خواص روغن درخت چای برای سلامتی و پوست

حسام آرین
روغن درخت چای یک روغن اساسی چند منظوره و دارای خواص دارویی بسیاری است که به درمان سرفه و سرماخوردگی کمک می کند. جدا از آن از روغن درخت چای می توان برای حفظ سلامت پوست، مو و ناخن ها نیز استفاده کرد. همانطور که گفته شد روغن درخت چای دارای خواص درمانی بسیاری است و فواید بی شماری را برای بدن فراهم می کند. به گزارش تایمزسوفاندیا، برای کسب […]

روغن درخت چای یک روغن اساسی چند منظوره و دارای خواص دارویی بسیاری است که به درمان سرفه و سرماخوردگی کمک می کند. جدا از آن از روغن درخت چای می توان برای حفظ سلامت پوست، مو و ناخن ها نیز استفاده کرد. همانطور که گفته شد روغن درخت چای دارای خواص درمانی بسیاری است و فواید بی شماری را برای بدن فراهم می کند. به گزارش تایمزسوفاندیا، برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه برخی از مزایای مرتبط با این روغن همه منظوره توضیح داده شده است.

روغن درخت چای خاصیت ضدباکتری دارد

روغن درخت چای به دلیل خواص ضدباکتریایی شناخته شده است که به بهبود بریدگی ها و جراحات جزئی کمک می کند. بسیاری از خراش ها و بریدگی ها در صورت عدم درمان در طولانی مدت منجر به عفونت می شوند. روغن درخت چای به عنوان ضدعفونی کننده از ایجاد عفونت در زخم های باز جلوگیری می کند. پس از شستشو و تمیز کردن سطح آسیب دیده می توانید یک قطره روغن درخت چای را با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل مخلوط کنید سپس آن را به آرامی روی زخم بمالید و روی آن را با باند بپوشانید. همین کار را تکرار کنید تا زمانی که زخم بهبود یابد.

روغن درخت چای به عنوان ضدعفونی کننده طبیعی کار می کند

بسیاری از مطالعات ادعا کرده اند روغن درخت چای به عنوان ضدعفونی کننده طبیعی عمل می کند. این روغن ویروس ها و باکتری های مختلف مانند هموفیلوس آنفلوانزا، اشریشیا کلی و غیره را از بین ببرند. علاوه بر این، این روغن همه کاره به جلوگیری از بیماری هایی از جمله سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر بیماری ها کمک می کند.

روغن درخت چای به خلاص شدن از شر آکنه کمک می کند

روغن درخت چای علاوه بر داشتن خواص دارویی برای پوست نیز معجزه کند. این روغن با مشکلات آکنه مقابله کرده و دردهای ناشی از همان را تسکین می دهد. مطالعات حاکی از آن است روغن درخت چای به اندازه بنزوئیل پروکساید، داروی رایجی که برای درمان آکنه استفاده می شود در برابر آکنه موثر است.

روغن درخت چای بوی بدن را تنظیم می کند

روغن درخت چای به عنوان خوشبوکننده طبیعی عمل می کند. بوی ناشی از تعریق زیاد را کنترل و تنظیم می کند. خاصیت ضدباکتریایی این روغن در از بین بردن باکتری هایی که در نواحی بدن مانند زیربغل که عرق می کنند موثر است که می تواند عامل بوی بد بدن باشد.

روغن درخت چای از بوی بد دهان جلوگیری می کند

بر اساس تحقیقات روغن درخت چای ضمن مبارزه با میکروب های موجود در دهان از بوی بد آن نیز جلوگیری می کند. روغن درخت چای ضمن تمیز کردن قسمت داخلی دهان به خلاص شدن از شر میکروب های مسئول پوسیدگی دندان کمک می کند، همچنین نتایج مطالعات نشان داده است روغن درخت چای در مقایسه با کلرهگزیدین، دهانشویه شیمیایی در برابر باکتری های ایجاد کننده پلاک موثر است.

بیشتر بخوانید:این کارهای روزانه باعث کاهش وزنتان می شود

روغن درخت چای التهاب پوست را درمان می کند

روغن درخت چای به دلیل خاصیت ضدالتهابی بودن تحریک پوست و آلرژی را نیز درمان می کند. این دارو ضمن تسکین نواحی ملتهب روی پوست درد و خارش ناشی از آن را کاهش می دهد. برای استفاده موثر از آن تنها کاری که باید انجام دهید این است 10 قطره روغن درخت چای را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر و روغن نارگیل مخلوط کنید. بعد از مخلوط کردن مواد با یکدیگر آن را روی ناحیه ملتهب بمالید و تا زمان درمان التهاب به کار خود ادامه دهید.

روغن درخت چای رشد کپک ها را روی میوه ها و سبزی ها کاهش می دهد

میوه ها و سبزی های تازه نه تنها برای سلامتی مفید هستند بلکه پختن آنها نیز احساس خوبی دارد. با این حال، در آب و هوای گرم و مرطوب فاسد و طعمه کپک ها می شوند و می توانند طعمه کپک ها شوند. بر اساس اظهارات کارشناسان، روغن درخت چای دارای خواص ضدقارچی است که از چنین تخریب میوه ها و سبزیجات جلوگیری می کند.

روغن درخت چای علائم پسوریازیس را کاهش می دهد

بیماری پوستی خودایمنی پسوریازیس را می توان با کمک روغن درخت چای درمان کرد. در حالی که درمان قطعی برای این مشکل پزشکی وجود ندارد گفته می شود خواص ضدالتهابی روغن درخت چای دردهای ناشی از علائم پسوریازیس را تسکین می دهد.

بیشتر بخوانید:آیا رابطه جنسی سالم باعث متعادل شدن فشار خون می شود؟

خواص کنترل شوره سر با روغن درخت چای

شوره سر در عین حال بسیار ناامید کننده و آزاردهنده است. در حالی که بسیاری از روش های درمانی و شامپوها برای کنترل تولید شوره سر در بازار موجود است، اما روغن درخت چای یک درمان طبیعی برای همان موارد است که ضمن کاهش شوره سر از خارش همراه آن جلوگیری می کند.

روغن چای؛ ضدعفونی کننده برای سطوح آلوده

روغن درخت چای به عنوان ضدعفونی کننده برای تمیز کردن سطح آلوده و کثیف استفاده می شود. این خاصیت ضدباکتری و ضدقارچ از شر میکروب ها و ویروس هایی فرد را خلاص می کند، همچنین برخلاف سایر مواد ضدعفونی کننده شیمیایی ایمن بوده است.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ