تقویت عضله قلب با راه های ساده و طبیعی

حسام آرین
بیماری قلبی یکی از دلایل عمده مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شود که البته با تغییر در شیوه زندگی و مدیریت عوامل خطر زا قابل پیشگیری است. یکی از بهترین روش ها برای تقویت  عضله قلب ورزش کردن است که علاوه بر تامین سلامت قلب و عضله های آن برای سایر اندام های بدن نیز مفید است.

بیماری قلبی یکی از دلایل عمده مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شود که البته با تغییر در شیوه زندگی و مدیریت عوامل خطر زا قابل پیشگیری است. یکی از بهترین روش ها برای تقویت  عضله قلب ورزش کردن است که علاوه بر تامین سلامت قلب و عضله های آن برای سایر اندام های بدن نیز مفید است.

بر اساس نتایج 2 مطالعه جدید ورزش باعث افزایش رشد سلول های جدید عضلانی و رگ های خونی در عضلات ضعیف شده افراد مبتلا به نارسایی قلبی می شود، بنابراین اگر فردی نارسایی قلبی دارد فعالیت بدنی و ورزش سلامت وی را بهبود می بخشد. ورزش توانایی و کارآیی عضله های قلب را افزایش می دهد و الگوهای معکوس آسیب عضلانی را که در نارسایی قلبی رایج است، تغییر می دهد. در نارسایی مزمن قلب این اندام حیاتی نمی تواند خون کافی را به اندام های دیگر بدن منتقل کند. افراد مبتلا به نارسایی قلبی در عضلات دچار تغییراتی در سطح سلولی می شوند که باعث ضعف، مستعد خستگی و در مراحل بعدی منجر به جمع شدن عضلات می شود. به گزارش ساینس دیلی، در ادامه برخی راهکارها برای تقویت قلب و عضله آن عنوان شده که با رعایت آنها می توانید به سلامت و تقویت قلب کمک کنید.

ورزش کنید

قلب عضله است و مانند هر ماهیچه دیگری ورزش و فعالیت بدنی آن را تقویت می کند. نخستین قدم تعیین هدف ضربان قلب است، سپس فعالیتی را در برنامه روزانه خود قرار دهید که ضمن لذت بردن از آن در طولانی مدت نیز به آن پایبند باشید.

سیگار کشیدن را ترک کنید

ترک عادت سیگار کشیدن سخت است، اما اگر بدانید یکی از دلایل بزرگ آن ارتباط با بیماری های قلبی است به طور قطع سیگار کشیدن را متوقف خواهید کرد.

کاهش وزن

کاهش وزن چیزی فراتر از رژیم و ورزش است. در کاهش وزن علاوه بر کم کردن وزن روی مواد غذایی سالم و مفید برای بدن متمرکز می شوید.

غذاهای سالم برای قلب بخورید

ماهی قزل آلا و گوآکامول دارای چربی های مفید برای قلب هستند. برای بهره مندی از حداکثر فواید آن باید ماهی قزل آلا را کنار سبزی ها بخورید، گوآکامول نیز یک پیش غذای عالی و سالم برای قلب است.

شکلات را فراموش نکنید

شکلات به سلامت قلب کمک می کند، اما در نظر داشته باشید با وجود مزیت آن برای سلامت قلب در خوردن آن اعتدال را در نظر داشته باشید و زیاده روی نکنید. کاکائو، ماده اصلی شکلات دارای آنتی اکسیدان هایی است که ثابت شده ضمن کاهش کلسترول بد باعث بهبود عملکرد لخته شدن خون می شود.

بیشتر بخوانید: برای کسانی که فکر می کنند شکلات سفید، شکلات واقعی نیست / از مزایای شکلات سفید بیشتر بدانیم

پرخوری نکنید

اگرچه این توصیه به طور عمده در ایام تعطیلات صورت می گیرد، اما زمانی مرگ و میر ناشی از حملات قلبی به لطف مصرف مقدار زیادی غذا و وسوسه افزایش می یابد باید این توصیه را به تمام طول سال بسط داد. زیاده روی در خوردن غذا منجر به موارد زیر می شود:

انتقال خون از قلب به دستگاه گوارش

ریتم سریع تر و نامنظم قلب که منجر به حمله یا نارسایی قلبی می شود

استرس نداشته باشید

بیش از هزار و 400 پاسخ بیوشیمیایی از جمله افزایش فشار خون و ضربان سریع تر قلب نسبت به استرس وجود دارد. اگر استرس خود را کنترل نکنید میزان زیاد آن شما را در یک چرخه استرس گیر می اندازد، بنابراین برای مدیریت استرس خود از راهکارهایی مانند انجام یوگا، مراقبه و مدیتیشن استفاده کنید.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ