علائمی که نشان می دهد افسردگی شما رو به بهبود است

حسام آرین
افسردگی می تواند چیز ناخوشایندی باشد. از فاصله گرفتن از عزیزانتان تا از بین رفتن آرامش خاطر که در طولانی مدت می تواند بسیار خطرناک باشد. گرچه صدمات سنگینی به جسم و از همه مهمتر سلامت روانی شما وارد می کند، اما باید بدانید در صورت عدم توجه و درمان فوری آن حتی می تواند کشنده باشد. نه تنها مهم است علائم افسردگی را تشخیص دهید و آن را از غم و اندوه موقت متمایز کنید بلکه حائز اهمیت است هر از گاهی پیشرفت خود را در روند بهبودی از افسردگی پیگیری کنید.

افسردگی می تواند چیز ناخوشایندی باشد. از فاصله گرفتن از عزیزان تان تا از بین رفتن آرامش خاطر که در طولانی مدت می تواند بسیار خطرناک باشد. گرچه صدمات سنگینی به جسم و از همه مهمتر سلامت روانی شما وارد می کند، اما باید بدانید در صورت عدم توجه و درمان فوری آن حتی می تواند کشنده باشد. نه تنها مهم است علائم افسردگی را تشخیص دهید و آن را از غم و اندوه موقت متمایز کنید بلکه حائز اهمیت است هر از گاهی پیشرفت خود را در روند بهبودی از افسردگی پیگیری کنید.

این نه تنها به شما انگیزه می دهد بلکه به شما احساس موفقیت و خوب شدن حالتان را می دهد. اگر شما یک فرد افسرده هستید و می خواهید بدانید آیا در جهت مثبت پیشرفت کرده اید یا خیر حتما مقاله زیر را بخوانید. گزارش تایمزسوفاندیا در اینجا برخی از علائم نشان دهنده همین موضوع را عنوان کرده است.

خشم کمتر

افسردگی باعث تغییرات ناگهانی خلق و خوی می شود از طغیان شدید احساسات گرفته تا عصبانیت غیرقابل کنترل. فردی که دچار نوسانات خلقی افسردگی است از توانایی تفکر منطقی برخوردار نیست، بنابراین نمی تواند اقدامات خود را استدلال کند. با این حال، هنگامی که شروع به درمان  و طی کردن روند بهبودی می کنید خشم بسیار کمی را تجربه می کنید یا احساس خشم در شما تخلیه می شود. شما منطقی تر می شوید و توانایی دیدن نور را دارید.

تحریک پذیری کمتر

زود آزرده یا ناامید شدن نشانه دیگری از افسردگی است. با این حال، در حالی که روند بهبودی را طی می کنید به احتمال زیاد مثبت تر و شادتر می شوید. برخلاف خود قبلی تان در برابر عقاید مخالف دیگران به جای ابراز ناراحتی آماده گفتگو هستید.

بیشتر بخوانید: حرکت های اصلاحی قوز کمر و راه های جلوگیری از بروز آن

افزایش علاقه به فعالیت های سرگرم کننده

هنگامی که به حالت ذهنی مثبت برگشته اید به احتمال زیاد به انجام فعالیت های مختلف علاقه مند می شوید. این فعالیت های مختلف می تواند انجام سرگرمی های مورد علاقه تان، شکوفایی استعدادهای هنری تان و سفر با دوستان یا خانواده باشد، از فعالیت ها و ماجراهای سرگرم کننده بعد از بهبودی استقبال می کنید.

افزایش تعاملات اجتماعی با دوستان و خانواده

افسردگی می تواند منجر به انزوا و بیگانگی شدید شما شود. فرد کنار سایه خود احساس راحتی بیشتری می کند. با این حال، اگر تصمیم گرفته اید به مسیر زندگی عادی خود برگردید و با افسردگی مقابله کنید در این صورت خواهید دید از حضور دیگران استقبال و با آنها معاشرت می کنید. موارد بیشتری از تعاملات اجتماعی و مهمانی ها دیده می شود و در حضور عزیزانتان احساس راحتی و نشاط خواهید کرد.

بازگشت به کار

بهبودی از افسردگی به معنای بازگشت به حالت عادی و تمایل به انجام کارهای روزمره است که به طور قطع شامل کار شما نیز می شود. هنگامی که شروع به غلبه بر موانع ذهنی خود کردید هیچ چیز نمی تواند شما را از بازگشت به کار و اداره زندگی خود باز دارد.

بیشتر بخوانید: شگفت انگیز ترین ماسک های پوست را می شناسید ؟

رعایت بهداشت شخصی

افسردگی می تواند ما را از بسیاری چیزها محروم کند حتی رعایت بهداشت شخصی یکی از آنهاست. گرچه می تواند احساس ناامیدی و بحران وجودی را تحریک کند، اما ممکن است بخواهید مراقبت از خود و اطرافیان را متوقف کنید. هنگامی که به ارزشمندی وجود خود پی بردید مراقبت از خود و رعایت بهداشت را نیز شروع خواهید کرد.

تهیه وعده غذایی خود

غم و اندوه، اضطراب و افسردگی همه می توانند از نظر روحی و جسمی به شما آسیب وارد کنند. این امر می تواند شما را تنبل کرده و تغییری در انتخاب سبک زندگی تان ایجاد کند. هنگامی که افسرده هستید به احتمال زیاد غذا از بیرون سفارش می دهید یا غذای مانده را می خورید، بنابراین از پخت و پز دوری می کنید. این به نوبه خود بر سلامتی شما تاثیر منفی می گذارد، اما به محض شروع به طی کردن روند بهبودی تغییر ناگهانی را مشاهده خواهید کرد و علاقه و اشتیاق بیشتری در تهیه وعده های غذایی سالم برای خود خواهید داشت.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ