نکات طلایی برای تقویت ناخن ها

Shabnam Khesal
ناخن های قوی و سالم می توانند به عنوان شاخصی از سلامتی شما باشند، اما برخی اوقات ناخن های ما آنقدرها که دوست داریم قوی نیستند. خبر خوب این است که ما همیشه می توانیم در سبک زندگی و عادات خود تغییراتی ایجاد کنیم تا ناخن ها را تقویت کرده و آنها را به جایی که دوست داریم برسانیم. به گزارش هلث لاین، در اینجا چند نکته آورده شده است که می توانید برای تقویت ناخن های خود در کمترین زمان استفاده کنید.
ناخن های قوی و سالم می توانند به عنوان شاخصی از سلامتی شما باشند، اما برخی اوقات ناخن های ما آنقدرها که دوست داریم قوی نیستند. خبر خوب این است که ما همیشه می توانیم در سبک زندگی و عادات خود تغییراتی ایجاد کنیم تا ناخن ها را تقویت کرده و آنها را به جایی که دوست داریم برسانیم. به گزارش هلث لاین، در اینجا چند نکته آورده شده است که می توانید برای تقویت ناخن های خود در کمترین زمان استفاده کنید.

مکمل بیوتین مصرف کنید

بیوتین یکی از ویتامین های گروه B محسوب می شود از آنجا که محلول در آب است توسط بدن ذخیره نمی شود، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید به صورت روزانه آن را مصرف می کنید. بیوتین می تواند به تقویت مو و ناخن کمک کند، همچنین در عملکرد صحیح سیستم عصبی بدن نقش بسزایی ایفا می کند. این ماده را می توان در غذاهایی مانند ساردین، تخم مرغ پخته شده و حبوبات یافت یا می توانید از ویتامین B یا مکمل ها استفاده کنید. قبل از مصرف مکمل بیوتین با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید برای شما بی خطر است.

قرار گرفتن در معرض آب را به حداقل برسانید

استفاده زیاد از آب می تواند باعث ضعیف شدن و شکنندگی ناخن ها شود. هنگام شستن ظرف ها دستکش بپوشید و سعی کنید هنگام حمام کردن دستان خود را نیز زیاد د رمعرض تماس با آب قرار ندهید.

هیدراته بمانید

نوشیدن آب کافی برای سلامتی ضروری است و سلامت ناخن نیز از این قاعده مستثنی نیست. بدون رطوبت کافی ناخن ها شکننده می شوند و به راحتی می شکنند. نوشیدن آب کافی به آنها کمک می کند تا با جذب رطوبت قدرت خود را حفظ کنند.

به رژیم غذایی خود توجه کنید

اطمینان حاصل کنید از رژیم غذایی سالم و متنوعی استفاده می کنید، همچنین از یک مولتی ویتامین همراه با مواد معدنی استفاده کنید. یک رژیم غذایی با کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مهم می تواند کل بدن شما از جمله ناخن ها را تحت تاثیر قرار دهد.

مراقب محصولات مورد استفاده خود باشید

بسیاری از لاک ها یا درمان های مربوط به ناخن حاوی مواد شیمیایی سختی هستند که در واقع می توانند ناخن ها را ضعیف کنند. از استفاده پاک کننده لاک ناخن حاوی استون خودداری کنید زیرا می تواند به ناخن آسیب برساند.

بین لاک زدن های ناخن وقفه ایجاد کنید

در همین راستا گرچه لاک ناخن زیبا به نظر می رسد، اما ناخن های شما باید نفس بکشند. استفاده مداوم از لاک حتی از نوع غیرسمی آن می تواند باعث ضعیف شدن ناخن شود. پس از مدت یک هفته استفاده از لاک ناخن، آن را با پاک کننده های بدون استون بردارید، سپس اجازه دهید ناخن های شما به مدت یک هفته بدون لاک باشند.

ناخن های خود را کوتاه نگه دارید

ناخن های بلند به احتمال زیاد شکسته و گرفتار چیزهایی می شوند که به آنها آسیب وارد می کنند در حالی که ناخن های کوتاه تر کمتر خرد می شوند، ترک یا شکاف می خورند و به استحکام آنها کمک می کند.

از ناخن های خود برای انجام کارها استفاده نکنید

از ناخن های انگشتان خود برای باز کردن قوطی نوشابه یا استفاده از گیره کاغذ برای رسیدن به هدف مورد نظر خود استفاده نکنید. استفاده از ناخن به عنوان ابزار می تواند منجر به شکستن و خرد شدن آن شود که به نوبه خود باعث ضعف ناخن می شود.

از لوسیون روی ناخن های خود استفاده کنید

پس از پاک کردن لاک یا اگر فکر می کنید به اندازه کافی هیدراته نیستید از کرم روی دستان خود استفاده کنید و مطمئن شوید ناخن هایتان را نیز مرطوب می کنید. این کار را می توانید هر بار که دست خود را می شوید، انجام دهید.

از زیاده روی در مصرف ضدعفونی کننده پرهیز کنید

اگر از ضد عفونی کننده دست استفاده می کنید آن را روی ناخن های خود اسپری نکنید و در این کار زیاده روی نکنید. استفاده مداوم از مواد ضدعفونی کننده دست می تواند برای ناخن ها فاجعه بار باشد. این به این دلیل است که ضدعفونی کننده ها ناخن ها و دست ها را خشک می کند و منجر به شکنندگی ناخن ها می شود.

از محصولات تمیز کننده با احتیاط استفاده کنید

هنگام نظافت خانه از دستکش لاستیکی استفاده کنید. بسیاری از محصولات تمیز کننده یا دستمال های تمیز کننده حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند ناخن را ضعیف کنند. دستکش به شما کمک می کند تا از تماس مستقیم با این مواد شیمیایی جلوگیری کنید.

با پزشک صحبت کنید

اگر چندین هفته چندین مورد را امتحان کرده اید و هیچ تغییری در وضعیت ناخن های خود مشاهده نکرده اید به یک متخصص پوست مراجعه کنید. آنها می توانند نگاهی به ناخن های شما بیندازند و در مورد روال و سلامت کلی شما سوالاتی بپرسند. در صورت لزوم آنها می توانند یک درمان ناخن با مقاومت تجویز کنند که می تواند به تقویت ناخن ها کمک کند.

به ناخن های خود توجه کنید

ناخن های ما می توانند پیام های زیادی به دیگران ارسال کنند و ناخن های ضعیف یا شکننده ممکن است خودتان را نیز آزار دهد. خوشبختانه کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای تقویت ناخن ها و اصلاح آنها انجام دهید. اگر روش های مختلفی را امتحان کرده اید و هیچ کمکی به شما نکرده اند به پزشک مراجعه کنید. ممکن است بیماری زمینه ای داشته باشید که باعث نازک یا شکننده شدن ناخن ها شود و فقط با درمان علت اصلی آن ناخن های شما دوباره می توانند قوی شوند.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ