دکتر محبوبه آقاجانی پزشک متخصص داخلی در کرج

حسام آرین
براساس چه فاکتورهایی می توان پزشکان یک شهر یا یک منطقه را رتبه بندی کرد؟ یک متخصص داخلی در کرج باید دارای چه ویژگی هایی باشد تا بتوان او را به عنوان پزشکی حاذق شناخت؟ پزشکان متخصص داخلی باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟ چرا بعضی پزشکان مراجعین بیشتری نسبت به سایر همکاران خود دارند؟ […]
براساس چه فاکتورهایی می توان پزشکان یک شهر یا یک منطقه را رتبه بندی کرد؟ یک متخصص داخلی در کرج باید دارای چه ویژگی هایی باشد تا بتوان او را به عنوان پزشکی حاذق شناخت؟ پزشکان متخصص داخلی باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟ چرا بعضی پزشکان مراجعین بیشتری نسبت به سایر همکاران خود دارند؟ برای اینکه پاسخ این سوالات را بیابید، خواندن ادامه مطلب را از دست ندهید.

راهنمای انتخاب بهترین متخصص داخلی در کرج

انتخاب یک متخصص داخلی خوب در شهر بزرگی مثل کرج، شاید اندکی پیچیده تر از این انتخاب در شهرهای کوچک باشد؛ چرا که تعدد پزشکان شاغل در این رشته که در کرج فعالیت می کنند انتخاب را مشکل می کند. اما با لحاظ کردن فاکتورهای ذیل، می توانید تا بهترین پزشک داخلی در کرج را یافت.

دانشگاه محل تحصیل

یکی از مواردی که هنگام انتخاب پزشک داخلی باید به آن توجه کرد، دانشگاه محل تدریس پزشک است. آن دسته از پزشکانی که مدرک خود را از دانشگاه های مرجع دولتی دریافت کرده اند، نسبت به همکاران خود از اعتبار بیشتری در میان عموم برخوردارند.

دسترسی آسان

بسیاری از پزشکان هستند که بطور متمرکز در یک مرکز درمانی فعالیت نمی کنند که همین امر باعث می شود تا دسترسی بیماران به آنها محدود شود. علاوه بر این، گاهاً پیش می آید که پزشک به سبب تعدد مراکزی که در آنها شاغل است، انرژی و تمرکز کافی ندارد و زمان کافی را به ویزیت بیماران اختصاص نمی دهد که این امر موجبات نارضایتی مراجعین را فراهم آورد.

محل مرکز درمانی

اینکه مطب یک پزشک داخلی در کرج در کجا قرار گرفته باشد نکته ای حائز اهمیت است که ممکن است از دید بسیاری مغفول بماند. خیابانی که مطب در آن قرار دارد چقدر ترافیک دارد؟ آیا به اندازه کافی جای پارک هست؟ با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مثل تاکسی، اتوبوس و متر دسترسی به مطب وجود دارد؟ همه این ها سؤالاتی هستند که با بررسی لوکیشن مطب یک پزشک می توان به آنها پاسخ داد.

تجربه

تجربه یکی از فاکتورهای لازم برای انتخاب یک پزشک داخلی است. باید این نکته را در نظر بگیریم که پزشک انتخابی چه رزومه ای دارد و چند سال است که به طبابت مشغول است.

شرح وظایف یک متخصص داخلی

یک متخصص داخلی (internal medicine) ، قادر به درمان تعداد زیادی از بیماری هاست. وقتی شما نمی دانید بیماری تان مربوط به کدام قسمت بدنتان است و منشأ آن چیست، می توانید به پزشک متخصص داخلی مراجعه کنید تا تحت درمان قرار گیرید. گاهی ممکن است متخصص داخلی ضمن شناسایی مشکل بیمار، او را به پزشکانی که تخصص های دیگر دارند ارجاع دهد تا درمان به شکلی تخصصی تر صورت پذیرد. موارد زیر از جمله بیماری هایی هستند که در حوزه درمانی بهترین متخصصان داخلی و از جمله متخصص داخلی در هفت تیر کرج قرار می گیرند:

درمان درد در ناحیه قفسه‌ سینه

یک متخصص داخلی، در تشخیص علل دردهای مزمن قفسه‌ سینه تبحر دارد و برای رفع مشکل اصلی و کاهش علائم، برنامه درمای مناسبی را تجویز می کند.

پایش و درمان فشار خون بالا

درمان فشار خون بالا برای کاهش ریسک حمله‌ قلبی، سکته و نارسایی کلیه بسیار بااهمیت است. رژیم غذایی مناسب، ورزش، کاستن وزن، عدم استعمال دخانیات و انجام دارو درمانی از جمله درمان های این عارضه است.

عفونت حاد تنفسی

عفونت‌های دستگاه تنفسی، غالباً عفونت هایی هستند که در اثر ورود برخی ویروس ها به این دستگاه رخ می دهد که پزشک متخصص داخلی با تجویز داروهای ضد ویروس، بیماری را محار می کند.

آسم

آسم از آن دسته بیماری هاست که می‌توان آن را مدیریت کرد. دکتر داخلی با تجویز داروهایی به کنترل علائم آسم و پیشگیری از عوارض آن می پردازد.

برونشیت

التهاب مسیرهای تنفسی می ‌تواند حاد یا مزمن باشد. پزشک متخصص داخلی با تجویز داروهای استنشاقی و در موارد شدیدتر اکسیژن تراپی، بیماری را درمان می کند.

درمان خستگی مفرط

کمبود انرژی می ‌تواند دلایل بسیار زیادی مثل کم‌خونی، اختلالات خواب، هایپوتیروئیدیسم، دیابت، نارسایی قلبی و افسردگی داشته باشد. پزشک متخصص داخلی با انجام معاینه فیزیکی، بررسی سابقه‌ پزشکی و انجام آزمایش خون، علت اصلی خستگی را تعیین و درمان می کند. دیابت، کلسترول و تری‌ گلیسرید بالا، کم‌کاری غده تیروئید، آنفلوانزا، مشکلات یائسگی، میگرن، پوکی استخوان، آرتروز، پنومونیا و بسیاری از بیماری های دیگر هم در لیست بیماری هایی قرار می گیرد که پزشک متخصص داخلی می تواند آنها را تشخیص دهد و درمان کند.

انتخاب بهترین پزشک متخصص داخلی در کرج

از جمله پزشکان متخصص که واجد شرایط و صلاحیت لازم برای درمان بیماری های داخلی هستند می توان به دکتر محبوبه السادات آقاجانی اشاره کرد؛ پزشک خوش نام و باتجربه ای که درصد درمان های بالایی دارد و سال هاست به عنوان یکی از پزشکان داخلی مطرح در کرج و استان البرز شناخته می شود. خانم دکتر محبوبه السادات آقاجانی میر که در بهترین مراکز درمانی سطح استان البرز فعالیت داشته، دوره پزشکی عمومی خود را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گذرانده و سپس در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تخصص داخلی را کسب کرده است و بعد از آن در سال 1381 به فعالیت در کرج مشغول شده است. از جمله سوابق کاری دکتر آقاجانی می توان موارد زیر را نام برد:
  • ریاست بخش همودیالیز بیمارستان مجتمع آموزشی درمانی امام علی
  • مسئول کلینیک دیابت بیمارستان مجتمع آموزشی درمانی امام علی
  • معاونت درمانی بیمارستان مجتمع آموزشی درمانی امام علی
  • فوکال پوینت علمی دیابت استان البرز
به جهت سهولت در نوبت گیری و همچنین اطلاع از روزها و ساعات حضور ایشان در مطب، به تازگی وب سایت خانم دکتر آقاجانی طراحی و راه اندازی شده است تا بیماران ضمن انجام موارد مذکور، بتوانند از آخرین پژوهش های صورت گرفته در خصوص بیماری های داخلی باخبر شوند. اگر شما هم در دسته افرادی قرار می گیرید که به مراقبت های پزشکی ارائه شده توسط متخصص داخلی نیازمندند، زمان را از دست ندهید و با بهره گیری از یک سبک سالم در زندگی، رژیم غذایی مناسب و ورزش، در جهت بهبود خود گام بردارید و در طول این مسیر، از دانش یک متخصص داخلی کارآزموده کمک بگیرید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ