روش صحیح خوردن گردو برای تاثیر بیشتر روی سلامتی

حسام آرین
گردو، یکی از مغزهای مشهور برای تقویت حافظه و عملکرد مغز سرشار از فیبر، ویتامین ها، کربوهیدرات ها، پروتئین و آهن است. این خواص گردو را به یک افزودنی فوق العاده سالم به رژیم روزانه تبدیل می کند به ویژه اگر به روش صحیح خورده شود فواید بیشماری برای سلامتی به همراه دارد. به گزارش تایمزسوفاندیا، در ادامه راهی درست برای خوردن گردو برای بهره مندی از […]

گردو، یکی از مغزهای مشهور برای تقویت حافظه و عملکرد مغز سرشار از فیبر، ویتامین ها، کربوهیدرات ها، پروتئین و آهن است. این خواص گردو را به یک افزودنی فوق العاده سالم به رژیم روزانه تبدیل می کند به ویژه اگر به روش صحیح خورده شود فواید بیشماری برای سلامتی به همراه دارد. به گزارش تایمزسوفاندیا، در ادامه راهی درست برای خوردن گردو برای بهره مندی از حداکثر فواید آن برای شما توضیح داده می شود.

روش درست مصرف گردو

هنگامی که نوبت به مصرف این مغز فوق العاده سالم می رسد هیچ راه درست یا غلطی وجود ندارد. فقط گنجاندن گردو به هر شکل در رژیم غذایی برای سلامتی شما بسیار مفید است، اما در اینجا بهترین روش مصرف آن توضیح داده شده است. گردوها را به مدت یک شبانه روز خیس کنید سپس صبح آنها را بخورید، این یکی از بهترین های روش های خوردن آن است. برای این کار 2 تا 4 عدد گردو را در یک طرف آب خیس کنید و صبح روز بعد نخستین چیزی که می خورید این گردوها باشد. مصرف گردوهای خیسانده شده علاوه بر کمک به کاهش کلسترول هضم آن را در مقایسه با گردوی معمولی آسان تر می کند، برای بدن نیز جذی مواد مغذی از این نوع گردو راحت تر است.

فواید مصرف گردو خسیاند شده

گردو برای بیماران مبتلا به دیابت مفید است

بسیاری از مطالعات نشان می دهد خوردن گردوی خیس خورده به صورت روزانه به کنترل دیابت کمک می کند، بنابراین برای افرادی که از دیابت نوع 2 رنج می برند گزینه بهتری است.

گردو از سرطان جلوگیری می کند

گردو سرشار از آنتی اکسیدان است که از رشد سلول های سرطانی در بدن جلوگیری می کند. به علاوه، گردو یک قسمت اساسی از یک رژیم غذایی ضد سرطان است.

گردو به کنترل استرس کمک می کند

گردو منبع غنی اسیدهای چرب امگا 3 است، بنابراین گنجاندن آن در رژیم روزانه به مقابله با افسردگی و استرس کمک می کند، همچنین گردوی خیس خورده برای تقویت روحیه نیز عالی است.

گردو کاهش وزن را تقویت می کند

گردو منبع خوبی از کلسیم، پتاسیم، آهن، مس و روی است. مصرف گردو خیس شده با افزایش متابولیسم بدن به کاهش وزن بیشتر کمک می کند، همچنین گردو دارای چربی های خوبی است که باعث می شود فرد احساس سیری بیشتری کند و این کار با جلوگیری از پرخوری به کاهش وزن کمک می کند.

گردو به خواب بهتر کمک می کند

گردو ترکیبی به نام ملاتونین دارد که به شما در خواب بهتر کمک می کند. اگر صبح و قبل از خواب گردوی خیس خورده بخورید خواب بهتری خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: هر چند وقت یک بار خود را وزن کنیم؟

گردو استخوان ها و دندان های شما را قوی تر می کند

گردو منبع غنی از اسیدهای چرب سالم و منیزیم است که سلامت و استحکام استخوان ها و دندان های شما را تضمین می کند.

گردو رشد مو را تقویت می کند

گردو دارای ویتامین B7 است که برای رشد موهای شما گزینه بسیار مفیدی است. خوردن گردوی خیس خورده در صبح موهای شما را محکم و بلند می کند.

گردو سطح کلسترول را کاهش می دهد

مصرف گردوی خیسانده با کمک به کاهش سطح کلسترول LDL کمک می کند که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ