راه های جلوگیری از بروز علائم پیری بدن

حسام آرین
آیا شلوار شما تنگ شده و دیگر اندازه تان نیست؟ آیا هنگامی که دیگران شما را به تفریح و سرگرمی دعوت می کنند با عذر و بهانه دعوت آنها را رد می کنید؟ آیا دیگر نمی توانید کیسه های خرید خود را بلند کنید؟ اگر پاسخ به این سوال ها بله است پس در نتیجه بدن پیامی […]

آیا شلوار شما تنگ شده و دیگر اندازه تان نیست؟ آیا هنگامی که دیگران شما را به تفریح و سرگرمی دعوت می کنند با عذر و بهانه دعوت آنها را رد می کنید؟ آیا دیگر نمی توانید کیسه های خرید خود را بلند کنید؟ اگر پاسخ به این سوال ها بله است پس در نتیجه بدن پیامی را به شما ارسال می کند. همه این موارد نشانه سرعت گرفتن روند پیری در بدن است، افزایش چربی و سایز دور کمر و کاهش توانایی در حمل کیسه های خرید با افزایش خطر از دست دادن سلامتی مرتبط است. به گزارش تایمزسوفاندیا، در اینجا در مورد اینکه چه چیزی باعث تسریع روند پیری می شود و چه چیزی به آهسته شدن آن کمک می کند توضیح داده می شود.

غذا خوردن آگاهانه را تمرین کنید

با افزایش سن مصرف غذاهای سرشار از فیبر مانند میوه ها و سبزیجات، بلغور جو دوسر، آجیل و حبوبات به سلامت روده کمک می کنند. علاوه بر این، فیبر با کمک به پایین نگه داشتن سطح کلسترول به مدیریت سطح قند خون نیز کمک می کند، همچنین برای سالم نگه داشتن مغز و توانایی های آن غذاهای سرشار از فولات و ویتامین های گروه B بخورید. سعی کنید غذاهای حاوی غلات کامل بیشتر بخورید زیرا باعث سلامت قلب و جلوگیری از بروز بیماری هایی مانند سرطان می شود. غذاهای رایج حاوی غلات کامل شامل کینوا، آرد گندم و حبوبات است.

خود را هیدراته نگه دارید

بدن به طور عمده از آب تشکیل شده است. محروم کردن بدن از آب می تواند عملکردش را مختل کرده و روند پیری را تسریع ببخشد، همچنین با افزایش سن احساس تشنگی کاهش می یابد به این معنی که مدت زمان بیشتری طول می کشد تا متوجه شوید سطح مایعات در بدن کاهش یافته است. آب ضمن کمک به کنترل دمای بدن روحیه و تمرکز شما را در بین موارد دیگر بهبود می بخشد. برای نوشیدن آب کافی می توانید از روش های یادآوری یا برنامه ها کمک بگیرید.

به ورزش و فعالیت ادامه دهید

برای داشتن بدن و ذهنی سالم فعالیت بدنی گزینه بسیار مهمی است. ورزش باعث سلامت استخوان ها و مفاصل می شود. به علاوه، با کمک به کنترل فشار خون به شما در مدیریت استرس کمک می کند و احتمال بیماری قلبی را کاهش می دهد، همچنین در مدیریت بیماری های مزمن مانند دیابت و آرتروز نقش بسزایی ایفا می کند، بنابراین یک فرد سالم باید حداقل 150 دقیقه ورزش در هفته را هدف قرار دهد.

با پزشک در مورد مصرف مکمل ها و ویتامین ها مشورت کنید

اگر فرد سالم خواری هستید به احتمال زیاد به مصرف مکمل ها نیاز ندارید، اما برای اطمینان از کمبود ویتامین یا ماده معدنی خاص آزمایش بدهید. با پزشک خود درباره نیاز بدنتان به مصرف مکمل ها و ویتامین ها مشورت کنید، همچنین هنگام آغاز روند پیری بدن کلسیم بیشتری از دست می دهد که شرایطی مانند پوکی استخوان را به ویژه در زنان پس از یائسگی شایع می کند، بنابراین زیر آفتاب قدم بزنید، ماهی سالمون و ساردین بخورید تا ویتامین D مورد نیاز بدن را که برای حفظ ایمنی و سلامت روان گزینه ضروری است بدست آورید، همچنین به جذب کلسیم کمک می کند.

استرس خود را مدیریت کنید

اگر شغل، رابطه یا هر چیز دیگری باعث استرس شما می شود آن را مدیریت کنید. تحقیقات نشان می دهد استرس ناشی از کار اثر مضر بر دی ان ای حیاتی در سلول ها می گذارد و افرادی که استرس مربوط به شغل دارند کوتاه ترین تلومرها را دارند که سلول را تخریب کرده یا از بین می برد. کوتاه شدن تلومر مربوط به بیماری پارکینسون، دیابت نوع 2، بیماری های قلبی عروقی و سرطان است.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ