علائم جدید ویروس کرونا

Shabnam Khesal
با شروع همه گیری مردم در حال مقابله با چالش های مختلفی هستند که توسط ویروس کرونا رخ داده است. شناسایی ویروس نامرئی و در عین حال کشنده نه تنها دشوار بوده بلکه به روش های مختلف زندگی میلیون ها انسان را مختل کرده است. گفته شده، طیف گسترده ای از علائم که می تواند از […]
با شروع همه گیری مردم در حال مقابله با چالش های مختلفی هستند که توسط ویروس کرونا رخ داده است. شناسایی ویروس نامرئی و در عین حال کشنده نه تنها دشوار بوده بلکه به روش های مختلف زندگی میلیون ها انسان را مختل کرده است. گفته شده، طیف گسترده ای از علائم که می تواند از عوارض پزشکی خفیف تا شدید باشد همچنان افزایش و گسترش می یابد. به گزارش هندوستان تایمز، بر اساس گزارش اخیر علائم جدیدی می تواند به عنوان شاخص اولیه ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شوند.
بر اساس مطالعه ای که در بیمارستان دانشگاه مادرید اسپانیا انجام شده است، علائم هشدار دهنده ابتلا به ویروس کرونا روی زبان، دست ها و پاهای بیمار قابل تشخیص است. تحقیق انجام شده روی 666 بیمار آلوده به ویروس در بیمارستان مادرید نشان داد از هر چهار بیمار یک نفر از تورم زبان، احساس سوزش و قرمزی در کف دست و پا شکایت دارد.
زبان متورم
بیماران آلوده به ویروس کرونا ارزیابی شده تحت مطالعه، عفونت جدی در داخل دهان را گزارش کردند که منجر به تشکیل لکه های سفید و ملتهب می شود. این بیماری نادر توسط بسیاری از دانشمندان و متخصصان پزشکی “زبان کووید” نامیده شده و با از بین رفتن حس چشایی همراه است که یکی دیگر از علائم رایج ابتلا به ویروس کرونا است.
احساس سوزش و قرمزی در کف دست و پا
به غیر از تورم زبان، حدود 15 درصد از بیماران از احساس سوزش و قرمزی در کف دست و پا شکایت داشتند و به دنبال آن تکه های کوچکی در همان نواحی ظاهر می شد.
سایر علائم ابتلا به ویروس کرونا
در حالی که علائم جدید هر از چندگاهی بروز می کند، علائم رایج ویروس کرونا که از قبل وجود داشته اند را نباید نادیده گرفت. برخی از کلاسیک ترین علائم ابتلا به ویروس کرونا به شرح زیر است:
– تب
– سرفه خشک
– گلو درد
– آبریزش و گرفتگی بینی
– درد قفسه سینه و تنگی نفس
خستگی
مترجم: الهه زارعی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ