شیک موز یا انبه؟ / کدام برای کاهش وزن مناسب تر است؟

حسام آرین
یک روز گرم تابستان بدون یک لیوان بلند حاوی شیک خنک ناقص است و اگر این گزینه تابستانی دارای مزایای کاهش وزن هم باشد چه چیزی بهتر از آن می توان یافت. تابستان یک فصل پر از میوه های تازه، متنوع و خوشمزه است که دوز اضافی از مواد مغذی را برای بدن تامین می کند. از طراوت هندوانه گرفته تا انبه شیرین گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

یک روز گرم تابستان بدون یک لیوان بلند حاوی شیک خنک ناقص است و اگر این گزینه تابستانی دارای مزایای کاهش وزن هم باشد چه چیزی بهتر از آن می توان یافت. تابستان یک فصل پر از میوه های تازه، متنوع و خوشمزه است که دوز اضافی از مواد مغذی را برای بدن تامین می کند. از طراوت هندوانه گرفته تا انبه شیرین گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

از همه اینها گذشته شیک انبه و موز 2 گزینه مورد علاقه در گروه نوشیدنی ها بین مردم برای روزهای گرم بهار و تابستان است. این 2 نوشیدنی بسیار خوشمزه حاوی مواد مغذی مناسب برای سلامتی، فیبر و سیرکننده هستند، برخی از خواص دیگر آنها به افراد در کاهش وزن کمک می کنند.

به گزارش تایمز سوفاندیا، در مقاله توضیح داده می شود کدام یک از این دو مورد بهتر است و چه مقدار کالری دارند.

انبه

انبه یکی از محبوب ترین میوه های مخصوص فصل تابستان است. سلطان میوه ها دارای خواصی چون ویتامین K، A، C، پتاسیم و فولات است. این میوه ضمن کمک به تشکیل عروق خونی و کلاژن سالم روند بهبودی را تسریع می بخشد، همچنین انبه سرشار از بتاکاروتن، یک آنتی اکسیدان است که علاوه بر حمایت از سلامت چشم از بیماری های مربوط به آن نیز جلوگیری می کند. 165 گرم انبه خرد شده حاوی:
99 کالری
1.4 گرم پروتئین
0.6 گرم چربی

انبه چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

محتوای آنتی اکسیدان و مواد مغذی موجود در انبه از بدن در مقابل آسیب رادیکال های آزاد محافظت کرده و سلامت شما را حفظ می کند. انبه حاوی کالری کمتر و فیبر زیادی است. این میوه شیرین به طور طبیعی می تواند به کاهش اشتیاق و هوس به مصرف مواد غذایی ناسالم نیز کمک کند. بر اساس نتایج یک مطالعه ژاپنی در سال 2014، خوردن انبه خطر سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد و برای سلامت قلب، پوست و مو نیز مفید است.

موز

موز یک میوه همیشه سبز از نظر مواد مغذی بسیار پربار است. سرشار از فیبر، پتاسیم، ویتامین B6، ویتامین C، آنتی اکسیدان ها و عناصر غذایی گیاهی دیگر است. بسیاری بر این باورند موز چاق کننده است، اما برعکس اگر آن را به درستی در رژیم غذایی خود بگنجانید حتی در کاهش وزن نیز به شما کمک می کند. موز ضمن کمک به کاهش نفخ شکم احساس سیری را تقویت کرده و یک میوه عالی بعد از ورزش محسوب می شود. 100 گرم موز خرد شده حاوی:
89 کالری
1.1 گرم پروتئین
22.8 گرم کربوهیدرات
12.2 گرم قند
2.6 گرم فیبر
0.3 گرم چربی

بیشتر بخوانید:درمان سرفه با سبزی شاهی

چگونه موز به کاهش وزن کمک می کند؟

موز حاوی فیبر است که به دفع مدفوع کمک کرده و از یبوست جلوگیری می کند. هنگامی که سیستم گوارشی سالم باشد با بهتر کار کردن متابولیسم بدن به طور موثری وزن کم خواهید کرد. میوه های زرد رنگ یک میان وعده عالی بعد از ورزش به شمار می آیند. این ماده غنی از گلوکز انرژی فوری برای بدن تامین می کند، بنابراین پس از یک جلسه ورزش شدید گزینه بسیار مورد نیاز است و مقدار پتاسیم آن می تواند به جلوگیری از گرفتگی عضلات و سرگیجه بعد از ورزش کمک کند، همچنین موز ضمن کمک به تقویت متابولیسم شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد.

بیشتر بخوانید:قوی ترین گیاهان تصفیه کننده هوا

شیک انبه در مقابل موز: کدام یک بهتر است؟

با مقایسه مقدار مواد مغذی و سهم این 2 میوه در کاهش وزن، شیک موز بهتر از انبه است. حتی از نظر میزان کالری شیک موز گزینه بسیار پسندیده تری برای کارشناسان تغذیه است. یک لیوان شیک انبه شیرین نشده حاوی 170 کالری است در حالی که یک لیوان شیک موز شیرین نشده فقط 150 کالری دارد. اگر میزان کالری دریافتی برای شما مهم است شیک موز گزینه بهتری است. علاوه بر این، نوشیدن آن بعد از ورزش به بهبود سریع بدن کمک می کند، اما شیک انبه هم فوایدی برای سلامتی دارد که می توانید برخی اوقات آن را در رژیم غذایی خود اضافه کنید.

چگونه می توان شیک سالمی داشت؟

در اینجا چند نکته برای سالم تر کردن شیک آورده شده است:
شیک را در خانه آماده کنید
از شیر بدون چربی برای تهیه آن استفاده کنید
به جای شکر، شربت افرا، عسل یا شکر زرد اضافه کنید
روی آن مقداری آجیل و دانه بپاشید
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ