سندرم تخمدان پلی کیستیک چیست ؟ / مکمل های مفید برای زنان مبتلا به این بیماری

Shabnam Khesal
طی چند سال گذشته موارد ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) به طور چشمگیری در سراسر جهان افزایش یافته است. وضعیت هورمونی که از هر 5 زن یک نفر را در سن باروری فقط در هند تحت تاثیر قرار داده که به مشکلی در زمینه تولیدمثل و باروری تبدیل شده است. افزایش وزن، ریزش مو، آکنه و پریود نامنظم از دیگر علائم این بیماری هستند که زندگی افرادی که از سندرم تخمدان پلی‌کیستیک رنج می برند را سخت تر می کند.
طی چند سال گذشته موارد ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) به طور چشمگیری در سراسر جهان افزایش یافته است. وضعیت هورمونی که از هر 5 زن یک نفر را در سن باروری فقط در هند تحت تاثیر قرار داده که به مشکلی در زمینه تولید مثل و باروری تبدیل شده است. افزایش وزن، ریزش مو، آکنه و پریود نامنظم از دیگر علائم این بیماری هستند که زندگی افرادی که از سندرم تخمدان پلی‌کیستیک رنج می برند را سخت تر می کند.

غذاهای سرشار از مواد مغذی برای سلامتی مفید است

سندرم تخمدان پلی‌کیستیک در واقع یک بیماری جدی است، اما غیرقابل کنترل نیست. با داشتن یک رژیم غذایی کاملا برنامه ریزی شده همراه با تمام مواد مغذی ضروری می توانید هورمون ها را متعادل کرده و سیستم داخلی را حفظ کنید. 4 ماده غذایی خاص برای افرادی که با سندرم تخمدان پلی‌کیستیک دست و پنجه نرم می کنند حیاتی است. این مواد مغذی در غذاها یافت می شوند، اما برای اطمینان از مصرف کافی آنها می توان مکمل های آنها را نیز با مشورت یک متخصص مصرف کرد. به گزارش تایمزسوفاندیا، دوز مصرف مکمل به شرایط فرد بستگی دارد که پزشک می تواند در این زمینه به بیمار کمک کند.

اینوزیتول یا مایو اینوزیتول

اینوزیتول که طور دقیق تر به عنوان مایواینوزیتول شناخته می شود ماده ای ویتامین مانند است که در چندین گیاه و حیوان یافت می شود حتی می توان آنها را به صورت مصنوعی در آزمایشگاه نیز تولید کرد. مکمل های این ویتامین که به طور طبیعی در طالبی، مرکبات، لوبیا، برنج قهوه ای، ذرت و کنجد و سبوس گندم یافت می شود به درمان طیف وسیعی از بیماری ها از جمله اختلالات متابولیکی و خلقی کمک می کنند. در مورد سندرم تخمدان پلی‌کیستیک نیز ضمن کمک به بهبود عملکرد تخمدان پریودها را عادی و منظم و بارداری را آسان تر می کند.

امگا 3

امگا 3، اسید چرب ضروری از خانواده چربی های اشباع نشده است. مصرف منظم اسیدهای چرب امگا 3 با چندین فواید برای سلامتی مانند کاهش خطر بیماری های التهابی و افسردگی همراه است. در بیماران مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک به افزایش متابولیسم گلوکز و بهبود لپتین کمک می کند که در نهایت با کاهش حس گرسنگی منجر به کاهش وزن می شود. منابع طبیعی غنی از امگا 3 شامل روغن ماهی، ماهی چرب، روغن تخم کتان و گردو است.

کروم

کروم ماده مغذی مهم مورد نیاز برای متابولیسم قند و چربی است. ضمن کاهش سطح قند خون حساسیت به انسولین را نیز افزایش می دهد. مصرف روزانه توصیه شده این ماده غذایی به 50 تا 200 میلی گرم محدود می شود. با این حال، این ماده معدنی در دوزهای کم در بسیاری از غذاها یافت می شود، بنابراین بیشتر افراد به مکمل ها اعتماد می کنند. از برخی از منابع طبیعی کروم می توان به صدف، کلم بروکلی و آجیل اشاره کرد.

استیل ‌سیستئین

استیل سیستئین که به عنوان استیل سیستئین ان نیز شناخته می شود فرم مکمل اسید آمینه سیستئین است که توسط بدن برای ساخت آنتی اکسیدان ها استفاده می شود. به علاوه به افزایش باروری و کاهش مقاومت به انسولین در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک نیز کمک می کند. این ماده غذایی را می توان به طور طبیعی در لوبیا، عدس، اسفناج، موز، ماهی قزل آلا و ماهی تن یافت، اما بیشتر افراد مکمل ها را برای افزایش مصرف سیستئین انتخاب می کنند.
مترجم: الهه زارعی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ