیری و بثورات پوستی پریود شدن می تواند بسیار ناخوشایند باشد به ویژه هنگامی که چیز مهمی در ذهن خود دارید. از این رو، آرزو می کنید پریود خود را به تعویق بیندازید. این سوال بزرگ باقی مانده است آیا روش هایی برای به تعویق انداختن پریود وجود دارد؟
از نظر پزشکی، بله قرص هایی وجود دارد که می تواند به تاخیر انداختن جریان هورمون ها و به تعویق انداختن پریود شما کمک کند. با پیشرفت علم، روش هایی وجود دارد که زنان می توانند پریود خود را برای مدتی به طور موقت یا طولانی عقب بیاندازند، اما انتخاب قرص ها یا داروهای هورمونی مصنوعی ممکن است راهکار مورد نظر همه نباشد. متعجب خواهید شد اگر بدانید برخی از روش های کاملا طبیعی و غیر پزشکی وجود دارد که می توانید دوره خود را برای مدتی به تاخیر بیندازید. برخی از این روش های درمانی ذکر شده در زیر می توانند ارزش امتحان کردن در زمان بحران را داشته باشند! به گزارش ایندیاتایمز، در اینجا برخی از گیاهان و داروهای طبیعی وجود دارد که می تواند پریود شدن شما را به تاخیر بیندازد.

بیشتربخوانیم:کمردرد هایی مخصوص خانم ها!

تاثیر سرکه سیب بر عقب انداختن پریود

برخی از باورهای قدیمی که برای سم زدایی بدن و کاهش وزن شناخته می شوند وجود دارد که نشان می دهد استفاده دیگر از این نوشیدنی فروتنانه تاخیر در چرخه قاعدگی است. در حقیقت، بسیاری از محققان دریافته اند محتوای بسیار اسیدی موجود در محلول سرکه سیب می تواند به تاخیر انداختن دوره ها تا حدی کمک کند، اما هنوز هیچ مدرک معتبری برای حمایت از آن وجود ندارد.
با در نظر گرفتن آن به عنوان یک نوشیدنی مفید برای بدن می توانید ترکیب یک قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط در آب گرم را به طور منظم به مدت 10 الی 12 روز قبل از تاریخ مورد نظر خود بنوشید. اگر پریود را به تاخیر نیندازید نوشیدن آن به طور قطع می تواند در نفخ و گرفتگی های شدید که باعث ناراحتی پریود می شود، کمک کند.

تاثیر مصرف عدس بر عقب انداختن پریود

عدس که در هر آشپزخانه ای یافت می شود می تواند هنگام تاخیر در قاعدگی مورد استفاده قرار گیرد. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد استفاده از عدس می تواند چرخه دوره را به تاخیر بیندازد، اما برخی از عوارض جانبی نیز در مصرف آن وجود دارد مصرف بیش از حد عدس می تواند منجر به مشکلات گوارشی و نفخ شکم شود.

تاثیر ژلاتین بر عقب انداختن پریود

استفاده از ژلاتین ممکن است به عنوان یک درمان در موارد اضطراری مورد استفاده قرار گیرد. برخی معتقدند یک داروی چینی باستان ژلاتین، محلول در آب گرم می تواند حداقل تا چند ساعت دوره ها را عقب بیندازد. این ممکن است اقدامی با پشتوانه علمی نباشد، اما زنانی هستند که از این روش استفاده می کنند.
برای افرادی که می خواهند برای مدتی طولانی تسکین پیدا کنند درمان ژلاتین می تواند چند بار تکرار شود. برای استفاده از این تنها چیزی که نیاز دارید دو قاشق پودر ژلاتین است که در یک فنجان آب گرم مخلوط شده باشد.

تاثیر آب لیموترش بر عقب انداختن پریود

آب لیموترش درست مثل سرکه سیب نیز روشی برای به تعویق انداختن دوره به حساب می آید. در حالی که آب لیموترش به دلیل خواص غنی از ویتامین C مورد ستایش قرار می گیرد ممکن است در به تاخیر انداختن عادت ماهیانه از همان عصاره مرکبات استفاده شود! به علاوه، همچنین می تواند هر عارضه دوره ای را تسکین دهد یا درد دوران PMS را که زنان تجربه می کنند، کاهش دهد. برخی نیز بر این باورند مصرف میوه و مرکبات جریان خون را نیز سبک می کند. مطمئن شوید میوه ها، سبزی ها و آب میوه های سرشار از ویتامین C را در روزهای منتهی به چرخه بدن خود مصرف می کنید. توجه داشته باشید مصرف مقدار زیادی مرکبات می تواند منجر به زوال لثه و دندان شود یا معده شما را تحریک کند.

تاثیر دانه خردل بر عقب انداختن پریود

دانه خردل که به طور عام در آشپزی هند استفاده می شود چیزی است که بسیاری از خانم ها در مواقع اضطراری به آن پناه می برند. خیساندن یک قاشق دانه خردل در آب یا شیر به مدت یک شب و نوشیدن آن یک هفته قبل از تاریخ مورد انتظار می تواند مفید باشد. دانه های چیا غنی از آنتی اکسیدان ممکن است به روشی مشابه مفید باشند.

روش های طبیعی دیگری برای به تعویق انداختن پریود وجود دارد؟

به غیر از غذاها، روش های طبیعی دیگری نیز برای به تعویق یا به تاخیر انداختن موقت دوره ها وجود دارد که از جمله آنها می توان به ورزش و ماساژ اشاره کرد.
از آنجا که بسیاری از ورزشکاران به دلیل تمرین زیادی که انجام می دهند به طور معمول دوره خود را از دست می دهند، گفته می شود ورزش شدید ممکن است دوره ها را در مواردی به تعویق بیندازد، اما یک اثبات علمی وجود دارد که نشان می دهد ورزش می تواند به جای تاخیر در دوره ها، قاعده مند کند.
انجام ماساژ رحم نیز ممکن است گزینه ای دیگر برای بررسی باشد. نه تنها بسیار آرامش بخش است بلکه همانطور که کارشناسان معتقدند می تواند روشی برای به تعویق انداختن دوره ها باشد. این روش هنگامی که به دنبال کمک حرفه ای هستید بهترین عملکرد را دارد.

بیشتربخوانیم:این دمنوش برای دردهای قاعدگی مثل آب روی آتش است

نتیجه

جدا از کمک های دارویی غذاها و تکنیک های طبیعی وجود دارد که می توانند برای به تعویق انداختن دوره ها مورد استفاده قرار گیرند. اگرچه امتحان این روش ها بی خطر است، اما احتمال می رود برای همه موثرترین روش ها نباشد.
دوباره به تعویق انداختن پریود در طولانی مدت یا مصرف بیش از حد مواد غذایی می تواند اثر منفی داشته باشد. اگر می خواهید پریود خود را متوقف کنید یا به دنبال راهی برای مقابله با مشکلات عادی قاعدگی هستید توصیه نظر متخصصان زنان را قبل از امتحان روش ها در نظر داشته باشید، همچنین آنها می توانند روش هایی را طراحی و راه حل هایی ارائه دهند که در طولانی مدت به شما کمک کند.

مترجم: الهه زارعی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ