بهترین روش استفاده از آلوئه ورا برای صورت

حسام آرین
آلوئه ورا یک گیاه خانگی رایج است که به دلیل خواص درمانی پوست شناخته می شود. استفاده از آلوئه ورا روی صورت به مرطوب سازی پوست کمک می کند. استفاده منظم از مقدار کمی آلوئه ورا روی صورت به درمان بیماری های مختلف پوستی از جمله آکنه، اگزما و آفتاب سوختگی کمک می کند. فرد می تواند از ژل گیاه آلوئه ورا استفاده کند […]

آلوئه ورا یک گیاه خانگی رایج است که به دلیل خواص درمانی پوست شناخته می شود. استفاده از آلوئه ورا روی صورت به مرطوب سازی پوست کمک می کند. استفاده منظم از مقدار کمی آلوئه ورا روی صورت به درمان بیماری های مختلف پوستی از جمله آکنه، اگزما و آفتاب سوختگی کمک می کند. فرد می تواند از ژل گیاه آلوئه ورا استفاده کند یا نوع آماده آن را از فروشگاه خریداری کند. به گزارش مدیکال نیوزتودی، این مقاله نحوه استفاده از آلوئه ورا برای صورت را توضیح می دهد.

فواید آلوئه ورا برای صورت

آلوئه ورا گیاهی شبیه کاکتوس است که در مناطق بیابانی دنیا رشد می کند. برگ های آن ژلی تولید می کنند که سرشار از ویتامین های A ، C ، E و B12 است. استفاده از آلوئه ورا برای صورت فوایدی دارد زیرا:
خواص ضدالتهابی آن درد، تورم و درد زخم ها یا جراحات را کاهش می دهد
از تولید و ترشح کلاژن پشتیبانی می کند
زمان ترمیم زخم را کوتاه تر می کند
زمان بهبود سوختگی های درجه اول و دوم را کاهش می دهد
در درمان عفونت های قارچی و باکتریایی موثر است
اثر آنتی اکسیدانی آن به ترمیم آسیب های ناشی از اشعه خورشید و آهسته کردن روند پیری پوست کمک می کند
از پوست در برابر اثرات مخرب پرتودرمانی محافظت می کند
حاوی 98 درصد آب است که به مرطوب سازی، تسکین و آبرسانی پوست کمک می کند
به انعطاف پذیری پوست کمک می کند
اثر خنک کننده روی بثورات یا آفتاب سوختگی دارد

آلوئه ورا چه شرایطی را درمان می کند؟

مردم قرن هاست از آلوئه ورا به عنوان درمانی برای انواع مختلف اختلالات و آسیب های پوستی استفاده می کنند. برخی از این شرایط عبارتند از:
آکنه
درد و تورم آفتاب سوختگی
سوختگی جزئی
بریدگی یا زخم های پوستی
عفونت های قارچی
اگزما
آکنه روزاسه

نحوه استفاده از آلوئه ورا

هنگام خرید محصول آلوئه ورا از مصرف محصولات با مواد افزودنی مانند الکل یا سایر مواد شیمیایی خودداری کنید زیرا اثرات مضر روی پوست دارند. آسان ترین راه برای فرد برای به دست آوردن ژل آلوئه ورا تازه نگه داشتن گیاه در خانه است،420 گونه گیاهی مختلف آلوئه وجود دارد.

شستشوی صورت

بعد از شستن دست ها با کمک نوک انگشتان مقدار کمی از ژل را به صورت بمالید. با استفاده از حرکت دورانی و به آرامی صورت را با آلوئه ورا تمیز کنید به گونه ای که تمام پوست را بپوشانید سپس با آب خنک بشویید و به آرامی خشک کنید.

تونر پوست

برای تهیه تونر پوست آلوئه ورا، 2 قسمت آب را با 1 قسمت ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. درون یک بطری تمیز بریزید و آن را در یخچال نگهداری کنید. قبل از استفاده از تونر روی صورت با استفاده از یک پنبه تازه محلول را به خوبی تکان دهید.

بیشتر بخوانید:نکات طلایی برای تقویت ناخن ها

درمان نیش حشرات

ناحیه آسیب دیده را به خوبی با آب و صابون بشویید سپس با دستمال کاغذی خشک کنید. ناحیه را با آلوئه ورا بپوشانید و آن را به مدت 15 تا20 دقیقه روی پوست بگذارید در صورت لزوم دوباره این کار را انجام دهید.

برای زخم یا بریدگی جزئی پوست

محل را به خوبی با آب و صابون بشویید و اجازه دهید به خوبی خشک شود. مقدار کمی آلوئه ورا را روی زخم یا بریدگی بزنید. ناحیه را با باند بپوشانید و اجازه دهید یک شب بماند. در صورت نیاز این روند را روز بعد تکرار کنید.

درمان ضدقارچ

مقدار کمی از ژل را به مدت 2 هفته 3 بار در روز روی ناحیه قرار دهید.

برای اثر مرطوب کنندگی و تسکین اگزما

مقدار کمی از ژل را به صورت بمالید و بگذارید 5 تا10 دقیقه بماند سپس آن را با آب خنک بشویید و به آرامی خشک کنید.

برای لکه های آکنه و روزاسه

با استفاده از یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا با 2 تا3 قطره آب لیموترش تازه ترکیب کنید. محلول را در یک ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید. بعد از پاک سازی ملایم صورت روزی یک یا 2 بار مقدار کمی از آن را روی لکه های آکنه و جای زخم بزنید. در روش دیگر، ژل آلوئه ورا را با چندین قطره روغن درخت چای ترکیب کنید.

بیشتر بخوانید:مزوتراپی چیست؟ / تفاوت مزوتراپی با لیپوساکشن

برای آفتاب سوختگی

ژل آلوئه ورا سرد را روزی 2 یا 3 بار روی محل آفتاب سوختگی بمالید. چند روز استفاده کنید یا تا زمانی که رنگ پوست به حالت طبیعی برگردد و التهاب بهبود یابد. در روش دیگر، 2 قسمت آب را با 1 قسمت آلوئه ورا مخلوط کنید تا محلولی درست شود آن را در یخچال نگه دارید. هنگام استفاده از اسپری مراقب باشید به چشم ها اسپری نکنید.

برای سوختگی جزئی

به اندازه کافی ژل سرد آلوئه ورا را روی محل سوختگی بمالید تا سطح آن به طور کامل پوشانده شود. محل سوختگی را با باند بپوشانید سپس روز بعد پانسمان را باز کنید.

خطرات استفاده از آلوئه ورا

استفاده از ژل آلوئه ورا روی صورت هیچ خطری برای سلامتی ندارد. با این حال، برخی از افراد ممکن است احساس سوزش را پس از استفاده از ژل روی پوست خشک یا حساس تجربه کنند. گذاشتن ژل آلوئه ورا روی صورت باعث خشک شدن آن می شود، بنابراین بعد از چند دقیقه ژل را بشویید تا از این اثر جلوگیری کنید. برخی از افراد ممکن است واکنش آلرژیک (درماتیت تماسی) نسبت به آلوئه ورا موضعی داشته باشند، بنابراین بهتر است روی قسمتی از پوست آن را تست کنید در صورت نداشتن واکنش آلرژیک از آن روی صورت استفاده کنید. متخصصان به طور کلی استفاده از آلوئه ورا برای صورت را بی خطر می دانند.

خلاصه

آلوئه ورا یک گیاه محبوب و غنی از ویتامین دارای خواص درمانی برای پوست است. استفاده از آلوئه ورا برای بسیاری از بیماری های پوستی مانند اگزما، روزاسه یا زخم های جزئی در صورت بی خطر است. ژل را به صورت مستقیم از گیاهان گیاه آلوئه ورا تهیه کنید یا آن را به صورت آماده از منابع معتبر خریداری کنید.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ