بهترین مکمل غذایی برای آقایان را بشناسید

Shabnam Khesal
گاهی اوقات علی رغم مصرف غذاهای پرکالری افراد بخصوص مردان در طول روز احساس خستگی دارند. برای رفع این احساس خمودگی و خستگی می‌توان از مکمل ‌های تغذیه‌ای استفاده کرد. این مکمل ها برای تقویت قوای جسمی و جنسی کارآمد هستند. مکمل‌های بسیاری برای تقویت قوای جنسی و جسمی مردان وجود دارد که در این […]
گاهی اوقات علی رغم مصرف غذاهای پرکالری افراد بخصوص مردان در طول روز احساس خستگی دارند. برای رفع این احساس خمودگی و خستگی می‌توان از مکمل ‌های تغذیه‌ای استفاده کرد. این مکمل ها برای تقویت قوای جسمی و جنسی کارآمد هستند. مکمل‌های بسیاری برای تقویت قوای جنسی و جسمی مردان وجود دارد که در این مقاله به اهمیت مصرف و مهم‌ترین مواد مغذی موجود در این مکمل‌ها می‌پردازیم.

مکمل آقایان

ژنتیک، اقلیم، سبک زندگی و مواد غذایی در دسترس، همگی عوامل تعیین کننده برای نیازهای منحصربفرد تغذیه‌ای ست. به عنوان مثال، اگر فردی هر روز سبزیجات مصرف کند؛ احتمالاً سطح پتاسیم بالایی دارد. اما اگر همان فرد به ندرت در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرد، ممکن است از کمبود ویتامین D رنج ببرد. به همین دلیل، مصرف مولتی ویتامین همیشه بهترین گزینه برای رفع نیازهای بدن نیست. بلکه انتخاب مکمل مناسبی که برای بتواند تمام مواد مغذی مورد نیاز فرد را پوشش دهد، ارجحیت دارد. فاکتورهای دیگری نیز در تعیین نوع مکمل آقایان تاثیر گذارند. به عنوان مثال سابقه خانوادگی، میزان فعالیت و استرس. علاوه بر این، متغیرهایی مانند مصرف الکل، کافئین و حتی مسافرت نیز می توانند در این امر نقش داشته باشند. مثلاً افرادی که بیش از حد الکل مصرف می کنند، در معرض خطر کمبود ویتامین B هستند.  پس پس لازم است هنگام خرید مکمل آقایان حتما به این نکات توجه کنید.   مواد مغذی ضروری در مکمل های آقایان انسان حداقل به 30 ویتامین و ماده معدنی به علاوه تعداد انگشت شماری از مواد مغذی _که توسط بدن تولید نمی شود اما باید از منابع خارجی تأمین شوند_ احتیاج دارد. این مواد مغذی به عنوان کوفاکتور یا کوآنزیم برای فرآیندهای متابولیکی عمل می کنند. به عنوان مثال منیزیم عامل تولید 500 آنزیم است و 2000 پروتئین واسطه به روی هستند. بیشتر مواد مغذی لازم برای بقا مانند منیزیم، سلنیوم، ویتامین هایC ، D و K و اسیدهای چرب امگا 3 برای افزایش سلامتی در کهولت سن مورد نیاز هستند. مردانی که در گروه سنی 19 تا 17 سال قرار دارند؛ باید روزانه مقادیر مکفی از ویتامین‌ها و مواد معدنی زیر را از طریق رژیم غذایی یا مصرف مکمل دریافت کنند:
  • ویتامین A: که برای سلامت پوست، چشم و سیستم ایمنی لازم است.
  • ویتامین C: که برای تقویت سیستم ایمنی بدن و تولید کلاژن ضروری است.
  • ویتامین های گروه B: که در متابولیسم انرژی و تولید گلبول های قرمز خون نقش دارد.
  • کلسیم، منیزیم، ویتامین D، ویتامین K و روی: برای حفظ سلامت استخوان ها حیاتی هستند.
  • ویتامین E و سلنیوم: به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب کمک می کند.
زیرا این عناصر برای سلامت پوست، چشم و سیستم ایمنی و تولید کلاژن ضروری هستند. مردان به مقادیر بیشتری “روی” در رژیم غذایی خود نیاز دارند. زیرا این عنصر حفظ سلامت پروستات ضروری است. همچنین مردان معمولاً برخلاف زنان در سنین باروری احتیاج به مقادیر اضافی آهن ندارند. از این رو باید این عناصر را از مواد غذایی یا مکمل های تغذیه‌ای دریافت کنند. چرا مردان باید مولتی ویتامین مصرف کنند؟ مصرف مولتی ویتامین‌ها بخصوص در آقایان، راهی عالی برای از بین بردن شکاف تغذیه‌ای است. رژیم غذایی نمی‌تواند تمام نیازهای تغذیه‌ای را تامین کند. بنابراین مصرف مولتی ویتامین راهی عالی برای تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن است. مولتی ویتامین ها حاوی مواد مغذی اساسی هستند که موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شوند و در مبارزه با التهاب و عفونت ها به بدن کمک می‌کنند. مطالعات بسیاری گواه این مسئله است که مصرف مولتی ویتامین در پیشگیری از ابتلا مردان به سرطان موثر است. نیاز تغذیه‌ای مردان و زنان متفاوت است. به عنوان مثال مردان به مقادیر بیشتری "روی" نیاز دارند. زیرا این عنصر حفظ سلامت پروستات ضروری است. همچنین مردان معمولاً برخلاف زنان در سنین باروری احتیاج به مقادیر اضافی آهن ندارند. مولتی ویتامین‌های مردان بر حسب سن، میزان فعالیت، مواد مغذی خاص و میزان بودجه، انواع مختلفی دارند. جهت مشاهده، مقایسه و خرید انواع مولتی ویتامین‌ها و مکمل تقویتی آقایان دارو دات کام، کافیست به سایت داروخانه آنلاین دارو مراجعه کنید.

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین برای مردان برای درک بهتر این موضوع، ذکر این نکته ضروری است که ویتامین‌ها به دو گروه محلول در آب و چربی تقسیم می‌شوند.
  • ویتامین های محلول در آب: B و C
  • ویتامین های محلول در چربی: A، D، E، K
بهترین زمان برای مصرف مولتی ویتامین، زمانی که جذب ویتامین‌ها در بالاترین حد ممکن باشد. برای بسیاری از افراد، صبحانه مناسب ترین زمان برای مصرف مولتی ویتامین است. اما اگر صبحانه شما حاوی مقدار قابل توجهی چربی یا روغن نباشد؛ ویتامین D و سایر ویتامین های محلول در چربی یعنی A ، E و K جذب نمی‌شوند. بنابراین، مولتی ویتامین خود را همراه با وعده‌های غذایی که حاوی بیشتر چربی و روغن هستند، میل کنید. مصرف مولتی ویتامین همراه با یک وعده غذایی ممکن است ناراحتی معده یا حالت تهوع ناشی از مصرف مکمل ها را کاهش دهد.

15 فایده مولتی ویتامین و مکمل آقایان

  • تقویت حافظه کوتاه مدت
  • سم زدایی
  • حفظ توده عضلانی
  • حفظ تعادل بدن
  • بهبود حس بویایی
  • جلوگیری از کاهش شنوایی
  • حفظ سلامت پوست
  • جلوگیری از آسم و آلرژی
  • جلوگیری از عوارض دیابت
  • کاهش استرس
  • کاهش وزن
  • بهبود عملکرد جنسی
  • جلوگیری از خشکی چشم
  • کاهش سرعت تحلیل تلومر
  • جلوگیری از مشکلات دهان و دندان
  تغذیه مناسب کلید سلامتی سلامت جسمی مردان در گرو تغذیه مناسب است. یک رژیم غذایی متنوع و غنی از عناصر ضروری باید در اولویت باشد. غذاهای دریایی و امگا3 حتماً باید در رژیم غذایی گنجانده شوند. با توجه به متفاوت بودن نیازهای تغذیه ای افراد انتخاب مکمل مناسب اهمیت بسیاری دارد. یکی از روش‌های پرطرفدار جستجو و بررسی آنلاین درباره مکمل آقایان است. جستجوی اینترنتی شما را قادر می‌سازد تا اطلاعات جامعی در مورد ترکیبات مکمل به دست آورید. سخن آخر   مکمل‌های آقایان به پر کردن شکاف تغذیه ای کمک کرده و موثرترین راه برای حفظ سلامت و نشاط عمومی، تقویت انرژی و بهبود خلق و خو هستند. مصرف طولانی مدت و مداوم مکمل روزانه و مولتی ویتامین‌ها به جلوگیری از بیماری‌های مزمن کمک می‌کند. این مکمل‌ها انتخابی اقتصادی برای تامین نیازهای ضروری بدن هستند؛ زیرا مصرف روزانه یک عدد از این قرص‌ها، نیاز به مواد معدنی ضروری و ویتامین را برطرف می‌سازد. خواننده گرامی از این که این مطلب را تا انتها مطالعه نموده‌اید، سپاسگزاریم. برای بررسی، مقایسه و خرید انواع مکمل‌های آقایان، می‌توانید به داروخانه آنلاین دارو دات کام مراجعه کنید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ