راه های طبیعی تقویت انرژی

Shabnam Khesal
هنگام ورود به فروشگاه و داروخانه بسیاری از ویتامین ها، گیاهان و سایر مکمل ها را که به عنوان تقویت کننده انرژی معرفی می شوند، خواهید دید. برخی حتی به نوشابه و سایر غذاها اضافه می شوند، اما شواهد علمی کمی درباره اثربخشی آنها وجود دارد یا اینکه اثبات کننده تقویت کننده انرژی مانند جینسینگ، گوارانا […]
راه های طبیعی تقویت انرژی
هنگام ورود به فروشگاه و داروخانه بسیاری از ویتامین ها، گیاهان و سایر مکمل ها را که به عنوان تقویت کننده انرژی معرفی می شوند، خواهید دید. برخی حتی به نوشابه و سایر غذاها اضافه می شوند، اما شواهد علمی کمی درباره اثربخشی آنها وجود دارد یا اینکه اثبات کننده تقویت کننده انرژی مانند جینسینگ، گوارانا و پیکولینات کروم در واقع کارایی دارند، وجود ندارد. خوشبختانه راه هایی وجود دارد که می توانید برای افزایش سطح انرژی طبیعی خود انجام دهید. به گزارش هلث هاروارد، در اینجا نکاتی وجود دارد:

برای تقویت انرژی خود استرس را کنترل کنید

احساسات ناشی از استرس مقادیر زیادی انرژی مصرف می کنند. گفتگو با یک دوست یا فامیل، پیوستن به یک گروه پشتیبانی یا ملاقات با روان درمانگر همه می توانند به کنترل استرس کمک کنند. روش های درمانی آرامش بخش مانند مدیتیشن، خود هیپنوتیزم، یوگا و تای چی نیز ابزارهای موثری برای کاهش استرس هستند.

برای تقویت انرژی کار خود را سبک کنید

یکی از دلایل اصلی خستگی کار زیاد است. کار زیاد می تواند شامل تعهدات شغلی، خانوادگی و اجتماعی باشد. سعی کنید فهرست فعالیت های “بایدی” خود را ساده تر کنید. اولویت های خود را از نظر مهمترین وظایف تعیین کنید. مواردی که از اهمیت کمتری برخوردار هستند را پایین لیست قرار دهید. در صورت لزوم درخواست کمک بیشتر در محل کار خود را در نظر بگیرید.

برای تقویت انرژی ورزش کنید

ورزش تقریبا تضمین می کند آرام تر خواهید خوابید، همچنین به سلول های شما انرژی بیشتری برای سوزاندن می دهد و گردش اکسیژن را بهبود می بخشد و ورزش می تواند منجر به افزایش سطح دوپامین مغز شود که به افزایش روحیه کمک می کند. هنگام پیاده روی به طور دوره ای سرعت را افزایش دهید تا از مزایای سلامتی بیشتری برخوردار شوید.

برای تقویت انرژی از استعمال سیگار خودداری کنید

شما می دانید استعمال دخانیات سلامتی شما را تهدید می کند، اما شاید ندانید سیگار کشیدن با ایجاد بی خوابی در واقع انرژی شما را کاهش می دهد. نیکوتین موجود در تنباکو یک محرک است، بنابراین ضربان قلب را تسریع می کند، فشار خون را افزایش می دهد و فعالیت موج مغزی مرتبط با بیداری را تحریک و خوابیدن را دشوار می کند و به محض خوابیدن قدرت اعتیاد آور آن می تواند با ولع مصرف شما را بیدار کند.

برای تقویت انرژی خواب خود را محدود کنید

اگر فکر می کنید ممکن است کم خواب باشید، کمتر بخوابید. این توصیه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما تعیین میزان واقعی خواب شما می تواند زمان تقلا کردن برای خواب در رختخواب را کاهش دهد. این روند خواب راحت تر و آرام بخش تری را در طولانی مدت برای شما ایجاد می کند. در اینجا نحوه انجام آن آورده شده است:
در طول روز از چرت زدن خودداری کنید.
شب اول دیرتر از حد معمول به رختخواب بروید و فقط چهار ساعت بخوابید.
اگر احساس می کنید در مدت چهار ساعت خوب خوابیده اید، شب بعد 15 الی 30 دقیقه دیگر بخوابید.
به شرطی که کل مدت خوابتان آرام خوابیده باشید در شب های متوالی آرام آرام به زمان خواب خود اضافه کنید.

برای تقویت انرژی، بخورید

خوردن غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین که قندهای آنها به آهستگی جذب می شوند ممکن است به شما کمک کند از تاخیر انرژی که به طور معمول پس از خوردن قندهای سریع جذب شده یا نشاسته تصفیه شده رخ می دهد، جلوگیری کنید. غذاهای با شاخص گلیسمی پایین شامل غلات کامل، سبزیجات با فیبر بالا، آجیل ها و روغن های سالم مانند روغن زیتون است. به طور کلی غذاهای پر کربوهیدرات بالاترین شاخص های قند خون را دارند. پروتئین ها و چربی ها دارای شاخص های گلیسمی نزدیک به صفر هستند.

برای تقویت انرژی از کافئین استفاده کنید

کافئین به افزایش هوشیاری کمک می کند، بنابراین نوشیدن یک فنجان قهوه می تواند ذهن شما را هوشیارتر کند، اما برای دریافت اثرات انرژی زای کافئین باید از آن به طور منطقی استفاده کنید زیرا مصرف بیش از حد آن می تواند باعث بی خوابی شود به ویژه در صورت مصرف زیاد یا بعد از ساعت 2 بعد از ظهر.

برای تقویت انرژی مصرف الکل را محدود کنید

یکی از بهترین راه حل های جلوگیری از رکود و کاهش انرژی در بعد از ظهر اجتناب از نوشیدن الکل هنگام ناهار است. اثر آرام بخش الکل به ویژه در ظهر بسیار شدید است . به همین ترتیب اگر می خواهید شب انرژی داشته باشید از نوشیدن الکل اجتناب بورزید.

برای تقویت انرژی آب فراوان بنوشید

تنها ماده مغذی که نشان داده است عملکرد را برای همه به جز سخت ترین فعالیت های استقامتی افزایش می دهد چیست؟ این نوشیدنی ورزشی گران نیست. آب است اگر بدن شما کم آب باشد یکی از نخستین علائم احساس خستگی است.
مترجم: الهه زارعی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ