فواید دانه های کدو تنبل / از کاهش وزن تا بهبود کیفیت اسپرم

Shabnam Khesal
دانه های کوچک کدو تنبل که به آن پپیتاس نیز گفته می شود یک نیروگاه مغذی است. دانه های غنی از منیزیم، آهن و فیبر به عنوان یک میان وعده سالم و ترد محسوب می شوند. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند هر روز یک چهارم فنجان معادل30 گرم دانه یا تخمه کدو تنبل به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم مصرف کنید. به گزارش هندوستان تایمز، در اینجا در این مقاله به فواید دانه کدو تنبل و روش های آسان مصرف آنها پرداخته می شود.
دانه های کوچک کدو تنبل که به آن پپیتاس نیز گفته می شود یک نیروگاه مغذی است. دانه های غنی از منیزیم، آهن و فیبر به عنوان یک میان وعده سالم و ترد محسوب می شوند. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند هر روز یک چهارم فنجان معادل30 گرم دانه یا تخمه کدو تنبل به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم مصرف کنید. به گزارش هندوستان تایمز، در اینجا در این مقاله به فواید دانه کدو تنبل و روش های آسان مصرف آنها پرداخته می شود.

فواید دانه کدو تنبل:

مفید برای قلب

دانه های کدو تنبل دارای چربی های سالم، فیبرها و آنتی اکسیدان هایی هستند که برای سلامت قلب و عروق مفید هستند، همچنین این دانه های کوچک دارای اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که به کاهش کلسترول بد خون کمک کرده و کلسترول خوب را افزایش می دهند. منیزیم موجود در دانه ها نیز به تنظیم سطح فشار خون کمک می کند.

دانه های کدو تنبل به داشتن خواب بهتر کمک می کند

دانه های کدو تنبل دارای سروتونین، یک ماده شیمیایی عصبی است که به عنوان قرص خواب آور طبیعی شناخته می شود، همچنین سرشار از تریپتوفا، یک اسید آمینه است که در بدن به سروتونین تبدیل می شود و کیفیت خواب شما را بهبود می بخشد. خوردن یک مشت دانه قبل از خواب می تواند روشی آسان و طبیعی برای داشتن یک خواب خوب در شب باشد.

ارتباط دانه های کدوتنبل و خاصیت ضد التهابی

دانه کدو تنبل دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش درد آرتروز کمک می کند. این دانه ها به عنوان یک درمان خانگی آسان در درمان درد مفاصل عمل می کنند.

دانه های کدوتنبل سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد

این دانه ها غنی از آنتی اکسیدان و مواد شیمیایی هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش احتمال ابتلا به بیماری کمک می کنند.

دانه های کدوتنبل برای سلامتی پروستات مفید هستند

براساس مطالعات، روی در تقویت باروری مردان و جلوگیری از مشکلات مربوط به پروستات مفید است. دانه های کدو تنبل دارای دی ‌هیدرواپی ‌آندروسترون هستند که خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد.

دانه های کدوتنبل برای بیماران مبتلا به دیابت مفید هستند

دانه کدو تنبل با کاهش استرس اکسیداتیو به کنترل سطح قند خون کمک می کند، همچنین این دانه ها غنی از پروتئین قابل هضم هستند که سطح قند خون را تثبیت می کنند.

دانه های کدوتنبل کاهش وزن را تقویت می کنند

بیش از نیمی از جهان می خواهند وزن کم کنند و متناسب شوند. تخمه کدو تنبل بسیار غنی از مواد مغذی است که به شما کمک می کند تا برای مدت طولانی تری سیرتر بمانید. دانه ها سرشار از فیبر هستند و شما را سیر نگه می دارند و از پرخوری جلوگیری می کنند.

دانه های کدوتنبل رشد مو را بهبود می بخشند

دانه های کدو تنبل دارای کوکوربیتاسین هستند که یک اسید آمینه منحصر به فرد است و به رشد مو کمک می کند، همچنین اینها سرشار از ویتامین C هستند که در رشد مو نیز نقش مهمی دارند. می توانید روغن دانه کدو تنبل را روی پوست سر خود بمالید یا روزانه یک مشت دانه کدو تنبل مصرف کنید تا نتیجه را ببینید.

دانه های کدو تنبل سرشار از آنتی اکسیدان هستند

دانه های کدو تنبل دارای آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E و کاروتنوئیدها هستند. اینها به کاهش التهاب کمک و از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد مضر محافظت می کنند. این به نوبه خود بدن شما را در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند.
در مطالعه ای که روی موش ها انجام شد، مشخص شد التهاب در موش های مبتلا به آرتروز با دادن روغن دانه کدو تنبل کاهش می یابد. از طرف دیگر، موش هایی که به آنها داروهای ضد التهاب داده شده، عوارض جانبی منفی را تجربه کردند، در حالی که موش هایی که روغن دانه کدو تنبل استفاده کردند هیچ عارضه ای را تجربه نکردند.

دانه های کدو تنبل خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش می دهند

مشخص شده است رژیم های غذایی غنی از دانه کدو تنبل با کاهش خطر ابتلا به سرطان معده، ریه، پستان، روده بزرگ و پروستات ارتباط دارند. مطالعه دیگری نشان داد مصرف دانه کدو تنبل خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان یائسه را کاهش می دهد.

دانه های کدو تنبل کیفیت اسپرم را بهبود می بخشند

سطح پایین روی با کاهش کیفیت اسپرم و افزایش خطر ناباروری در مردان ارتباط دارد. از آنجا که دانه کدو تنبل سرشار از روی است مصرف آن می تواند به بهبود کیفیت اسپرم کمک کند. مطالعه ای که روی موش ها انجام شد نشان داد دانه کدو تنبل از اسپرم انسان در برابر آسیب های ناشی از بیماری خود ایمنی و شیمی درمانی محافظت می کند. آنتی اکسیدان های مختلف موجود در دانه ها باعث بهبود سلامت تستوسترون می شوند. همه این عوامل در کنار هم می توانند به بهبود عملکرد تولید مثل در مردان کمک کنند.

راه های مصرف دانه کدو تنبل

– می توانید دانه کدو تنبل را به عنوان میان وعده میل کنید.
– مقداری دانه کدو تنبل خرد کرده و به سالادها و سوپ ها اضافه کنید.
– کاپ کیک های خود را با تخمه کدو خام/ بو داده/ رنده شده تزئین کنید.
– دانه کدو تنبل را به مخلوط آجیل ها اضافه کنید.
– دانه کدو تنبل را به اسموتی های خود اضافه کنید.
– آنها را در سس های خانگی خود اضافه کنید.
مترجم: الهه زارعی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ