مواد غذایی مفید برای سلامت جنسی مردان و افزایش اسپرم

Shabnam Khesal
ما اغلب با قلب و بر اساس علاقه مان موادغذایی ها را انتخاب می کنیم، اما هر چند وقت یک بار شاید روی چگونه تاثیر غذاها روی عملکرد اعضای بسیار خاص بدن متمرکز شویم. به عنوان نخستین نکته مهم نیست چه می خوریم بلکه فواید آن برای سلامت روح و جسم اهمیت دارد. اگر به شماها بگوییم سیب و هویج برای سلامتی پروستات و آلت تناسلی آقایان مفید است، آیا تمایل به خوردن این مواد غذایی بیشتر می شود؟
ما اغلب با قلب و بر اساس علاقه مان موادغذایی ها را انتخاب می کنیم، اما هر چند وقت یک بار شاید روی چگونه تاثیر غذاها روی عملکرد اعضای بسیار خاص بدن متمرکز شویم. به عنوان نخستین نکته مهم نیست چه می خوریم بلکه فواید آن برای سلامت روح و جسم اهمیت دارد. اگر به شماها بگوییم سیب و هویج برای سلامتی پروستات و آلت تناسلی آقایان مفید است، آیا تمایل به خوردن این مواد غذایی بیشتر می شود؟
به جای اینکه روی خوردن مواد غذایی مفید برای یک اندام خاص بدن متمرکز شوید موادغذایی را در برنامه روزانه خود بگنجانید که برای همه اندام های شما مفید باشد و به نوبه خود به جریان خون رسانی بدن کمک کنید تا مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز آلت تناسلی بدن را برای عملکرد بهتر تامین کند. اختلال نعوظ در مردان جوان در حال افزایش است و از هر 9 نفر یک مرد به سرطان پروستات مبتلا می شود. از سوی دیگر، رعایت رژیم غذایی سالم در رفع نگرانی های دیگر پیرامون برخی بیماری ها مانند قلبی، عدم تعادل هورمونی، چربی سوزی و موارد دیگر کمک می کند. از سرطان پروستات، سطح T پایین، اختلال نعوظ و به احتمال زیاد ناباروری برخی مواد غذایی برای کمک به شما هستند.

اسفناج برای افزایش سطح تستوسترون

اسفناج به عنوان یک منبع فوق العاده فولات تقویت کننده جریان خون است. اسید فولیک نقش مهمی در عملکرد بهتر جنسی مردان دارد و کمبود اسید فولیک با اختلال نعوظ در ارتباط است. اسفناج پخته شده حاوی 66 درصد از اسید فولیک مورد نیاز روزانه در هر فنجان است که آن را به یکی از غنی ترین منابع تامین فولات تبدیل می کند. علاوه بر این، اسفناج حاوی مقدار کافی منیزیم است که به بهبود و تحریک جریان خون نیز کمک می کند و تحقیقات نشان می دهد اسفناج به عنوان منبع خوبی برای افزایش سطح تستوسترون محسوب می شود.

نوشیدن یک فنجان قهوه روزانه برای رابطه جنسی بهتر

نتایج مطالعات نشان می دهد نوشیدن 2 تا 3 فنجان قهوه در روز از اختلال نعوظ جلوگیری می کند که این امر به لطف محبوب ترین ماده غذایی موجود در قهوه، کافئین است. کافئین به عنوان منبع خوبی برای بهبود جریان خون از طریق شل کردن رگ ها و عضلات شناخته شده است که باعث نعوظ قوی تر و سلامت بیشتر آلت تناسلی می شود.
پوست سیب برای جلوگیری از سرطان پروستات
سیب دارای مزایای بسیار خوبی برای سلامتی است، اما یکی از مزایای کمتر شناخته شده مربوط به سلامت آلت تناسلی آقایان است به ویژه پوست سیب حاوی ترکیب فعال اورسولیک اسید است. این ترکیب در مطالعات سلولی نشان داده شده منبع معتبری برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی پروستات است. در نظر داشته باشید هنوز هم باید هنگام مواجهه با سرطان پروستات برنامه درمانی یک متخصص را دنبال کنید.

میل جنسی خود را با آووکادو شارژ کنید

آزتک ها درخت آووکادو را “درخت بیضه” نامیده اند. آووکادو منبع عالی از چربی های سالم، پتاسیم و ویتامین ها است که برای ایجاد روحیه خوب گزینه مناسبی به شمار می آید. آووکادو حاوی ویتامین E و زینک است که هر دو اثرات مثبتی بر میل جنسی و قدرت باروری مردان دارند. مصرف زینک برای افزایش سطح تستوسترون آزاد در بدن و ویتامین E برای بهبود کیفیت اسپرم توصیه می شود.

فلفل چیلی برای بهبود رابطه جنسی

آیا می توانید از عهده رابطه جنسی خود به خوبی بربیاید؟ مطالعات نشان می دهد میزان تستوسترون مردانی که غذاهای پرادویه مصرف می کنند بالاتر از حد متوسط است. گرچه این بدان معنا نیست که غذای تند به آقایان تستوسترون می بخشد، اما نشان داده شده ماده شیمیایی کپسایسین موجود در آن برای برقراری رابطه جنسی به زوج ها کمک می کند. کپسایسین موجود در سس تند و فلفل چیلی باعث ترشح اندورفین، هورمون “احساس خوب” می شود و میل جنسی را افزایش می دهد.

حفظ سلامتی اسپرم با خوردن هویج

آیا می خواهید تعداد اسپرم خود را بهبود ببخشید؟ تحقیقات نشان می دهد برای نیل به این هدف هویج بیشتری بخورید. این ابر غذای باروری هم تعداد اسپرم و هم تحرک یعنی حرکت و شنای اسپرم را بهبود می بخشد. تحقیقات نشان می دهد این امر به دلیل کاروتنوئیدهای شیمیایی موجود در هویج است که مسئول ایجاد رنگ نارنجی سبزیجات نیز است.

جو برای بهبود میل جنسی

هنگامی که به تاثیرگذارترین مواد غذایی روی میل جنسی فکر می کنید شاید بلغور جو دوسر کمتر به ذهن تان خطور کند. جو دوسر برای رسیدن به ارگاسم گزینه مفیدی است و جو دوسر وحشی به عنوان یک منبع داروی تقویت میل جنسی قلمداد می شود. آمینو اسید L-arginine موجود در جو دوسر نیز به عنوان منبع معتبر برای درمان اختلال نعوظ شناخته شده است مانند ویاگرا، ال آرژنین به رگ های خونی آلت تناسلی کمک می کند که برای حفظ نعوظ و رسیدن به ارگاسم ضروری است.

سلامت آلت تناسلی آقایان با گوجه فرنگی

همه مزایا برای آلت تناسلی را یک جا می خواهید؟ گوجه فرنگی بخورید. گوجه فرنگی چندین مزیت ذکر شده در بالا را شامل می شود که می توان آن را به روش های مختلفی مصرف کرد. مواد غذایی سرشار از لیکوپن مانند گوجه فرنگی به جلوگیری از سرطان پروستات کمک می کند، همچنین گوجه فرنگی برای باروری مردان و کیفیت اسپرم مفید است زیرا گوجه فرنگی به طور قابل توجهی غلظت اسپرم را بهبود می بخشد.
مترجم: الهه زارعی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ