جاذبه های کویری طبس فراتر از تصور

Shabnam Khesal
                                                                                                              […]

                                                                                                                        نمایی از مسجد قدیمی کریت طبس از آن مقاصد گردشگری است که شما را غافلگیر می کند. جاهای دیدنی و طبیعت عجیب این منطقه سفری چند روزه می طلبد تا با زیر و بم شگفتی هایش آشنا شوید.

کریت سدی به تاریخ جهان

کریت روستایی در نیم ساعتی طبس است. بعد از زلزله مهیب طبس است، اهالی کریت به آنجا برنگشتند. این روستای تاریخی و متروک برای پرسه زدن و عکاسی مانند ندارد. مسجد قدیمی روستا، آب انبارها و کاروانسرای تاریخی از جاهای دیدنی کریت است. نزدیک روستا، بند تاریخی یا سد کریت را می توانید ببینید. این بند 60 متر ارتفاع دارد و زمانی از بزرگترین سدهای ایران بوده است. قدمت سد کریت به دوران ساسانی می رسد.  به تازگی کاروانسرا به اقامتگاه بومگردی نبدیل شده است. یک شب به یادماندنی را در کریت و زیر آسمان پر ستاره بمانید. بلیط هواپیما طبس را برای سفری لذت بخش از تریپ نهیه کنید. طبس از شهرهای کهن ایران باستان است. از زمان هخامنشی تا قاجار، طبس تاریخی پر فراز و نشیبی را طی کرده است. باغ گلشن باغی زیبا در هوای کویری و نماد طبس است. حتما از دیدن پلیکانهای حوض باغ شگفت زده می شوید. اگر به دره مرتضی علی بروید علاوه بر هیجان دره که تنگ و باریک می شود، طاق شاه عباسی را خواهید دید. این تاق تاریخی یادگار دوران صفوی است.

دریای دیهوک در مرز کویر

اگر از طبس به سمت جاده کرمان بروید، در بین راه به دیهوک می رسید. دیهوک شهری کوچک و تاریخی است. روستاهای منحصربفرد طبس چون نایبند، اصفهک و اسفندیار در محدوده دیهوک قرار دارند. یکی از پدیده های شگفت طبیعی این منطقه، دریای دیهوک است. اگر به سمت روستای زنوغان بروید چند کاروانسرای قدیمی خواهید دید. در همین نزدیکی دریای دیهوک قرار گرفته است. این کویر برهوت دارای چشمه آب و گرم و یک دریاچه پهناور است. دیدن چنین منظره بکری در بیابان شما را متعجب خواهد کرد. حرکت آرام شترها اطراف دریاچه، کفه های نمکی کویر و نیزارها غیر منتظره است. قدم بزنید و از دریای بدون ماهی دیهوک لذت ببرید.                                                                                                                          دریای دیهوک زیبا و غیرمنتظره

کال جنی طبس وهم انگیز و زیبا

در هوای گرم و خشک کویری طبس هیچ چیز به اندازه دره ای خنک و سایه سار حال شما را خوب نمی کند. کافیست اط طبس 27 کیلومتر به سمت ازمیغان بروید تا وارد دره ای با وهم زیبا شوید. دره مانند ماری پر کش و قوس بر بستر طبیعت، شما را هیجان زده خواهد کرد. بعضی جاها تنگه کم عرض می شود در حدی که یک نفر به سختی عبور می کند. جاهایی فقط آسمان بالای سرتان پیداست و هیچ. جالب است بدانید فسیلی با قدمت 160 میلیون سال در کال جنی کشف شده و در موزه طبس نگه داری می شود. به خاطر ویژگیهای زمین شناسی و طبیعی این دره به عنوان اثری ملی به ثبت رسیده است. مسیر 9 کیلومتری کال جنی پر از شگفتی و راز است. بازدید از روستای زیبای ازمیغان با معماری کهن کویری و نخلستانهی زیبایش را فراموش نکنید. کال سردر یا کال مرتضی علی از دیگر دره های گردشگری طبس است که فاصله کمی با کال جنی دارد. راه نزدیک برای رسیدن به این مقصد جذاب گردشگری پرواز تهران طبس است. انواع قیمت بلیط هواپیما تهران به طبس را می‌توانید در همین صفحه مشاهده کنید. در این صفحه شما می‌توانید به راحتی و با انتخاب تاریخ پرواز و زمان سفر خود قیمت بلیط هواپیما تهران به طبس را انتخاب و خرید کنید. لازم به ذکر است که ما در تریپ تضمین می‌کنیم بهترین قیمت بلیط هواپیما تهران به طبس را بدست مشتریان عزیز برسانیم.                                                                                                                              دره پر پیچ و خم کال جنی

اقامتگاه عشایری طبس

اقامت بخشی از سفر است که می تواند معمولی یا خاره انگیز باشد. خوشبختانه در بیشتر جاهای ایران اقامتگاه های بومگردی طعم گیرایی به مسافرت خواهد داد. در سفر به طبس بسته به اینکه نزدیک کدام اقامتگاه بومگردی هستید، گزینه های زیادی دارید. یکی از اقامتگاه های متفاوت طبس، اقامتگاه عشایری است. در این بومگردی لذت شبمانی در سیاه چادر و زیر آسمان کویر را تجربه می کنید. این بومگردی نزدیک کال جنی طبس قرار دارد.

بهترین زمان سفر به طبس

مانند بسیاری شهرهای کویری ایران، طبس تابستانی به شدت گرم و بهاری کوتاه دارد. بهترین زمان برای سفر به طبس از اواسط پاییز تا اوایل بهار است. دمای هوا برای گشت و گذار کاملا مطبوع است.

سخن آخر

برای داشتن سفری مطمئن و آسوده به سایت تریپ مراجعه کنید. شما شانس خرید بلیط چارتر و بلیط هواپیما ارزان قیمت را خواهید داشت. همچنین کارشناسان تریپ به صورت 24 ساعته آماده راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما هستند. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.  
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ