مایع ضد عفونی کننده دست و آسیب به چشم کودکان

Shabnam Khesal
شیوع همه جانبه ویروس کرونا همه ما را آزرده خاطر کرده، ویروس کووید-19 علاوه بر ایجاد حالت وحشت و هرج و مرج، نظم زندگی روزمره ما را نیز بر هم زده است. با شروع ویروس کشنده مردم به رعایت فاصله اجتماعی پایبند بوده و اقدامات پیشگیرانه لازم برای کنترل شیوع ویروس را همچنان ادامه می دهند. استفاده […]
شیوع همه جانبه ویروس کرونا همه ما را آزرده خاطر کرده، ویروس کووید-19 علاوه بر ایجاد حالت وحشت و هرج و مرج، نظم زندگی روزمره ما را نیز بر هم زده است. با شروع ویروس کشنده مردم به رعایت فاصله اجتماعی پایبند بوده و اقدامات پیشگیرانه لازم برای کنترل شیوع ویروس را همچنان ادامه می دهند. استفاده از ماسک ها و ضد عفونی کننده ها بخشی از عملکرد روزمره ما شده اند.
به گزارش خلیج تایمز، گرچه ممکن است رعایت این اقدامات مراقبتی برای محافظت از ما در برابر ویروس کرونا لازم باشد، اما توجه به مشکلات و مسائل بهداشتی که می تواند برای فرزندان ما ایجاد کند نیز مهم است. یک مطالعه اخیر نشان داد ضد عفونی کننده دست که یکی از مهم ترین ابزارها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است به چشم کودکان آسیب می رساند.
مطالعه چه می گوید؟ بر اساس مطالعه جدید منتشر شده در 21 ژانویه در مجله چشم پزشکی جاما، استفاده بیش از حد از ضد عفونی کننده های مبتنی بر الکل در دوران بیماری همه گیر مشکلات جدی آسیب دیدگی چشم را در میان کودکان ایجاد کرده است. علاوه بر این، داده های ارائه شده توسط مرکز کنترل سموم فرانسه ادعا کرده است آسیب دیدگی چشم ناشی از مواد شیمیایی مضر در کودکان زیر 18 سال، هفت برابر بیشتر از افرادی است که در سال قبل با همان مواد آسیب دیده اند.
این مطالعه گزارش داد در سال 2019، ضد عفونی کننده دست فقط 1.3 درصد از کل موارد شیمیایی قرار گرفتن در معرض چشم در پایگاه داده کودکان را تشکیل می دهد. در پایان سال 2020، این تعداد تا 9.9 درصد نیز افزایش یافت به عنوان نمونه فقط یک کودک نوپا در فرانسه در سال 2019 به دلیل آسیب دیدگی چشم با ضدعفونی کننده در بیمارستان بستری شد. در سال 2020، 16 کودک به دلیل بروز چنین مشکلی در بیمارستان بستری شدند.
راه های محافظت از کودک شما؟
در حالی که مواد ضد عفونی کننده دست ابزاری مهم برای مقابله با کرونا ویروس سندرم شدید حاد تنفسی ۲ است، اما می تواند بر سلامت کودک شما تاثیر منفی بگذارد. گفته شده، اگرچه استفاده از مواد ضدعفونی کننده دست باید ادامه یابد در حالی که این تنها راه جلوگیری از شیوع ویروس است، اما به عنوان والدین باید سعی کنید تاثیر مضر آن بر سلامتی کودکان را کاهش دهید. در اینجا چند روش برای انجام این کار آورده شده است.

بیشتربخوانیم:آیا کودکان کرونا را به بزرگسالان منتقل می کنند؟

اگر کودک شما کوچک است مطمئن شوید خودتان ضد عفونی کننده دست را به او داده اید و دست هایش را جلوی شما ضد عفونی کنند.
– در حالی که مکان های عمومی دارای دستگاه های ضدعفونی کننده خودکار دست هستند، اطمینان حاصل کنید فرزندانتان از آنها تحت نظارت شما استفاده می کنند.
– سعی کنید هر زمان که آب و صابون در دسترس باشد به جای ضدعفونی کننده از این روش استفاده کنید.
– اگر فرزند شما از مشکل بینایی رنج می برد از عینک استفاده کند زیرا از این طریق می تواند از ورود مواد شیمیایی به چشم جلوگیری کند.

مترجم: الهه زارعی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ