نمک اپسوم چیست؟ / نحوه مصرف آن برای سلامتی

حسام آرین
داروهای خانگی و مواد غذایی بیشماری وجود دارد که به عنوان پادزهر قدرتمند عمل می کنندو همه دارای مزایای درمانی هستند نمک اپسوم یکی از آنهاست. نمک اپسوم که به نمک حمام نیز شهرت دارد قرن هاست مورد استفاده قرار می گیرد زیرا به درمان بیماری هایی از جمله درد عضلات، استرس، کاهش درد، یبوست و کمک به داشتن یک خواب خوب شبانه کمک می کند. آنچه باعث محبوبیت آن می شود قیمت ارزان و دسترسی آسان به آن است.

داروهای خانگی و مواد غذایی بیشماری وجود دارد که به عنوان پادزهر قدرتمند عمل می کنندو همه دارای مزایای درمانی هستند نمک اپسوم یکی از آنهاست. نمک اپسوم که به نمک حمام نیز شهرت دارد قرن هاست مورد استفاده قرار می گیرد زیرا به درمان بیماری هایی از جمله درد عضلات، استرس، کاهش درد، یبوست و کمک به داشتن یک خواب خوب شبانه کمک می کند. آنچه باعث محبوبیت آن می شود قیمت ارزان و دسترسی آسان به آن است.

به گزارش تایمزسوفاندیا، برخی از بهترین مزایای استفاده از نمک اپسوم در ادامه توضیح داده شده است.

نمک اپسوم چیست؟

از نظر علمی نمک اپسوم به عنوان منیزیم سولفات، یک ترکیب شیمیایی شناخته می شود و نام خود را از شهری به نام اپسوم، واقع در انگلیس گرفته است. با این وجود، علیرغم اینکه از نظر فنی نوعی نمک است، اما با نمک غذایی بسیار متفاوت است. به نظر می رسد شبیه نمک معمولی است، اما طعم و مزه آن متفاوت است. هنوز هم برخی از افراد ترجیح می دهند آن را به آب اضافه کنند و بنوشند. از آنجا که در درجه نخست به عنوان سم زدایی یا محلول در آب استفاده می شود به عنوان “نمک حمام” نیز نامیده می شود. نمک اپسوم به مدت طولانی توسط چندین جامعه به دلیل مزایای آن استفاده می شده است. به طور سنتی چیزی کمتر از یک داروی همه منظوره نیست و بسیاری از مشکلات پیرامون سلامتی را تسکین می بخشد. بسیاری از فواید سلامتی در واقع از سطح منیزیم موجود در آن ناشی می شود که یک ماده معدنی فوق العاده مهم مورد نیاز است.

نمک اپسوم چگونه کار می کند؟

نمک اپسوم حاوی یک ماده معدنی هسته ای منیزیم سولفات است. پس از حل شدن در آب یون های منیزیم و سولفات را آزاد می کند سپس در آب جذب می شوند و راه خود را برای تامین فواید برای سلامتی حفظ می کنند. در حالی که این ادعا هنوز مرکز بسیاری از تحقیقات است حل کردن نمک اپسوم در آب یکی از رایج ترین روش های استفاده از آن است. برخی نیز ترجیح می دهند از آن به عنوان مکمل آرایشی یا نوشیدنی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:آیا می توان از جوش شیرین برای درمان عفونت ادراری استفاده کرد؟

فواید استفاده از نمک اپسوم برای سلامتی چیست؟

در حالی که هنوز هم باید فواید نمک اپسوم مورد بررسی قرار بگیرد، اما بسیاری از افراد آن را به دلیل مصارف درمانی و داروی جایگزین ستایش می کنند. در اینجا برخی از مزایای آن را مورد بحث قرار می دهیم:
مکمل های منیزیم: منیزیم یک ماده معدنی اصلی مورد نیاز بدن است که به تعدادی از واکنش بیوشیمیایی در بدن کمک می کند و ضمن کاهش فشار خطر افسردگی را کم می کند. نمک اپسوم که دارای مقدار زیادی منیزیم است به کمبود آن کمک کرده و از عملکرد اولیه قلب و منیزیم بهره مند می شود. بر اساس برخی مطالعات منیزیم موجود در نمک اپسوم هنگام مصرف خوراکی بهتر از جذب از طریق پوست جذب می شود.
خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می دهد: باز هم میزان ضعیف منیزیم با مدیریت بد استرس مرتبط است که به نوبه خود شما را در معرض ابتلا به مشکلاتی مانند افسردگی، اختلال در خواب، اضطراب قرار می دهد و با سایر مشکلات اضافی مرتبط با سطح استرس بالا مواجه می شوید. تکیه بر درمان های نمکی اپسوم می تواند در کاهش سطح استرس، کمک به مغز در تولید انتقال دهنده های عصبی خوب، کمک به تولید دوپامین و مراقبت از سلامتی ذهنی شما موثر باشد.
علاوه بر این، سطح خوب منیزیم سطح ملاتونین را در بدن متعادل می کند که به خوب خوابیدن کمک می کند. باز هم نمک اپسوم یک اثر آرام بخش روی بدن ایجاد می کند که باعث آرامش می شود. این نیز یکی از دلایلی است که بسیاری برای رفع استرس و خواب ناچیز با فواید نمک درمانی اپسوم و حمام ها قسم می خورند.
برای مقابله با یبوست خوب است: یبوست زمانی رخ می دهد که در حرکات روده مشکل داشته باشید. منیزیم به عنوان یک داروی طبیعی به رفع مشکلات یبوست کمک می کند. بر اساس اظهارات بسیاری از محققان، سطح بالای منیزیم به “آوردن” آب به روده بزرگ کمک می کند سپس برای تقویت حرکات مکرر روده کار می کند، بنابراین نمک اپسوم یک داروی موثر در مقابله با یبوست و سایر مشکلات گوارشی است که شما را آزار می دهد. مصرف 2 تا 3 قاشق غذاخوری (به صورت خوراکی مخلوط در آب) مفید است. با این حال، مقدار زیاد آن نیز باعث نفخ شکم می شود.
بهبودی و عملکرد ورزشی را تقویت کنید. یکی دیگر از مزایای استفاده از منیزیم افزایش عملکرد ورزشی است. برخی از آنها با استفاده از حمام نمکی اپسوم برای بهبودی خود بعد از یک جلسه تمرین شدید قسم می خورند، همچنین می تواند درد و گرفتگی عضلات را برطرف کند، بنابراین غوطه ور شدن در وان حمام درمانی پس از یک تمرین طاقت فرسا به طور قطع به ایجاد آرامش و بهبود عضلات کمک می کند.
درد و تورم را کاهش می دهد: از افرادی که از درد مزمن رنج می برند یا تحت هر نوع تورمی قرار دارند خواسته می شود حمام نمکی و درمان های اپسوم را امتحان کنند. نمک اپسوم به عنوان یک داروی طبیعی برخی از علائم مرتبط با آرتروز و فیبرومیالژیا را نیز تحت درمان قرار می دهد که تحت مطالعه است. منیزیم به عنوان یک مسکن طبیعی نیز کار می کند، بنابراین افرادی که از درد مزمن رنج می برند ممکن است از مزایای آن بهره مند شوند، همچنین برخی مطالعات کوچک وجود دارد که نشان می دهد حمام نمکی اپسوم به صورت منظم می تواند به مقابله با عفونت های پوستی و سلامت پا کمک کند و باعث نرمی و سلامت پوست می شود.

بیشتر بخوانید:پروبیوتیک ها به کاهش وزن شما کمک می کنند

نحوه استفاده از آن

استفاده از نمک اپسوم به نسبت بی خطر است و همانطور که توضیح داده شد برخی از مزایا را برای سلامتی فراهم می کند.
اگر می خواهید از حمام نمکی اپسوم استفاده کنید حدود 2 فنجان نمک معادل 300 تا 400 گرم به آب اضافه کنید.
استفاده از یک یا 2 قاشق غذاخوری به ماساژ پوست و جریان خون کمک می کند.
اگر هم می خواهید آن را به صورت خوراکی مصرف کنید یک قاشق غذاخوری را در یک لیوان آب ولرم / گرم مخلوط کرده و آن را آرام آرام میل کنید.
به یاد داشته باشید بیشتر مزایای آن حکایتی است و شاید برای همه افراد مفید نباشد.

استفاده از نمک اپسوم بی خطر است؟ آیا عوارض جانبی دارد؟

نمک اپسوم تا حد زیادی برای استفاده بی خطر است. با این حال، اگر مصرف آن تعدیل نشود افراد می توانند برخی از عوارض جانبی یا واکنش های ناخوشایند را تجربه کنند.
هنگام مصرف دهان و دندان نیز همین اتفاق رخ می دهد
وجود مقدار زیادی منیزیم در نمک اپسوم روی بدن اثر ملین ایجاد و در هضم غذا تداخل ایجاد می کند. مواجهه با واکنش های منفی مانند نفخ، اسهال یا ناراحتی معده را نمی توان رد کرد. از این رو، هرگز استفاده بیش از دوز توصیه شده با نمک اپسوم توصیه نمی شود.
در موارد نادرتر، دوزهای بسیار بالای منیزیم مشکلات قلبی نیز ایجاد می کند. همیشه به بسته بندی رو محصول دقت کنید یا قبل از خرید با پزشک خود مشورت کنید. افرادی هم که مستعد واکنش های آلرژیک هستند باید قبل از مصرف محتاط باشند و با پزشک خود مشورت کنند.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
حمیده ابراهیمی

حمیده ابراهیمی

1400-01-25 - 22:14 پاسخ

نمک اپسوم