برای داشتن لب هایی سالم چه کار کنیم؟

حسام آرین
لب های نرم و سالم به زیبایی صورت فرد می افزاید، بنابراین نوشیدن آب و حفظ سلامت لب از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگر مانند برخی افزاد با کم توجهی به سلامت لب های خود باعث خشکی و پوسته پوسته شدن آن شده اید برای بکارگیری درمان های خانگی ادامه مطلب را بخوانید.

لب های نرم و سالم به زیبایی صورت فرد می افزاید، بنابراین نوشیدن آب و حفظ سلامت لب از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگر مانند برخی افزاد با کم توجهی به سلامت لب های خود باعث خشکی و پوسته پوسته شدن آن شده اید برای بکارگیری درمان های خانگی ادامه مطلب را بخوانید.

لب های خود را لایه برداری کنید

شب قبل از خواب مرهم لب با کیفیت خوب روی لب ها بمالید. پس از بیدار شدن از خواب با کمک یک پارچه مرطوب یا مسواک پوست خشک آن را به آرامی مالش دهید، همچنین این امر باعث افزایش گردش خون در لب ها می شود.

یک اسکراب لب خانگی را امتحان کنید

با استفاده از این دستورالعمل پوست نازک لب خود را با شکر خام لایه برداری کنید در حالی که رطوبت را با روغن بادام و عسل تامین می کنید.

هیدراته بمانید

یکی از مهمترین دلایل خشکی پوست عدم نوشیدن آب کافی است. نوشیدن 8 لیوان آب در روز از بسیاری جهات به بدن سود می رساند و لب هایی با ظاهری پرتر نیز از مزایای آن به شمار می آید.

کابینت داروی خود را بررسی کنید

همه محصولات زیبایی برای لب گزینه های مناسبی نیستند. مالیدن ترکیبی حاوی شی باتر، کره کاکائو و روغن نارگیل روی لب ها مانع طبیعی محافظت در برابر گرما و آلودگی محسوب می شود، اما مواد دیگری مانند کافور لب ها را خشک می کنند، همچنین از محصولات تاریخ گذشته استفاده نکنید و آنها را دور بیندازید. اگر کپسول ویتامین E دارید آن را باز کرده و محتویات داخل آن را روی لب های خود بمالید. ویتامین E گضمن افزایش گردش خون به تولید سلول های پوستی جدید کمک و لب ها را نرم تر می کند.

لب ها را با آلوئه ورا مرطوب کنید

برای استفاده از آلوئه ورا به عنوان یک روش درمانی می توانید ژل خالص آلوئه ورا بخرید یا حتی یک برگ از گیاه آلوئه را در خانه استفاده کنید. آلوئه ورا دارای خواص تسکین دهنده و درمانی است که به لب ها برای داشتن ظاهری بهتر کمک می کند.

بیشتر بخوانید:بهترین روش استفاده از آلوئه ورا برای صورت

از اسکراب لب بر پایه توت استفاده کنید

توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است که آن را به یک ماده عالی برای تغذیه پوست لب ها تبدیل می کند. خرد کردن توت فرنگی و افزودن آن به مخلوط عسل و روغن زیتون دستور اصلی این داروی خانگی است.

لب ها را با مرکبات تازه کنید

با استفاده از چند قطره آب لیموترش تازه می توانید لب هایتان را باطراوت نشان دهید. فقط آب لیموترش را به پوست لب بمالید و روشن شدن پوست آن را مقابل چشمان خود مشاهده کنید. قبل از استفاده از این دارو اطمینان حاصل کنید لب ها ترک خورده یا خیلی خشک نشده باشد زیرا باعث سوزش و تشدید وضعیت می شود.

از لب های خود در برابر آفتاب محافظت کنید

این دانش عمومی است که پوست صورت شما در معرض آفتاب قرار گرفتن در معرض آسیب است، اما یک مطالعه در سال 2005 نشان داد از 299 فردی که به درستی ضدآفتاب به بدن خود زده اند فقط 37 درصد از آنها از محافظ لب نیز استفاده کرده اند. استفاده از SPF روزانه 15 یا بالاتر حتی در روزهای ابری یا سرد به کند شدن علائم پیری کمک می کند. لب ها در اثر اشعه ماورابنفش ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب یا حتی تخت های برنزه بدون آفتاب آسیب می بینند، بنابراین از مرهم لب با ماده SPF استفاده کنید. استفاده از کرم های ضدآفتاب بصورت ساعتی روی لب ها نیز بهترین نتیجه را به شما می دهد.

از رنگ های گیاهی طبیعی استفاده کنید

اگر بدنبال یک رنگ لب کاملا قرمزتر از رنگ پوست لب خود هستید از رنگ های طبیعی استفاده کنیدزیرا لب ها را مانند رژ لب های سنگین تحریک و خشک نمی کند. آب تمشک یا آب انار که به صورت مستقیم روی لب ها مالیده شود می تواند به طور موقت لب ها را به رنگ صورتی مایل به قرمز کند.

قرار گرفتن در معرض سموم را محدود کنید

هوای آلوده، دود و مواد شیمیایی می توانند پوست را دچار پیری زودرس کرده و لب ها را تیره یا چروکیده نشان می دهند. عادت هایی مانند سیگار کشیدن نیز این اثر را تشدید کرده و به رنگ لب حالت کبودی می کند. پرهیز از سیگار و دود سیگار می تواند پوست لب را بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید:ارتباط کمبود ویتامین D و ریزش مو

قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید

خوابیدن با آرایش برای پوست خوب نیست و لب ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. حتی اگر در پایان روز رژ لب یا محصولی قابل مشاهده روی لب های شما وجود ندارد قبل از خوابیدن با یک دستمال مرطوب کننده آرایش لب های خود را تمیز کنید.

روغن نعناع را برای تقویت گردش خون امتحان کنید

استفاده از روغن نعناع روی لب ها گردش خون در آن ناحیه را تقویت می کند، همچنین ضمن ایجاد یک احساس خنک کننده احساس خشکی لب ها را تسکین می بخشد. مخلوط کردن روغن نعناع با روغن حامل مانند روغن بادام یا روغن نارگیل یک مرهم لب درست می کند که می توانید در طول روز دوباره آن را روی لب ها بمالید.

همیشه قبل از استفاده از رژ لب آماده شوید

حتی هنگامی که از محصولات رنگ لب استفاده می کنید که هدف آنها به حداقل رساندن آسیب به پوست است هنوز هم ایده خوبی است که قبل از استفاده از رژ لب، لب های خود را با یک پرایمر بپوشانید تا خشک نشود. برای ترمیم لب ها روغن نارگیل یا بادام را با پنبه یا برس روی لب ها بمالید.

در پایان

به یاد داشته باشید رنگ های مختلف پوست با رنگ های مختلف لب بهتر به نظر می رسند. اگر لب های شما دقیقا شبیه مدل های مورد علاقه شما یا تبلیغات محصولی که در مجلات می بینید نیست دلسرد نشوید. هدف شما باید داشتن لب هایی سالم، مرطوب و صاف باشد که با استفاده از درمان های خانگی می توانید آن را محقق کنید.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ