کشف علائم جدید ویروس کرونا

Shabnam Khesal
در حالیکه بدترین ویروس کرونا پشت سر ما قرار دارد فهرست علائم مرتبط با عفونت ویروسی هر روز در حال افزایش است. از سوی دیگر ویروس به روش های مختلف روی افراد تاثیر می گذارد و علائم تنفسی تنها مواردی نیستند که باید مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرند.
در حالیکه بدترین ویروس کرونا پشت سر ما قرار دارد فهرست علائم مرتبط با عفونت ویروسی هر روز در حال افزایش است. از سوی دیگر ویروس به روش های مختلف روی افراد تاثیر می گذارد و علائم تنفسی تنها مواردی نیستند که باید مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرند. علاوه بر علائم رسمی ذکر شده عفونت توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها “CDC“، برخی از علائم ناآشنا و جدید نیز توسط پزشکان کشف شده است که در حال حاضر نیاز به توجه دارند. به گزارش تایمزسوفاندیا، پزشکان معتقدند برخی از علائم در مواردی که از ماه گذشته گزارش شده به طور فزاینده ای در حال ظهور است.

زخم های دهان

در حالی که زبان کووید، یک علامت استثنایی و عجیب و غریب در ارتباط با عفونت ویروسی است پزشکان در حال حاضر شاهد افزایش تعداد مواردی هستند که با علائمی مانند زخم دهان، بثورات، برجستگی ها که همزمان با سایر علائم ویروس کرونا از جمله تب، سرفه و خستگی خود را نشان می دهند. اگرچه این علائم گیج کننده و ناخوشایند هستند، اما علائم التهاب در زبان یا سایر تغییرات غیرمعمول روی آن باید نشانه نگرانی باشد و مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد، همچنین مشکلات زبان به دلیل سندرم کاوازاکی، یک عارضه التهابی نادر مربوط به ویروس کرونای شدید در کودکان که بر جریان خون و عملکرد حیاتی تاثیر می گذارد نیز ایجاد می شود. از درد، تغییر رنگ، تورم، احساس سوزش یا تغییر بافت اگر به هر طریقی مشکوک به قرار گرفتن در معرض ویروس هستید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

انگشتان کووید

افزایش موارد تورم در پوست، انگشتان دست و پا در سراسر جهان گزارش شده که به یک نگرانی برای متخصصان تبدیل شده است. این علائم که به عنوان علائم انگشتان دست و پای کووید شناخته می شود یکی دیگر از علائم نادر عفونت است که باید مراقب آن باشید. در واقع، پزشکان در حال حاضر مشاهده می کنند بسیاری از افرادی که کرونا مثبت هستند فقط در طول عفونت خود این علامت پوستی را تجربه می کنند و در معرض خطر تشخیص اشتباه قرار می گیرند، همچنین مطالعات نشان می دهد بثورات و تورم نیز علائم اصلی عفونت در کودکان کوچک تر است که علائم مختلف آنها را نسبت به بزرگسالان نشان می دهد. نتیجه التهاب در بدن ناشی از انتشار ویروس انگشتان کووید باعث تورم، ضایعات و تغییر رنگ انگشتان دست و پا می شوند که شبیه به سرمازدگی و یخ زدگی زمستانی است.

بیشتربخوانیم:علائم خطرناک کرونا را بشناسید

کهیر

ظهور ناگهانی بثورات یا برجستگی پوستی که ساعت ها ادامه دارد نیز می تواند نشانه ابتلا به ویروس کرونا در روزهای اولیه باشد. این علائم نه تنها ارائه دیگری از علائم ویروس کرونا مربوط به پوست است بلکه برخی اوقات طولانی تر باقی می ماند حتی پس از مبارزه با عفونت هفته ها نیز ادامه دارد. بر اساس نتایج مطالعات موردی کهیر روی پوست از کف دست شروع شده و به آرامی به سایر قسمت های پوست گسترش می یابد. در بسیاری از موارد باعث تورم حاد در قسمت های حساس مانند پلک ها و لب ها نیز می شود.

لخته شدن غیرطبیعی خون

لخته شدن خون یک عارضه جانبی فزاینده است که توسط بیماران آلوده به ویروس کرونا گزارش می شود. در حال حاضر مشخص شده است کرونا ویروس سندرم حاد تنفسی 2 به سرعت در بدن پخش می شود و با لخته شدن رگ های خونی روند جریان سالم خون را از طریق وریدها مختل می کند، همچنین لخته شدن خون بیماران جوان و سالم را حتی در صورت نداشتن علائم شدید نیز تحت تاثیر قرار می دهد. در مواردی این لخته های خون می توانند به طور غیرمنتظره ای عمل کنند. رگ های خونی را خفه کرده و عملکرد اندام های حیاتی از جمله قلب، کلیه ها، کبد را مختل کنند. در حالی که هیچ روش مطمئنی برای بررسی لخته شدن وجود ندارد پزشکان به مردم هشدار می دهند پارامترهای حیاتی خود مانند سطح قند و فشار خون را بررسی کنند و به دنبال علائم التهاب باشند.

PASC

در حالی که تاثیر کووید طولانی عمیق است دانشمندان نام جدیدی برای بیماری پس از ابتلا و خستگی دارند که بیماران مبتلا به کرونا را از طریق دوره عفونت یعنی PASC تحت تاثیر قرار می دهد. عوارض پس از عفونت حاد عفونت کرونا ویروس سندرم حاد تنفسی 2 یا PASC می تواند علائمی طولانی مدت را برای بیمارانی ایجاد کند که روند بهبودی برای آنها سخت می کند. متخصصان معتقدند زنان و افراد سن بالاتر مستعد ابتلا به بیماری های خستگی حاد، خستگی و علائم ویروسی مرتبط هستند.

مترجم: الهه زارعی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ