درمان های طبیعی و خانگی برای سفت شدن پستان

حسام آرین
پستان ها در افراد مختلف بسیار متفاوت است اندازه، شکل و رنگ ویژگی هایی هستند که از طریق ژن ها به ارث می رسند، اما در طول زندگی یک زن پستان های او نیز به طور دائم تغییر کرده و رشد می کند. بافت پستان بیشتر از سلول های چربی، بافت غده ای و رباط ها تشکیل […]

پستان ها در افراد مختلف بسیار متفاوت است اندازه، شکل و رنگ ویژگی هایی هستند که از طریق ژن ها به ارث می رسند، اما در طول زندگی یک زن پستان های او نیز به طور دائم تغییر کرده و رشد می کند. بافت پستان بیشتر از سلول های چربی، بافت غده ای و رباط ها تشکیل شده است که از استخوان یقه تا زیر بغل تا وسط قفسه سینه گسترش می یابد. غده هایی به نام لوبول شیر تولید می کنند که زنان برای تغذیه کودکان تازه متولد شده خود استفاده می کنند.

افتادگی و آویزان بودن پستان ها

با گذشت زمان امری طبیعی است که شکل اصلی پستان ها خاصیت کشش و ارتجاعی خود را از دست بدهند و افتاده و شل شوند این امر بسیار رایج است، اما می تواند باعث نگرانی برخی از خانم ها شود. در حقیقت، پتوز پستان اصطلاح پزشکی افتادگی پستان یکی از شایع ترین مواردی است که توسط جراحان پلاستیک درمان می شود. همه افراد توانایی و تمایل به تغییر ظاهر خود را ندارند، اما برای شروع تغییرات مثبت برای بهبود نیم تنه بالای خود نیازی به جراحی نیست. انواع مختلفی از روش های درمانی طبیعی و تغییر در سبک زندگی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری یا به حداقل رساندن اثرات افتادگی پستان ها در پیش بگیرید.

چه عواملی باعث افتادگی پستان ها می شود؟

شایع ترین علت افتادگی پستان به سادگی گذشت زمان است. صرف نظر از اینکه کی باشید و چه لباسی بپوشید زمان و گرانش باعث ضعیف شدن و کشش پوست می شود. با این حال، زنان جوان هم ممکن است افتادگی پستان را تجربه کنند. به غیر از گذشت زمان چندین دلیل دیگر وجود دارد که ممکن است باعث افتادگی پستان ها شود:
حاملگی های چندگانه باعث می شود رباط هایی که از پستان شما پشتیبانی می کنند با افزایش وزن برای حمایت از کودک کشیده و آویزان شوند.
سیگار کشیدن باعث می شود پوست انعطاف پذیری و قدرت خود را از دست بدهد.
پستان های بزرگ تر و سنگین تر به مرور زمان آویزان می شوند.
کاهش شدید وزن شکل قفسه سینه و شکل ظاهری پستان را به شدت تغییر می دهد.
اضافه وزن باعث کشیدگی و افتادگی پوست و بافت پستان می شود.
قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید باعث تجزیه کلاژن و الاستین می شود.
یائسگی باعث تغییرات هورمونی می شود که بر قابلیت ارتجاعی پوست تاثیر می گذارد.
ورزش شدید و زیاد می تواند باعث تجزیه بافت همبند شود.
برخی بیماری ها مانند سرطان پستان و سل بافت و پشتیبانی سینه را ضعیف می کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه می توان سطح کلسترول را حفظ کرد؟

درمان های طبیعی برای رفع افتادگی پستان

شما هرگز نمی توانید اندازه و شکل اصلی پستان ها را به طور کامل بازیابی کنید، اما می توانید اقدامات خاصی را برای بهبود سفت شدن و مقاومت نیم تنه خود انجام دهید. این اقدامات شامل موارد زیر است:
ورزش
رژیم و تغذیه
وضعیت بدن
پشتیبانی و حمایت
ورزش

از آنجا که پستان ها عضله ندارند نمی توانید با ورزش بافت پستان را محکم کنید. با این حال، زیر پستان ها بافت همبند و رشته رشته ای وجود دارد که می تواند برای بهبود نمای کلی قفسه سینه شما با ورزش بهبود یابد. تمرین های مختلف متمرکز بر قفسه سینه برای بهبود نه تنها قدرت عضلات بلکه وضعیت بدن نیز توصیه می شود. برخی از تمرینات معمول برای امتحان کردن عبارتند از:
شنا سوئدی
شنا کردن
پرس سینه
فرهای بازو
رژیم و تغذیه
سعی کنید یک رژیم غذایی متعادل و سالم داشته باشید تا سال های سال سالم، قوی و مقاوم بمانید، همچنین حفظ وزن مناسب برای نوع و وضعیت بدن گزینه مهمی است. اضافه وزن باعث فشار روی بافت پوست شما می شود و وزن اضافی ممکن است بار اضافی را به پستان شما تحمیل کند که باعث افتادگی آنها می شود. علاوه بر رژیم غذایی سالم، تصمیم گیری در مورد سبک زندگی سالم نیز امری ضروری است. استعمال دخانیات برای پوست و سلامت کلی شما مضر است که حتی می تواند منجر به افتادگی پستان ها شود. نکته مهم اطمینان حاصل کنید در طول روز به اندازه کافی آب می نوشید و هیدارته بمانید. آب به همه چیز در بدن شما قدرت می بخشد و نوشیدن کافی آن باعث استحکام پوست، بهبود سفتی و استحکام بافت پستان می شود.

وضعیت و حالت بدنی

وضعیت بد بدن مانند کمر خمیده یا قوز می تواند باعث آویزان شدن پستان ها توسط وزن خود فرد شود و با وارد کردن فشار و تنش بیشتری به بافت پستان افتادگی را تشدید کند. از طرف دیگر، وضعیت خوب بدن به شما یاد می دهد هنگام حرکت در سمتی که کمترین فشار روی رباط ها و عضلات وارد شود موقعیت هایی مناسب برای بدن را متوجه شوید. با صاف نگه داشتن پشت و شانه ها حالت خوب برای توزیع یکنواخت وزن در بدن و محافظت در برابر افتادگی پستان کمک می کند.

پشتیبانی و حمایت

یک سوتین باکیفیت و مناسب به شما کمک می کند تا فشار جسمی و روانی روی بافت ها و عضلات حمایت کننده پستان شما کاهش یابد. در صورت افزایش یا کاهش وزن اطمینان حاصل کنید از سوتین مناسب استفاده می کنید.

چشم انداز

کاملا طبیعی است که افتادگی پستان ها را تجربه کنید. این عارضه می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که از ژنتیک گرفته تا رژیم غذایی و سبک زندگی متفاوت است. با مراقبت کلی بهتر از بدن می توانید قابلیت ارتجاعی و قدرت پوست را در این ناحیه بهبود بخشید که می تواند اثرات افتادگی را به حداقل برساند.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ