درمان خانگی طب آیورودا برای کرونا

حسام آرین
در حالی که واکسیناسیون برای عموم آغاز شده، اما فرآیند اینکه همه افراد یک جامعه علیه ویروس کرونا واکسینه شوند زمان بر است، بنابراین هنوز هم رعایت پروتکل های بهداشتی برای عدم ابتلا و آلودگی به این ویروس الزامی است. تب، سرفه و خستگی به عنوان رایج ترین علائم مرتبط با عفونت ویروس کرونا شناخته می شوند، اما مواردی وجود دارد که افراد می توانند […]

در حالی که واکسیناسیون برای عموم آغاز شده، اما فرآیند اینکه همه افراد یک جامعه علیه ویروس کرونا واکسینه شوند زمان بر است، بنابراین هنوز هم رعایت پروتکل های بهداشتی برای عدم ابتلا و آلودگی به این ویروس الزامی است. تب، سرفه و خستگی به عنوان رایج ترین علائم مرتبط با عفونت ویروس کرونا شناخته می شوند، اما مواردی وجود دارد که افراد می توانند در خانه برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود و بهبودی سریع انجام دهند. در حالی که افرادی که دچار عوارض جدی ناشی از این ویروس هستند باید تحت نظر متخصص باشند. علائم خفیف با قرنطینه در خانه و تقویت سیستم ایمنی بدن با برخی از راهکارهای ساده امکان پذیر است. به گزارش تایمزسوفاندیا، رخا رادهامونی، متخصص طب آیورودا درمان های خانگی برای علائم خفیف کرونا را توضیح داده است.

هیدراته بمانید

دکتر رادهامونی پیشنهاد می کند آب گرم همراه با زنجبیل خشک و برگ های ریحان مقدس بنوشید. برای تهیه این معجون معجزه آسا مقداری آب را با یک تکه زنجبیل خشک بجوشانید تا به نصف مقدار آن برسد سپس مقداری برگ ریحان مقدس به آن اضافه کرده و آن را چند بار در روز بنوشید.

غذای مقوی بخورید

وعده های غذایی تازه، پخته و گرم بخورید. در وعده ناهار و شام خود حتما برنج یا سوپ بدون هیچ نمک و روغنی در نظر بگیرید. در نظر داشته باشید پرخوری نکنید در واقع بعد از هر وعده غذایی معده را نیمه خالی نگه دارید و شام را حتما قبل از ساعت 7 عصر بخورید.

از ادویه ها غافل نشوید

همه ما می دانیم ادویه های هندی قدرت بهبودی دارند، بنابراین ادویه هایی مانند دارچین، فلفل، هل، زردچوبه، زنجبیل و میخک را به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

خواب با کیفیت داشته باشید

بدون هیچ مشکلی هر شب 8 ساعت بخوابید، سعی کنید در طول روز نخوابید و هنگام خواب در شب تمام موارد برای ایجاد آرامش و داشتن خواب با کیفیت را در نظر داشته باشید.

درباره خوردن میوه محتاط باشید

اگر بدون علامت هستید میوه هایی مانند انار و انگور را بخورید، اما اگر علائم دارید مصرف میوه را به طور کامل حذف کنید.

سبزی ها را اینگونه بخورید

سبزیجات کاملا پخته شده بخورید و از مصرف سبزیجات و سالاد خام پرهیز کنید. از مصرف سبزیجات تلخ مانند کدو تلخ، کدو خاکستر و غیره غافل نشوید و مصرف بادمجان ها، گوجه فرنگی، سیب زمینی و فلفل دلمه ای را کاهش دهید.

آرام باشید

با دوستان و اعضای خانواده صحبت کنید، کتاب بخوانید، به موسیقی آرامش بخش گوش دهید و کاری انجام دهید که به شما در جهت آرامش و سلامتی کمک می کند، مدیتیشن را در برنامه روزانه خود نیز بگنجانید. در نظر داشته باشید از استعمال سیگار و الکل خودداری کنید.

ورزش نکنید

اگر علائم دارید و احساس خستگی یا کوفتگی می کنید به هیچ وجه فعالیت بدنی انجام ندهید فقط 30 دقیقه در روز پرانایاما را انجام دهید.

از گیاهان غافل نشوید

طب آیوردا مصرف قرص گودوچی با دوز هزار میلی گرم در روز را بسیار توصیه می کند.

اگر سرفه می کنید روزی 3 تا 4 بار یک قاشق غذاخوری عسل با پودر فلفل سیاه بخورید.

برای درد گلو و گرفتگی غرغره آب گرم با نمک صورتی و پودر زردچوبه را انجام دهید.

جوشانده گیاهی بخورید

اگر گرفتگی دارید قبل از وعده های غذایی 2 بار در روز از این جوشانده گیاهی استفاده کنید:

2 لیوان آب را بجوشانید و 2 قاشق غذاخوری تریکاتو چورنا (مخلوط پودر زنجبیل خشک، پودر فلفل و پودر فلفل بلند به نسبت 1: 1: 1) اضافه کنید. مخلوط را بجوشانید تا مقدار آن به نصف کاهش یابد سپس برگ های ریحان مقدس و شکر زرد را به آن اضافه کنید.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ