چرا نمی توانید تمرکز کنید؟

Shabnam Khesal
کلید تکمیل به موقع و انجام موفقیت آمیز هر کاری تمرکز است. مواقعی وجود دارد که ما در انجام کار خود تجربه و مهارت داریم و از وظایفی که باید انجام دهیم آگاه هستیم با این حال، به دلیل عدم تمرکز نمی توانیم آن را به طور کارآمد انجام دهیم. تمرکز مناسب به شما کمک می کند تا بهترین روش را پیش بگیرید، بین کاری که با تمرکز کامل انجام می دهیم با کاری که در انجام آن تمرکز لازم را نداشتیم تفاوت وجود دارد. عدم تمرکز علی رغم تلاش حداکثری می تواند بهره وری شما را کاهش دهد، همچنین انباشته شدن کارها روی هم باعث ناامیدی شما می شود.
کلید تکمیل به موقع و انجام موفقیت آمیز هر کاری تمرکز است. مواقعی وجود دارد که ما در انجام کار خود تجربه و مهارت داریم و از وظایفی که باید انجام دهیم آگاه هستیم با این حال، به دلیل عدم تمرکز نمی توانیم آن را به طور کارآمد انجام دهیم. تمرکز مناسب به شما کمک می کند تا بهترین روش را پیش بگیرید، بین کاری که با تمرکز کامل انجام می دهیم با کاری که در انجام آن تمرکز لازم را نداشتیم تفاوت وجود دارد. عدم تمرکز علی رغم تلاش حداکثری می تواند بهره وری شما را کاهش دهد، همچنین انباشته شدن کارها روی هم باعث ناامیدی شما می شود. در چنین مواردی یافتن دلایل عدم توانایی شما در تمرکز بسیار مهم می شود. وقتی دلیل عدم تمرکز خود را بدانید بازیابی تمرکز بسیار راحت تر می شود.
به گزارش تایمزسوفاندیا، در اینجا چند دلیل متداول وجود دارد که نشان می دهد چرا نمی توانید تمرکز کنید:

کمبود خواب

همه گیری ویروس کرونا روال معمول زندگی همه ما از جمله الگوی خواب را تغییر داده است. برخی اوقات حجم زیاد کار می تواند ریتم خواب شما را به هم بریزد. مسئله این است که وقتی خواب کافی ندارید مغز قادر به استراحت نیست. بدون استراحت مغز شما نمی تواند با تمام ظرفیت خود فعالیت کند که می تواند منجر به بروز برخی علائم قابل مشاهده مانند خستگی و بی قراری شود، همچنین می تواند بر توانایی تمرکز ما تاثیر بگذارد و در نتیجه منجر به کاهش بهره وری می شود.

انجام چند کار به طور همزمان

چند وظیفه ای کاری غیر معمول نیست. در واقع کار ناشی از فرهنگ خانگی انجام چند وظیفه ای را به نیاز حداکثر استفاده از ساعت تبدیل کرده است، اما وقتی این کار را می کنیم انرژی ذهنی ما تقسیم می شود و اولویت بندی را برای ما دشوار می کند و منجر به مسئله عدم تمرکز می شود. از آنجا که نمی توانیم توجه کامل خود را به یک مورد اختصاص دهیم منجر به تاخیر در انجام همه کارها می شود، بنابراین برای رفع این معضل می توانید درست برنامه ریز کنید و با یادداشت کارهای روزانه خود به مدیریت بهتر انجام کارهایتان کمک کنید.

حواس پرتی در محیط

از برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود که روی صفحه تلویزیون پخش می شود تا هر 5 دقیقه وزوز تلفن شما هر یک از این صداها می تواند حواس شما را پرت کند. اگر چنین باشد هر چقدر هم تلاش کنید نمی توانید تمرکز کنید زیرا چیزی به طور دائم باعث حواس پرتی شما می شود، بنابراین فضایی ایجاد کنید که عاری از هر نوع گونه حواس پرتی باشد به عنوان مثال شما می توانید روی یک میز و صندلی مناسب مطالعه سرمایه گذاری کنید تا به شما در ایجاد آن محیط اداری کمک کند.

زمینه های بهداشت روان

اگر همه چیز را از نشستن در محیط مناسب تا تمرکز همزمان روی یک چیز امتحان کرده اید و جواب نمی دهد به این معنی است که چیز جدی تری وجود دارد. اگر  عدم تمرکز شما با عواملی مانند ترس، افسردگی، تغییرات خلقی و احساسات منفی همراه باشد باید به پزشک مراجعه کنید. اجازه ندهید برچسب های مربوط به مسائل بهداشت روانی شما را از رفتن به پزشک متوقف کند. هنگامی که روی سلامت روان خود کار کنید متوجه بهبود تمرکز خود خواهید شد.
مترجم: الهه زارعی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ